4 424 954 läst · 32 293 svar
4425k läst
32,3k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Köpt en presenning och förpackat utemöblerna inför vintern. Rensat utedelen till värmepumpen samt skurat och tvättat den med lite bilschampo. Så ren har den aldrig varit Rundade av med att slipa lite spackel i hallen i källaren.
Slipat klart äggarna i hallen i källaren första vändan. Får se hur länge jag orkar hålla pensionärstempo på det där projektet. Visst är det gött att gå och dratta och ta lite då och då men det händer ju inte speciellt mycket...
.. snickarna ringde igår och tyckte att idag var en bra dag för att byta fönstret vi bett om hjälp med. De hade sett att vädret skulle vara bra idag.. (det var ju strålande igår och 15 grader varmt!).. vet inte vad ni hade för väder idag.. men här hos oss i mitten av skåne.. var det inte riktigt strålande om man säger som så.. (men imorgon skulle det vara bättre igen.. haha)
Nåja fönstret är på plats och vi insåg att vi glömt titta hur färgen såg ut på den gamla karmen som vi satte in..(vi checkade bara det som skulle sitta i karmen..).. den var shabbig värre.. så vi får ta en målningsvända till vårkanten..
Imorrn kommer de och fixar detaljerna..
Nåja fönstret är på plats och vi insåg att vi glömt titta hur färgen såg ut på den gamla karmen som vi satte in..(vi checkade bara det som skulle sitta i karmen..).. den var shabbig värre.. så vi får ta en målningsvända till vårkanten..
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Imorrn kommer de och fixar detaljerna..
Grundstött
· Halland
· 28 353 inlägg
Här, alldeles norr om Hallandsåsen, har det varit ett underbart brittsommarväder, almanackan till trotsSnigla skrev:
Men ditt fönster ser fantastiskt fint ut!
Klart att du får stryka på lite ny färg, du hade väl inte väntat dig något annat?
Och det ser ut som det är tätat med fogskum.
Tänk på att skummet inte tål UV-ljus. En liten trälist över skarven skulle kanske inte skada.
Ni fick väl vårt väder från igår.. då var det t-shirtväder här! Idag var det grått mulet (regna småspik ett tag) och typ 7-8 grader.. *ruggigt*KnockOnWood skrev:Här, alldeles norr om Hallandsåsen, har det varit ett underbart brittsommarväder, almanackan till trots
Men ditt fönster ser fantastiskt fint ut!
Klart att du får stryka på lite ny färg, du hade väl inte väntat dig något annat?
Och det ser ut som det är tätat med fogskum.
Tänk på att skummet inte tål UV-ljus. En liten trälist över skarven skulle kanske inte skada.
Fönstret blev kanoners
Det var och är ett speciellt fönsterparti (inget standard direkt, tror förra ägaren byggt dem själv).. och vi hade turen att vi, i samband med badrumsuppbyggnden förra hösten, fick ett likadant fönsterparti (som suttit inomhus) över.. så nu ..när det visade sig att karmen på det ute var genommurken.. så satte vi helt sonika dit det andra istället..
Vi har målat fönsterbågarna men *harkel* glömde att titta på karmen..
Nåja, den kommer klara sig bra till i vår.. sen får vi ta fram penslarna.. piece of cake
Jo, det blev fogskum.. och som jag sa *pekar lite diskret uppåt*.. de kom imorgon för att fixa "detaljerna" (dvs lite trälister, fönsterbleck osv)
Dock är det inte säkert att fönsterfodret ingår där i småfixet, kan hända att vi får göra de själva sen.. (tyvärr murket där med.. och den ligger jäms med fasaden.. det tycker jag är lite udda.. de brukar alltid sitta lite "uppepå" fasaden väl?).. men det blir nog bra bra ändå *positiv tänkande*
Ha en trevlig kväller, eller kanske snarare..go'natt?!
MVH Sandra
Grundstött
· Halland
· 28 353 inlägg
Det har varit så ljust och fint dom senaste dagarna så nu när prognosen visar regn imorgon så fick jag ryck och rev bort halva undertaket och snickrade upp lite nytt även fast jag visste att virket inte skulle räcka för allt.
Väldigt nöjd med att arbeta med pannlampa, mörkret blev nästan inget hinder!
Snarare tvärtom. Höjdrädda jag vågade lyfta upp stegen och ställa den i traktorskopan och springa upp för taket den vägen. Då det var mörkt runtom så tänkte man inte på höjden.
Väldigt nöjd med att arbeta med pannlampa, mörkret blev nästan inget hinder!
Snarare tvärtom. Höjdrädda jag vågade lyfta upp stegen och ställa den i traktorskopan och springa upp för taket den vägen. Då det var mörkt runtom så tänkte man inte på höjden.