image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hämtat ek virke:)
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Skulle ha oljat in ett fönster, men kom av mig och la in mattan i hallen istället (har stört mig på att snubbla på rullen tillräckligt många ggr..). Temporär matta tills vi ska måla golvet (men gillar vi mattan finns en risk att den blir kvar ett tag hehe)
 
  • Gilla
D09 och 1 till
  • Laddar…
berne88 skrev:
...
Hämtat ek virke:)
Dags att skaffa släpvagn kanske

Tror att det kan löna sig i längden.
 
Rejält förkyld, har dock städat lite.

image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Mvh fremax
 
  • Gilla
D09 och 1 till
  • Laddar…
D09
Hämtat upp 18 högtalare 😋

Snart dags för nya hål i huset 😎
 
  • Gilla
fremax och 3 till
  • Laddar…
kulle
D09 skrev:
Hämtat upp 18 högtalare 😋

Snart dags för nya hål i huset 😎
Har du patroner till bössan ? ;)
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
kulle skrev:
Har du patroner till bössan ? ;)
Ska kolla med lillgrabben om han har något lager till bössan.. Kommer krävas en hel del 😳

Behöver man laga plasten, panelen och bitar av grannens hus efter håltagningen tro? 🤔
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Fönstret blev inte inoljat idag heller (fast iof har jag ju tid på mig än..!) istället blev det operation ta isär duschkabinen som skulle till tippen (den kunde inte längre ta sig ut i helt skick pga utbyggnad..). Jäklar va ljust och stort det blev i tvättstugan när vi plockat isär den..

Undrar om maken kommer ana oråd nästa gång han går ner i tvättstugan.. stålreglarna sorterade, sopor undanplockade.. golvyta frilagd.. har tom dammsugit - ja det är korrekt, det vankas tvättstuga så småningom (tänkte säga renovering, men rummet är blankt än..bara två maskiner o lite värmerelaterat stuff där nu)..

Men jag bara "hintar" lite diskret än, så att han vänjer sig vid tanken.. :rolleyes:

Köket ska ju göras klart först!
(y)
 
  • Gilla
lilla frugan och 1 till
  • Laddar…
KnockOnWood skrev:
Dags att skaffa släpvagn kanske

Tror att det kan löna sig i längden.
har tyvärr inte drag på bilen:banghead:
 
Hej alla, flyttade in i ett envånings äkedjehus från 69 med källare i höstas med sambon, då vi ska ha tillökning i mars fick vi prioritera om lite från ursprungsplanen och har hittills gjort sovrum, barnrum, badrum och ett arbetsrum då de var i värst skick.
Har i nuläget ett flertal projekt på gång inkl hall, gillestuga, trappen, källarhall samt ett rum i källaren vi ska ha till förvaring.

Idag har jag Rivit upp plastmattan i husets gamla gillestuga, hittade tyvärr lite svartmögel under den längs med ena väggen dock är det torrt och fint och har nu rengjort grundligt, rev även ner en viss del vävtapet tills jag tröttnade på det, nu är frågan om jag ska måla på den gamla eller plåtregla upp nya väggar.

Hann även med att limma ihop två nya ektrappsteg till innetrappan som är i någon blågul linoleum.
 
Du bör nog behandla mögelangreppet med boracol även om det verkar dött nu. Ett luftat golv, typ platon eller liknande är nog inte fel när du ändå håller på att riva. Likaså att köra med plåtreglar.
 
mexitegel skrev:
Du bör nog behandla mögelangreppet med boracol även om det verkar dött nu. Ett luftat golv, typ platon eller liknande är nog inte fel när du ändå håller på att riva. Likaså att köra med plåtreglar.
Har behandlat med mögelfri, boracol på betong vore direkt dumt då det inte kan tränga ner och då brukar det istället fungera som gödsel framförallt på svartmögel, boracol är dock att föredra i trä. :)
luftat golv funderar vi på men ville mest riva ut det gamla nu då det var helt tätt och sen låta det stå ett tag och kolla fukten, är hyfsat nydränerat, 2011, men pga kedjehus så kan långsidan vara mindre bra gjord då grannens carport står där.
 
Senaste dagarna har jag hållit på med garderobsinredning. Det är ju galet dyrt så jag kör på med hembyggt:)
Beställde också en ny altandörr inför vårens fasadbyte!
 
Hemmakatten
Hembyggt är inte fel, blir ofta bättre och mer anpassat än färdigköpt
Med det sagt vill jag förorda Elfa om mam köper färdig garderobsinredning. Har tidigare haft ett par olika billighetsvarianter som jag varit grymt besviken på, rackligt, delar lossnar och varken lådor eller klädstång håller för tyngden. I vårt nya hus har vi använt Elfa i klädkammare, 2 förråd och friggebod. Håller för allt från kläder till verktyg ( tom tunga cementsäckar). Men håller med om att det kostar en slant, vi tog ett rum/förråd i taget.
 
S
Jobbigt att borsta bort cementdamm från kläderna bara :p
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.