S
Väntade på leverans imorse av en hög rullställning från hyrfirman. En dryg timme efter utsatt tid anade jag onåd och ringde jag upp och undrade hur det låg till. Han säger då att det är ju på måndag jag har bokat och nu har han ingen inne. Jobbigt läge för jag har tagit ledig från jobbet för att måla taksprång och takfot.
Det löste sig i alla fall för det hade en på en annan filial och den kom på eftermiddagen.
Fördrev tiden med att tvätta takfoten från stege.

Typ enda träet utvändigt att underhålla (tegelfasad) men inte så praktiskt att komma åt.

Byggt upp ställningen och insett att plattformshöjd på 6,5 meter är rätt högt och att ett enplanshus kanske hade varit smart att köpa ;)

Också ringt referens på markfirma för dränering. Verkade bra!

• Gilla
D09
  • Laddar…
D09
sinuslinus skrev:
Väntade på leverans imorse av en hög rullställning från hyrfirman. En dryg timme efter utsatt tid anade jag onåd och ringde jag upp och undrade hur det låg till. Han säger då att det är ju på måndag jag har bokat och nu har han ingen inne. Jobbigt läge för jag har tagit ledig från jobbet för att måla taksprång och takfot.
Det löste sig i alla fall för det hade en på en annan filial och den kom på eftermiddagen.
Fördrev tiden med att tvätta takfoten från stege.

Typ enda träet utvändigt att underhålla (tegelfasad) men inte så praktiskt att komma åt.

Byggt upp ställningen och insett att plattformshöjd på 6,5 meter är rätt högt och att ett enplanshus kanske hade varit smart att köpa ;)

Också ringt referens på markfirma för dränering. Verkade bra!
Akta dig för när höjdskräcken avtar och "man ska bara" ;)

Hittade gamla bilder när jag står på en ställning, ca 10 meter upp. Ena foten på en ranglig stege och andra på räcket på byggställningen.. Var klantig nog att tänka att jag ska bara måla det sista :/

Visst hade jag fallsele, men den hade nog tagit livet av mig om jag trillat.

Har blivit mycket "fegare" på gamla dar ;)

• Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
S
Alltså, jag har inte så mycket rädsla för höjder. Till och med jobbat lite med statisk reparbete.
Men det blir ju lite bökigt att lyfta upp det översta bomlaget själv...

Förövrigt är det här med att kunna ta föräldraledighet väldigt praktiskt när man ska fixa med huset!

Hittade en arbetsplatsbild. 😎

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
kulle och 1 till
  • Laddar…
D09
sinuslinus skrev:
Alltså, jag har inte så mycket rädsla för höjder. Till och med jobbat lite med statisk reparbete.
Men det blir ju lite bökigt att lyfta upp det översta bomlaget själv...

Förövrigt är det här med att kunna ta föräldraledighet väldigt praktiskt när man ska fixa med huset!

Hittade en arbetsplatsbild. 😎

[bild]
Du är galen :x

• Gilla
sinuslinus
  • Laddar…
S
D09 skrev:
Du är galen :x
Det varade bara ett par månader. Jag trivs bättre i verkstan...

• Gilla
D09
  • Laddar…
Byggt vidare på balkongen och fått dit all trall och frisbrädor. I morgon åker ett fönster ut och ersätts med en balkongdörr så man kan komma ut på balkongen också :D

• Gilla
D09
  • Laddar…
Appråpå arbetsplatsbild.
Detta är i toppen på borrtornet på Oljeriggen West Hercules. 118m ovan för vattenytan, dock inne vid kaj. Det var läskigt att klättra :)

image.jpg
Skapa konto

• Gilla
kulle och 2 till
  • Laddar…
D09
image.jpg
Skapa konto

Gör mig ett försök att fixa ihop en lyft för vedsäckar :/

mexitegel skrev:
I morgon åker ett fönster ut och ersätts med en balkongdörr så man kan komma ut på balkongen också :D
Check! Hann dessutom med att tvätta av 1/4 av takfoten som ska målas.

Insåg att gräsmatten växer så man nästan ser det, verkar som gödningen uppskattas av de små stråna :D

D09 skrev:
Gör mig ett försök att fixa ihop en lyft för vedsäckar :/
Hur är det tänkt att den där ska fungera? :)

D09
mexitegel skrev:
Hur är det tänkt att den där ska fungera? :)
image.jpg
Skapa konto

Nåt sånt :)

Monterat 2 markiser.

Klippt gräsmatta o städat garage, även bytt däck på släpvagnen, farbror blå gillar inte dubb nu ;)

panel.jpg
Skapa konto

Panelen på insidan av vår lilla.. hm.. "utevägg" är på plats (har varit "öppet" sedan vi tog ner den gamla förra året när vi rev).. nu ska den bara målas vit också (antagligen behöver fönsterna också en skvätt färg..) :)

Beställningen på droppslang till odlingarna (blivande) är beställd och under behandling..

WOW, "allmogepanel" ute!

Hoppas att den håller sig fin :)

Men fönstren är gamla klassiker ser det ut som.
Vårda dem väl!

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.