Idag har jag satt in två fönstersmygar och målat panel. Det går sakta frammåt, endast 450 löpmeter kvar......
 
A
Tätat några fönster, trodde jag gjorde alla ifjol men tydligen inte. Har några fönster kvar men fick slut på tätning, tur att det är en varm höst :)
 
Idag har jag klamrat lite kabel åt elektriken och grävt ner slang för kabel samt lagt igen och snyggat till gräsamttan.
Tog också bort 2st kattluckor som vi haft genom köksväggen och hallen. Blev en snabb lösning tills vi ska byta panel.. Ena luckan fick en tillskuren bit vattenfast plyfa som passade tight, latex i skarvarna. Den andra fick panel över hålet och latex i skarvarna.
Till våren ska panelen bytas, går fasen inte lägga igen ett snedsågat hål på snyggt sätt annars:)
 
Idag har jag börjat dra ut spik ur väggarna i rummet som ska tapetseras, på 300 år hinner det bli en del sådana, så det kommer ta ett tag.
 
  • Gilla
kulle
  • Laddar…
D09
Fått igång snöslungan :)

Nu ska man försöka återställa till ursprungskonstruktionen
 
tommib
Fräst doshål och spårat in slang i lättbetongvägg. Renoverar köket och passar på att byta alla gamla B-rör (eller dra helt nya slangar där det inte går att byta). Det är skönt med skyddsmask....
Passade på att dra ner 4x20mm slangar i krypgrunden också när golvet ändå är borta. Planen är att göra källare där så småningom och då kan det vara bra med lite el.
 
A
Försökt färdigställa rummet som är under renovering. Det enda som kvarstår att ordna med är en taklist. Tyvärr hade jag råkat få hem en med fel vitfärg, så det blir att åka och byta den på måndag. Så det blir att börja flytta in möblerna imorgon.
 
Y
* Kollat ifall nya vattenrören höll tätt över natten, vilket dom gjorde.
* Klippt löv, gräsklipparen gick sönder 2 gånger.
* Summerat månadens utgifter.
* Tvättat, städat, skrubbat duschkabin.
* Upptäckt att exet som jag gått och hoppats på återförenats med har fått bebis, är så ledsen... :(
 
Redigerat:
Delat av vardagsrummet och byggt ett sovrum åt nya pyret som anländer i feb, skruvat reglar osb gips, imorgon blir de spackel, som ja längtar
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
D09
Yrrol skrev:
* Kollat ifall nya vattenrören höll tätt över natten, vilket dom gjorde.
* Klippt löv, gräsklipparen gick sönder 2 gånger.
* Summerat månadens utgifter.
* Tvättat, städat, skrubbat duschkabin.
* Upptäckt att exet som jag gått och hoppats på återförenats med har fått bebis, är så ledsen... :(
Trist att höra för din skull :(

Ut o visa upp dig på marknaden nu, se till så nästa dam kan laga gräsklipparen åt dig med
 
  • Gilla
kallun och 5 till
  • Laddar…
Mikael_L
D09 skrev:
... se till så nästa dam kan laga gräsklipparen åt dig med
Men jag undrar bara var man hittar damer med sådan outstanding kvalitet ...? :x

(Jag misstänker att det finns några på detta fora)
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Så här ser det ut. Fäste från MM 369:-

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Allinug och 3 till
  • Laddar…
A
Vore ju trist om man inte kunde uppdatera facebook pga matlagning :rolleyes:




Inget för mig med andra ord men den såg rejäl ut, fyller sin funktion i rätt hem (y)
 
Vasara skrev:
Vore ju trist om man inte kunde uppdatera facebook pga matlagning :rolleyes:




Inget för mig med andra ord men den såg rejäl ut, fyller sin funktion i rätt hem (y)
Ständigt uppkopplad, javisst!
Fast just nu är den omstartad och saknar alla appar, men i framtiden ska recepten dit, Spotify också tror jag och kanske, kanske Telia play+ men då riskerar man att blanda ihop ingredienserna ;)
Fast det är ju det som är meningen:p
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Klippt löv, burit upp dynor på vinden, plockat undan redskap i trädgården efter frun, sopat bort löv... dagens och gårdagens nyckelord är löv. Massor av löv.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.