Min telefon gick 10 minuter i tvättmaskinen. Den låg på tork i två dagar och nästan ett år senare skriver jag detta inlägget på den. Det kan gå :)
 
  • Gilla
jockeping och 1 till
  • Laddar…
D09 skrev:
Lovar att jag inte garvar åt din olycka :wow:

Glöm inte drulleförsäkringen på mobilen ;)

Undrar om det inte går på drullen att du råkat få ner sten där du grävt ;)
Haha jag tror nog fasen du skrattar!
Ja tänk om drullen täckte allt jag gjort idag, då hade premierna höjts till skyarna. Och det värsta är att jag inte kan ringa till någon grävare heller:(
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Ramnemark skrev:
Min telefon gick 10 minuter i tvättmaskinen. Den låg på tork i två dagar och nästan ett år senare skriver jag detta inlägget på den. Det kan gå :)
Det finns hopp alltså! Men inte för stenarna:)
 
Mikael_L
holmberg87 skrev:
Pysslade ute och lyckats rasa ner sten där jag precis grävt! Och som grädde på moset lyckades jag bada telefonen.... Stendöd!
Så om någon har en minigrävare eller vet någon i Hudiksvalls området som man kan hyra/låna med kort varsel så hör gärna av er på PM eller mail.
Ja inte ringa alltså ... :p



Men vid sidan av vägen,
Tråkigt på telefonen. :confused:
 
Mikael_L skrev:
Ja inte ringa alltså ... :p



Men vid sidan av vägen,
Tråkigt på telefonen. :confused:
Telefonen kan jag ta, värre att jag haft grävare för 2 veckor sedan och nu hunnit med att lägga gräsmatta där den kan ta sig ner. Enda stället den kan ta sig ner haha. Jag måste skratta för det var klantigt, tänkte jag ska bara spetta lite på stenen sen gick det fort..
 
D09
Kastat om de där jäkla glidskydden till stegen som aldrig blir bra...

Snart bygger jag ut huset så det inte går att ställa en stege där :|

Fick tummen ur och monterade ett extra stag till takplattformen också :)

Kikade ner på andra sidan taket och noterade en liten växt som verkade blomma ut i takrännan :x
 
tommib
Rensat hängrännan idag. Det var nog inte gjort på många år, för det var en ståtlig samling mossa i den. En liten planta hade slagit rot i mossan också, lite som D09 ovan....
 
Hmm, nu blir jag påmind om att jag inte tittat i våra hängrännor sedan vi flyttade in...
 
  • Gilla
stefancrs
  • Laddar…
Upp kl.6 och målade sista strykningen på 3 fönster och altandörren för att börja jobba kl. 9 :)
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
mexitegel skrev:
Upp kl.6 och målade sista strykningen på 3 fönster och altandörren för att börja jobba kl. 9 :)
Oj då, mycket ambitiöst!
 
D09
Hämtade en vända ved efter jobbet :)

Sen sol, slappa och bara ha det gott :)
 
Idag har jag målat andra varvet lasyr på gamla garagedörrarna. Så nu slipper jag köpa en ny för 18.000. Det känns bra. Och det blev fint med ny-bruna garagedörrar :)
 
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Plattsättaren gör sitt!

Med vänlig hälsning, fremax
 
DSC_2028.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Målat balkongräcket, varit behov av det i 4-5år men lyckats hitta på annat och göra (börja löpträna, köpt båt, fått barn, jobbat osv.)

Idag skedde det, tog säkert 2,5h totalt för 2pers.. Så man förstår ju att man skjutit på de :surprised:

Ska dit med ny överliggare också, brädbitarna som sitter där nu är sen monteringen.. :banghead:
 
  • Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
Kört lite sopor till tippen, blir nog ett lass till..

Mätt upp lite dörrhål här och var (kom precis på att jag glömde mäta upp ett fönsterhål, vars fönser är ruttet..och måste bytas ut hmm) - och börjat forska i hur man bygger dörrar, det är intressant och klurigt!

Har uppdaterat min egen tråd här på forumet med "balkongbilder" så jag ska inte spamma med dem härinne :)
Men nöjda blev vi med balkongen, även om inte allt gick perfekt längs vägen..

Har också vinkat till grannen som gjort höbalar runt om oss idag, hua.. betyder det att det är höst nu?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.