Det kanske inte har något med huset att göra -egentligen-, men igår lärde jag mig att i de här trakterna så tar man traktorn och hämtar ungarna vid busshållplatsen. Bra tips för framtiden! Note to self, skaffa en liten traktor.

• Gilla
D09
  • Laddar…
bittle skrev:
Det kanske inte har något med huset att göra -egentligen-, men igår lärde jag mig att i de här trakterna så tar man traktorn och hämtar ungarna vid busshållplatsen. Bra tips för framtiden! Note to self, skaffa en liten traktor.
Det är egentligen inte så bra.
Ingen inre passiv säkerhet där, dvs inga krockkuddar, inga säkerhetsbälten, inga barnstolar.
Ta SUVen i stället :)

D09
Sådär, avverkat förbättring 2/10000 👍

Hittade något som tydde på kalldrag / bristande isolering i ett av hörnena i v-rummet så jag har petat in lite isolering i det lilla mellanrummet ( innertak/vägg )

Ska se om man hinner kolla imorgon om det blev någon skillnad :)

Förbättring 3/10000 blev att sänka innetemperaturen 1 grad från 23 till 22

D09 skrev:
...

Betyder det att du har 9997 kvar, eller var är du ungefär på skalan :)

OT
Har det gått bra nu i höst med barnen och skolstarten?
Du låter definitivt mycket lugnare nu än i våras.

Redigerat:
D09
KnockOnWood skrev:
Betyder det att du har 9997 kvar, eller var är du ungefär på skalan :)

OT
Har det gått bra nu i höst med barnen och skolstarten?
Du låter definitivt mycket lugnare nu än i våras.
Stämmer fint :)

9 997 kvar men det går fort 😜

Inga stora renoveringar räknas där utan det är ca 5 - 15 min jobb :)

KnockOnWood skrev:
Det är egentligen inte så bra.
Ingen inre passiv säkerhet där, dvs inga krockkuddar, inga säkerhetsbälten, inga barnstolar.
Ta SUVen i stället :)
Vaddå inre säkerhet. Ungarna åker väl i skopan.

• Gilla
Dalbotant
  • Laddar…
mycke_nu skrev:
Vaddå inre säkerhet. Ungarna åker väl i skopan.
Ja det låter ju mycket bättre!
För de har väl hjälm, ryggskydd, stövlar och handskar?

Jag tycker det är lite jobbigt att skämta om sådant.
De få barn vi ids föda upp skall vi väl vara väldigt rädda om :)

KnockOnWood skrev:
De få barn vi ids föda upp skall vi väl vara väldigt rädda om :)
Var inte orolig. Kommunen ringde mej en gång och meddelade att barnen skulle behöva gå 1 km till bussen.

Utan att gå in på detaljer så blev det inget med det, och dom ringde aldrig igen.

• Gilla
rodak
  • Laddar…
Y
Köpte takräcke till bilen så jag kan få hem virke utan att tjata i en vecka på vännen om hjälp alternativt betala massor för hemleverans.

Köpte dyra delar till gräsklipparen, som jag kort därefter lyckades ha sönder vid monteringen. :(

Plockadeisär mitt mindre lyckades badrumsprojekt som jag byggdeihop igår.

/dålig dag/

D09 skrev:
När ni närmar er 0 grader ute så får du ir-mäta varje radiator så dom tappar lika många grader (in och ut). Det är ett spännande projekt då varje ändring påverkar dom andra radiatorerna. ;)

Redigerat:
Satte upp det sista av lufningsskivorna. Normalt är väl masonit, jag kör med cellplast. Funkar perfekt! 20141016-23.31.38.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Hur fäster du cellplasten?

holmberg87 skrev:
Hur fäster du cellplasten?
Sågar den med någon mm övermått och pressar fast den. Drar på en sträng lim också för säkerhets skull. Kör med sänksåg med dammsugare när jag sågar cellplasten. Väldigt effektivt för att minimera det våldsamt statiska cellplastspånet som fastnar överallt annars.

Sitter här genomförkyld och försöker få kraft till att måla sista grundfärgen i dotterns sovrum.

Mikael_L
Igår fick jag två yttre fönstersmygar på garaget färdigställda *wow*
(alla tre fönster klara mao, men inre smygar är kvar att göra på alla 3)
Och även de lodräta fodrena som ska flankera fönstrena längs hela fasadens höjd. *wow*
Och även målat grundfärgen på fodren *wow*

Nu har garaget gått från 89% klart till 89,3% klart, typ ... ;) *wow*

edit:
Granntomten som garaget vetter mot har blivit såld, och en annan granne har börjat bygga ett uterum som innebär att dom kommer få glo mycket mer mot vårt garages baksida, så jag vill hemskt gärna att det ska bli lite uppsnyggat där, även om det inte syns för mig själv.

Redigerat:
  • Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
Fått på sista lager grundfärg på sista lilla väggen och påbörjat första lagret grått på första väggen. Jag målar kanterna, 13-åringen rollar.

Nu undrar hon om jag är så förkyld så att jag kan vara hemma och måla i morgon :-D

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.