4 424 810 läst · 32 293 svar
4425k läst
32,3k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Grundstött
· Halland
· 28 353 inlägg
Har just läst Torgny Lindgrens Hummelhonung.
Där går de ut i markerna och samlar honung från humlor.
En märklig berättelse av Sveriges bästa, nu levande, författare
Jag gillar dock hans andra romaner, t.ex. Pölsan, bättre.
Där går de ut i markerna och samlar honung från humlor.
En märklig berättelse av Sveriges bästa, nu levande, författare
Jag gillar dock hans andra romaner, t.ex. Pölsan, bättre.
Öppnade källardörren och fick mig en dusch. På någon vänster letar sig vatten runt den gjutna plattan som utgör halvtrappan upp till bottenplan och rinner sedan in en halvmeter på undersidan av plattan och lägger sig uppe på dörrbladet. Överraskande.
Hur som, det är väl resultatet av att jag gjöt och murade om lite sättningsskador på samma platta och dess infästning mot fasaden så nu rinner iaf inte vattnet in någonstans i vägg/golvkonstruktionen som det verkar ha gjort de senaste tjugo åren. Duschen får motverkas med fogmassa när allt torkat, tillfällig lösning blev en kil som får agera droppnos.
Hur som, det är väl resultatet av att jag gjöt och murade om lite sättningsskador på samma platta och dess infästning mot fasaden så nu rinner iaf inte vattnet in någonstans i vägg/golvkonstruktionen som det verkar ha gjort de senaste tjugo åren. Duschen får motverkas med fogmassa när allt torkat, tillfällig lösning blev en kil som får agera droppnos.
Skruvat upp några skivor OSB i lilltjejens blivande rum. Tagit emot leveransen med våra nya fönster. Rivit ner dekorationstegel på fönsterväggen i köket. Resten ryker en annan gång. Det här vara bara för att installationen av fönstren ska gå smidigt och bli så snyggt som vi har tänkt oss. Städat lite i garaget och lastat en kärra som ska till tippen. Burit in ett par kubik ved. Ja det var väl vad jag han med på eftermiddagen och kvällen 😄
Lösvirkesbyggare
· Gävleborgs
· 2 428 inlägg
Lösvirkesbyggare
· Gävleborgs
· 2 428 inlägg
Medlem
· 56 inlägg