image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Har uppenbarligen bofinkar och talgoxar i bjälklaget .. Och det är tacken för att man matat dessa hela vintern :thumbdown:

/fremax

Äntligen är trappan färdig! Snacka om att det gick åt mycket mer betong än jag kunde tro. Fick åka och köpa mer i 3 omgångar.. Men nu är det färdigt och står och brinner, ska snart ut och vattna igen!
Hoppas att ankaret ligger kvar när det brunnit:)
Trappgjutning 002.JPG
Skapa konto
Trappgjutning 006.JPG
Skapa konto
Trappgjutning 009.JPG
Skapa konto

• Gilla
D09
  • Laddar…
Idag var det första och sista gången jag bygger en trappa! Mätfel, räknefel och allmän otur när jag tänker.

Nu ska jag åka och se om det finns en ledig plats på hispan till mig. Har ni otur så är det fullt så ni får dras med mig även i fortsättningen.

• Gilla
Gnagare i Bajenhöjden och 2 till
  • Laddar…
Y
Jag körde sönder gräsklipparen.
Lagt nockpannor och tänkte gå ut nu och såga hål i hängrännorna för kunna montera stuprören.

Först två timmar gräsklippning (eller mja... det är mest mossa och maskrosor...)
Sedan hjälptes jag och tanten åt att under drygt 6 timmar befria våran tegelfasad från murgröna. Den täckte nästan en hel sida av kåken, och hade börjat leta sig in på vinden, typiskt obra kände jag, bäst att göra processen kort med den gröna invadören. När massakern ändå var igång gick en och annan rosbuske samma öde till mötes. Rosbuskarna bjöd på ett synnerligen krigiskt motstånd, och gav inte med sig innan mina veka kontorsarbetarfingrar blödde ymnigt.
Dagens stordåd firades med både grillning, lagom+1 antal öl, och avslutningsvis en fet 3-fingrars virrepinne, ännu en dag som villaägare har passerat, längtar redan efter nya äventyr imårrn :)

• Gilla
sinuslinus
  • Laddar…
Spikat upp lockläkt på garaget... det fattas EN :mad:

Krilleman
  • Gilla
sinuslinus och 1 till
  • Laddar…
D09
Skulle gjort så mycket men jobbet ringde in mig....

Imorgon... Då jäklar... Ska nog sova länge =P

Hemmakatten
Ramnemark skrev:
Jag har inte gjort något på mitt hus idag men jag (läs frugan) har inrett hela lokalen vi ska ha på bröllopet imorgon. Nu börjar det bli nervöst :surprised:

[bild]
Grattis och tillönskar er all lycka!

S
Hyrt rullställning för att fixa till taksprånget på tre gavlar. Idag (och igår, och imorn och på måndag) har jag skrapat och målat taksprång, fogat om dåliga tegelfogar på gavlarna över fönstrena och satt in gavelventilation till vinden.
Mycket spring upp på ställningen 6 meter upp...

Hunnit fika lite också på gräset under äppelträden.

S
fremax skrev:
[bild]
Har uppenbarligen bofinkar och talgoxar i bjälklaget .. Och det är tacken för att man matat dessa hela vintern :thumbdown:

/fremax
Både mat och bostad ju! 😊

fremax skrev:
[bild]

/fremax
Bed and breakfast! ;)

Ramnemark skrev:
Jag har inte gjort något på mitt hus idag men jag (läs frugan) har inrett hela lokalen vi ska ha på bröllopet imorgon. Nu börjar det bli nervöst :surprised:

[bild]
Grattiiissss på den stora dagen!
Hoppas allt går bra ..

Önskar Er all lycka och välmående under många år framöver! (y)

Mikael_L skrev:
Hmmm, var det bara jag som tänkte "linoljefärg" här ... :rolleyes:
Nä inte bara du, även om jag normalt älskar en helt annan typ av färg haha.. :rolleyes:

KnockOnWood skrev:
WOW, "allmogepanel" ute!

Hoppas att den håller sig fin :)

Men fönstren är gamla klassiker ser det ut som.
Vårda dem väl!
Här ere lyx på hög nivå..eller så blev det över från tak/väggprojekt förra året och kändes som det var bättre att använda det till nått ..än att det "stod o skräpa i ett hörn" :)

Fönsterna är riktigt mysiga.. (y) ska försöka vårda dem!
Lite kitt och lite färg (ja linolje..) så håller de ett tag till !

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.