Mikael_L
Snigla skrev:
Sämsta dan någonsin för sopkörning tror jag., först fick jag springa och hämta upp avblåsande sopor (redan innan vi kommit iväg..).. Sen funkade lastnätet kanon längs vägen, men man tittade både en och två ggr extra när säckarna lyfte och la sig klistrade mot nätet - uppe i luften..

Phu..allt höll ihop!

.. Sen fick man börja om igen och springa efter bortflygande delar på tippen med!

"Var vänlig töm säcken" stod det..
Bilder, filmer tack :D

pics, or it didn't happ'n.

• Gilla
D09
  • Laddar…
Mikael_L skrev:
Bilder, filmer tack :D

pics, or it didn't happ'n.
Haha.. det hade ju varit en syn det med.. skulle jag springa med kameran/mobben i högsta hugg och knäppa selfies då också? ..samtidigt som jag försökte få fatt i flygande frigolitbitar (och andra flygande grejer..) ??

Hmm.. ja du..
Snacka om att jag kunnat fått många klick på youtube.. snabbt (y)

Lättare att sammanfatta såhär då I'T NEVER HAPPEN.. hahaha (och så hoppas vi på att tippens bevakningskameror raderas varje dag..)

• Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Idag har jag monterat dit ett parabolfäste på husgaveln och igår satte jag dit några nya staketstolpar och staketbrädor i trädgården.
Ska nu dra lite antennkabel från tv:n upp genom vinden och ut till parabolfästet , sedan är det bara att vänta på att installatören kommer och gör sitt.:p

Igår kväll satt jag och ritade på ett nytt balkongräcke. Såg ett snyggt i Stockholm i helgen och försökte få till något liknande på papper.

Idag har jag inte gjort så mycket, men jag köpte lite fasadbelysning iaf! Ännu mer som ska fixas innan det blir för kallt hehe...

..och där löste jordfelsbrytaren ut igen (ett år sen sist, vad är det med hösten/vintern och våran utebelysning egentligen). Gah va surt, trodde det rättat till sig av sig själv (..det gör det ju ofta..) - det har ju inte ens regnat den senaste tiden!

Jaja.. elektrikern och vi då.. :confused:

..får väl leta reda på en sån också när jag ändå är på g.. (listan för "att göra" hos oss för elektrikern börjar iaf bli skapligt lång.. haha.. jag samlar saker på hög så tiden kan nyttjas väl när jag tar hit en hantverkare.. de är ju väldigt alerta och arbetsvilliga när de väl kommer hit! ..och jag vill ha mina timmar jag betalar för.. väl utnyttjade - har en lista för snickare, vvs osv också haha.. *jaja jag är lite knäpp*)

-RB- skrev:
Igår kväll satt jag och ritade på ett nytt balkongräcke. Såg ett snyggt i Stockholm i helgen och försökte få till något liknande på papper.
Hur gick det då? fick du till nått..? :)

D09
Hämtat en vända ved och ett uppblåsbart spa :)

Grävt ur en hink skräp ur en frånluftskanal i badrummet och satt dit en ny frånluftsfläkt. Dags för skorstenshuvar tror jag, alla frånluftskanaler har varit igensatta hittills...

De sista fibercementplattorn lades på taket till ladan idag. Ofantligt skönt!!!

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Snigla skrev:
Hur gick det då? fick du till nått..? :)
Jo, den skall måttsättas med bara. Ja, sen skall det godkännas av den estetiska nämnden ;)

image.jpg
Skapa konto

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
S
Beställt vindslucka till innertaket.
Fräst socklar till hallen och trapphuset.
image.jpg
Skapa konto

Satt några reglar och lite isolering i takkupan.

• Gilla
jockeping och 1 till
  • Laddar…
Har gjort det samma som jag gjort dom senaste kvällarna...
...dansat med min danspartner! ;)

20151007_203430.jpg
Skapa konto

S
P-plats skrev:
Har gjort det samma som jag gjort dom senaste kvällarna...
...dansat med min danspartner! ;)

[bild]
Vem för?

• Gilla
ceson
  • Laddar…
Du är väl inte så slipad att du förför;)

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.