Det är värmeväxlare i den pannan! Brukar gå för ca 8-15000kr på blocket begagnade! :)
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
scim skrev:
Jag har en Janfire Flex-A i en CTC 266K från -68 som börjat läcka i shuntventilen. Jag kommer dock använda den vintern ut, känns lite sent att byta nu. Jag fick ge 8000 för panna, brännare, skruv, cirkulationspump, ett mafaförråd (som jag kommer sälja, kör bulk) och slutet expansionskärl (tänkte byta ut mitt öppna). Jag är inte helt säker, men jag tror den har plattvärmeväxlare, kör dock en VVB i serie med pannan. Återkommer med rapport till våren ;)
Ja, det är kanske lite spännande att ge sig på ett pannbyte nu. Såg en lika dan på Blocket här i Stockholm för 10", det var därför jag var nyfiken.
 
xdigger skrev:
Det är värmeväxlare i den pannan! Brukar gå för ca 8-15000kr på blocket begagnade! :)
Tack. Jag är lite skeptisk till växlare, min far fick byta växlare en gång om året pga kalk i vattnet.
Nu har jag själv kommunalt vatten och borde slippa det problemet.
Sen tycker jag det blir en massa onödiga prylar, har tidigare erfarenhet från en elpanna med växlare där varmvattnet stökade flera gånger.

Men men, panna med beredare kanske inte finns idag.
 
Rikard Gjersvold skrev:
Tack. Jag är lite skeptisk till växlare, min far fick byta växlare en gång om året pga kalk i vattnet.
Nu har jag själv kommunalt vatten och borde slippa det problemet.
Sen tycker jag det blir en massa onödiga prylar, har tidigare erfarenhet från en elpanna med växlare där varmvattnet stökade flera gånger.

Men men, panna med beredare kanske inte finns idag.
Rikard, jag har en CTC 1100 Miljö som ska ut om ett par veckor då vi får bergvärme installerad. När man stänger av pannan så kommer det några droppar vatten i botten på den, vet tyvärr inte varför men så är det. Annars fungerar den bra? Är du intresserad av den så slipper jag lägga ut den på blocket? Du får byggahus-pris ;)

Edit: Såhär ser den ut.
panna.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Gjort rent 3 fönster från fogskum,

Skrapade bort det värsta/mesta med spis/hällskrapa.
Sedan sprayade jag Essves EssClean på handduk, och gnodde... och gnodde.. och upprepade, men nu är fönstren skumfria. :)
Det sägs ju inte gå.. men det gjorde det, skummet har suttit där i säkert 10år.
 
  • Gilla
Yrrol
  • Laddar…
DSC_2214.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Före fönsterrengöringen spenderade jag förmiddagen med att byta diskbänksbelysningen.. Ikeas Utrusta för en halv förmögenhet.
Tidigare Ikea belysning hängde sladden ner på, med en strömbrytare.. Såg smått galet ut.. Har jag nämnt att jag är utbildad elektriker :rolleyes:
Varit så i 7,5 år..
 
  • Gilla
Hemmakatten och 2 till
  • Laddar…
FredrikR skrev:
Har jag nämnt att jag är utbildad elektriker :rolleyes:
Varit så i 7,5 år..
Är vi inte alla utbildade elektriker :rolleyes: :cool:
 
  • Gilla
Mattias_Edeslatt och 2 till
  • Laddar…
Planterade mina 3 äppelträd idag! Köpte även marksten och täckbark för att snygga till runt träden, men det får bli en annan dag.
Satte träden med rotklumpen ganska högt för att få sol och att vatten ej blir stående där.
Blev även en rabatt när jag hade så mycket jord över :)
20151010_130000.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det var inte bara jord i hålet... 100cm brett och 50cm djupt borde räcka!
Äppelträd 007.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Äppelträd 013.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Äppelträd 002.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Äppelträd 017.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla och 3 till
  • Laddar…
eppeee skrev:
Rikard, jag har en CTC 1100 Miljö som ska ut om ett par veckor då vi får bergvärme installerad. När man stänger av pannan så kommer det några droppar vatten i botten på den, vet tyvärr inte varför men så är det. Annars fungerar den bra? Är du intresserad av den så slipper jag lägga ut den på blocket? Du får byggahus-pris ;)

Edit: Såhär ser den ut.
[bild]
Nä, vill inte ha en grön panna igen :p

Skämt å sido, jag har inte tid att engagera mig i ett pannbyte just nu, och har inte plats att husera en panna till.
Men tack i alla fall.
 
Gamla diskmaskinen rasa inatt, så har kastat in en ny, dryga utgifter
 
D09
Pumpar o fyller den uppblåsbara poolen

Känns som det kommer ta tid... Vill bada nu :wow:
 
Mikael_L
D09 skrev:
Pumpar o fyller den uppblåsbara poolen

Känns som det kommer ta tid... Vill bada nu :wow:
Vilket land bor du i? :x
 
  • Gilla
Ramnemark och 3 till
  • Laddar…
Bada nu? De är ju isbjörnsvarning i Gävle !
 
  • Gilla
D09 och 1 till
  • Laddar…
FredrikR skrev:
[bild]
Före fönsterrengöringen spenderade jag förmiddagen med att byta diskbänksbelysningen.. Ikeas Utrusta för en halv förmögenhet.
Tidigare Ikea belysning hängde sladden ner på, med en strömbrytare.. Såg smått galet ut.. Har jag nämnt att jag är utbildad elektriker :rolleyes:
Varit så i 7,5 år..
Frågan är väl inte om man är utbildad eller inte.. Frågan är väl isåfall vilken behörighet man har! :)
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
D09
buspojken skrev:
Bada nu? De är ju isbjörnsvarning i Gävle !
Lugnt

För varje isbjörn jag ser tar jag en grönstedt ;)
 
  • Gilla
xdigger och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.