All you need is löv - ratatatata 😍

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Y
En sömnlös natt med tankar kretsande exet så var jag igång tidigt inställd på att göra något utav mitt liv. Så bortsett ifrån att jag bytte förgasare på ena bilen och planerade hur mina garderober kan byggas om och fyllas med nya kläder.

Så tog jag även tag i att byta gångjärn på en av magasinets stora portdörrar. Tappade dörren på min fot, givetvis inte där stålhättan var... Slog ut dom gamla trasiga gångjärnen och konstaterade att jag behövde åka och köpa ett långt borr... Vilket ingen av dom 3 butikerna hade.

Däremot var det överfullt med folk som hade fått lön så det blev inget shoppa-växter-på-ikea heller.

Filat på min energi-beräknare.

Deppelideppdepp...

• Gilla
Krilleman och 2 till
  • Laddar…
Krilleman
Fönsterbyte har varit på agendan idag. Och vilken skillnad det blir. Både större yta med glas och vilken skillnad i ljudisolering!

Det är alltid kul att göra något som man inte pysslar med allt för ofta. Alu-klädda Elitfönster blir det på mitt hus. Polska plastfönster i all ära, men inte hos mig.

Nu ska jag bara vänta på plåtslagaren (igen) för han var fullbokad hela veckan som kommer. Nåja, ringer man inte innan och föranmäler arbetet så får man skylla sig själv! (y)

Städning är kvar att göra för allt rivet material ligger under fönstret på gräsmattan. Smyg/listning/fönsterbräda blir nästa vecka. Sen är det bara golv & tapeter kvar i det rummet.

20151101_140042.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

20151101_161548.jpg
Skapa konto

• Gilla
fremax och 3 till
  • Laddar…
Det bästa med nya fönster är att man ser så bra ut. (OBS Göteborgshumor :))

• Gilla
D09 och 2 till
  • Laddar…
D09
Slipade ner lagningen efter demonteringen av kaminen..

Har bara funderat på det i drygt 2 år snart ha ha

Snart dags o spackla lite och måla så man slipper fundera på det mer ha ha

Hämtat ett köksbord som en generös granne gav bort.

Röjt i garaget och sålt lite grejor..

• Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Idag har jag fått röjt undan all bråte bakom friggeboden efter de senaste årens projekt. Det var efterlängtat att hinna med, men nu fick jag blåslampa där bak att få det gjort då vattenfall ska gräva ner kraftledningarna där.
Bye-bye luftledningen :D

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
mexitegel skrev:
Idag har jag fått röjt undan all bråte bakom friggeboden efter de senaste årens projekt. Det var efterlängtat att hinna med, men nu fick jag blåslampa där bak att få det gjort då vattenfall ska gräva ner kraftledningarna där.
Bye-bye luftledningen :D
Skulle behöva grävas ner här med..

Sist vi hade strömavbrott eller ja.. vi hade det ju tre kvällar på rad haha.. så hm mittenkvällen där.. så fick vi hit servicetekniker 22 på en lördagkväll (kors i taket liksom..).. TVÅ bilar :eek: och de lagade vår stolpe (jaja, inte själva stolpen..) lite provisoriskt och sa åt oss att nån kommer troligen kontakta oss för att göra en bättre lagning snart då "tekniken" var uråldrig typ..

.. ändå så grävde de upp och "renoverade" där dagarna innan vi flyttade in (då kan man ju undra vad de gjorde där?)

Redigerat:
image.jpg
Skapa konto

Skruvar lite, springer till tvättmaskinen.. Skruvar lite, springer till tvättmaskinen :)

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Har har lite svajig el hemma, lyfte locket på centralen och hittade 11 skruvar som inte var åtdragna ordentligt, vid en nolla hade det varit varmt.
Nu blinkar det inte i hela köket längre när man slår på kaffebryggaren.

• Gilla
Mattias_Edeslatt och 2 till
  • Laddar…
A
Jag har gjutit ett fäste för lyktstolpe, hoppas det blev rakt och tillräckligt starkt!

Sen satte jag upp en LED-lampa med rörelsesensor på husgaveln, har svurit att det är så mörkt när man går runt huset sen vi flyttade in för 2,5 år sen :D

D09
Varit på banken och fått lite lån

Insåg att det var ett tag sedan huset värderades men det gick bra ändå.

Får ta tag i det såsmåningom...

Köpte lite tavellisthållare :)

Y
Köpt lite metall-material så jag kan tillverka fästen för att spänna upp magasindörrarna så dom blir raka. Hade som mål att montera nya gångjärn men det var ju mörkt ute när jag kom hem, kul årstid.Provtryckt gräsklipparens nya avgasrör.

Har tvättat bjälkarna jag köpt till mitt biorum, målat 12 plankor och spacklat 3 fönstersmygar :)

Yrrol skrev:
Köpt lite metall-material så jag kan tillverka fästen för att spänna upp magasindörrarna så dom blir raka. Hade som mål att montera nya gångjärn men det var ju mörkt ute när jag kom hem, kul årstid.Provtryckt gräsklipparens nya avgasrör.
Det finns inget mörker, bara dålig belysning :cool:
http://www.harald-nyborg.se/arbetslampa-10-w-led-laddbar.html

Själv har man inte gjort mycket vettigt idag.
Suttit och pluggat hela dagen, så jag får gotta mig i det ni gör istället.

Efter middagen skrapade och grundmålade jag ett uthus.

Passade på att stormsäkra taket också.

image.jpeg
Skapa konto

Redigerat:
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.