Mikael_L skrev:
Tråden blev plötsligt en tävling att prestera minst

Och vi fick en värdig vinnare, Tadaa

:cool:
Och du själv :cool:


Ja visst ja:
Jag har täckt över en hög med virke till det planerade hönshuset.
Stormarna tar styggt på lättviktspresenningarna.

Samt bjudit en granne på fika.
Nog så viktigt av vissa trådar här att döma :p
 
Mikael_L
KnockOnWood skrev:
Och du själv :cool:
Tja, självklart skulle jag vunnit (troligen delad förstaplats med många ;)) med att inte gjort något alls på huset.

Men det bidraget diskvalificerar sig totalt genom att vara helt absolut OffTopic. :eek:

Jag får bara hoppas att inte få utvisning för interference ... ;)
 
Målat om gästrummet från hysteriskt blått till latte. Guld! Och krälat runt efter väggarna och sniffat lite i skarven in till "kattvindarna" men inte känt något konstigt så det borde stå rätt till därinne med. Försöker känna ron iallafall, verkar det inte vara fel så är det antagligen inte fel? :|
 
Inte idag, men igår. Fick bort nästan all tapet i "kontoret". Vi har också tagit bort två lager golv och hittat husets originalgolv därunder, som vi planerar att slipa och fixa.

tapetborta.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Tog mig i kragen och kröp upp på vinden, bara för att kolla läget.

Köpte huset för drygt ett år sen, enplans med källare på 85 kvm per plan, halva vinden är inredd, mycket dåligt gjort och utan ventilation, tidigare ägare har haft det som sovloft, bara drygt en meter i takhöjd. Man kättrar upp på en stege genom den gamla vindsluckan som är borttagen.
På besprotokollet vi fick stod det missfärgning insida yttertak vid tillbyggnad, det var lite svart, men inte nån växtlighet om man lyser in i luftspalterna.
Min första åtgärd var att sätta igen vindsluckan med en tjock bit frigolit, vi har den inredda delen som förråd.

Det var det som jag nu var uppe och kollade på, men det hade inte hänt nått nytt, tort o fint.
Grävde även lite i kutterspånet på den oinredda delen, under dom ca 10 cm spån finns vindpapp ilagd mellan reglarna, glipade även lite på pappen för att se under, och där finns spåntade brädor i nyskick, trots att kåken är snart 60 år och det var ovanför badrummet jag grävde.

Ingen plast, ingen ventilation att prata om, och ändå inte minsta spår av nån fukt.

WP_20150107_002.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
kulle och 1 till
  • Laddar…
kulle
Mikael_L skrev:
Tråden blev plötsligt en tävling att prestera minst

Och vi fick en värdig vinnare, Tadaa

:cool:
YEEES!!!!! Äntligen har jag vunnit något . (y)
 
Sjukt nöjd med att äntligen ha fått till en stolphatt till mitt egentillverkade trappräcke! Trappan har varit färdigt sånär som på stolphatten sedan augusti 2013. Stolpen "råkade" bli lite för kort så tillverkningen av hatten blev lite komplicerad. Ni ser både problemet och lösningen i bilden nedan. Nu ska den bara pluggas fast i stolpen och hårdvaxoljas också!
stolphatt.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix och 10 till
  • Laddar…
P
Snyggt!
 
Luktat en massa element och har äntligen fullt fungerande bergvärme igen.
 
Självklart luftat, autokorrekt suger.
 
  • Gilla
stefancrs
  • Laddar…
huggan skrev:
Självklart luftat, autokorrekt suger.
Fast ibland luktar det apa när man luftar element... :)
 
Alfredo skrev:
Fast ibland luktar det apa när man luftar element... :)
Ja det kan jag intyga.
 
Efter att ha sparkat igång två element till som antagligen stått ett bra tag så fick vi igår ut SVART vatten. Hmmmm. Vi är tämligen säkra på att vi har ett vattenburet värmesystem annars hade man kanske trott att de fyllt på oljeelement med gammal motorolja.
 
bittle skrev:
Efter att ha sparkat igång två element till som antagligen stått ett bra tag så fick vi igår ut SVART vatten. Hmmmm.
Inget onormalt. Illa brukar det också lukta.
 
vectrex skrev:
Sjukt nöjd med att äntligen ha fått till en stolphatt till mitt egentillverkade trappräcke!
...
Nu ska den bara pluggas fast i stolpen ...
Mycket snyggt!

Och bilderna kallas väl stolpskott :)

Men blir det inte snyggare att bara montera den med sättlim?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.