4 368 494 läst · 32 114 svar
4368k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Lösvirkesbyggare
· Gävleborgs
· 2 426 inlägg
Äntligen är trappan färdig! Snacka om att det gick åt mycket mer betong än jag kunde tro. Fick åka och köpa mer i 3 omgångar.. Men nu är det färdigt och står och brinner, ska snart ut och vattna igen!
Hoppas att ankaret ligger kvar när det brunnit
Hoppas att ankaret ligger kvar när det brunnit
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Idag var det första och sista gången jag bygger en trappa! Mätfel, räknefel och allmän otur när jag tänker.
Nu ska jag åka och se om det finns en ledig plats på hispan till mig. Har ni otur så är det fullt så ni får dras med mig även i fortsättningen.
Nu ska jag åka och se om det finns en ledig plats på hispan till mig. Har ni otur så är det fullt så ni får dras med mig även i fortsättningen.
Garagebyggare
· Västmanland
· 124 inlägg
Först två timmar gräsklippning (eller mja... det är mest mossa och maskrosor...)
Sedan hjälptes jag och tanten åt att under drygt 6 timmar befria våran tegelfasad från murgröna. Den täckte nästan en hel sida av kåken, och hade börjat leta sig in på vinden, typiskt obra kände jag, bäst att göra processen kort med den gröna invadören. När massakern ändå var igång gick en och annan rosbuske samma öde till mötes. Rosbuskarna bjöd på ett synnerligen krigiskt motstånd, och gav inte med sig innan mina veka kontorsarbetarfingrar blödde ymnigt.
Dagens stordåd firades med både grillning, lagom+1 antal öl, och avslutningsvis en fet 3-fingrars virrepinne, ännu en dag som villaägare har passerat, längtar redan efter nya äventyr imårrn
Sedan hjälptes jag och tanten åt att under drygt 6 timmar befria våran tegelfasad från murgröna. Den täckte nästan en hel sida av kåken, och hade börjat leta sig in på vinden, typiskt obra kände jag, bäst att göra processen kort med den gröna invadören. När massakern ändå var igång gick en och annan rosbuske samma öde till mötes. Rosbuskarna bjöd på ett synnerligen krigiskt motstånd, och gav inte med sig innan mina veka kontorsarbetarfingrar blödde ymnigt.
Dagens stordåd firades med både grillning, lagom+1 antal öl, och avslutningsvis en fet 3-fingrars virrepinne, ännu en dag som villaägare har passerat, längtar redan efter nya äventyr imårrn
Krilleman
Husspekulant Plumber
· Södermanland
· 16 492 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
- Södermanland
- 16 492 inlägg
Inte gjort något förutom att stått och njutit av en fin fin kväll i trädgården.
Som grädde på moset visade en fladdermus sin vigör i svängarna! Redan vaknat från dvalan.
http://www.naturvardsverket.se/Var-...i-Sverige/Fladdermoss---nattens-tysta-jagare/
Som grädde på moset visade en fladdermus sin vigör i svängarna! Redan vaknat från dvalan.
http://www.naturvardsverket.se/Var-...i-Sverige/Fladdermoss---nattens-tysta-jagare/
Logga in
Skapa konto
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 213 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 213 inlägg
Hyrt rullställning för att fixa till taksprånget på tre gavlar. Idag (och igår, och imorn och på måndag) har jag skrapat och målat taksprång, fogat om dåliga tegelfogar på gavlarna över fönstrena och satt in gavelventilation till vinden.
Mycket spring upp på ställningen 6 meter upp...
Hunnit fika lite också på gräset under äppelträden.
Mycket spring upp på ställningen 6 meter upp...
Hunnit fika lite också på gräset under äppelträden.
Här ere lyx på hög nivå..eller så blev det över från tak/väggprojekt förra året och kändes som det var bättre att använda det till nått ..än att det "stod o skräpa i ett hörn"KnockOnWood skrev:
Fönsterna är riktigt mysiga.. ska försöka vårda dem!
Lite kitt och lite färg (ja linolje..) så håller de ett tag till !