Nyfniken skrev:
Var är honungen?!
Tänker inte du på bi nu... ;)

Har just läst Torgny Lindgrens Hummelhonung.
Där går de ut i markerna och samlar honung från humlor.

En märklig berättelse av Sveriges bästa, nu levande, författare (y)
Jag gillar dock hans andra romaner, t.ex. Pölsan, bättre.

Öppnade källardörren och fick mig en dusch. På någon vänster letar sig vatten runt den gjutna plattan som utgör halvtrappan upp till bottenplan och rinner sedan in en halvmeter på undersidan av plattan och lägger sig uppe på dörrbladet. Överraskande.

Hur som, det är väl resultatet av att jag gjöt och murade om lite sättningsskador på samma platta och dess infästning mot fasaden så nu rinner iaf inte vattnet in någonstans i vägg/golvkonstruktionen som det verkar ha gjort de senaste tjugo åren. Duschen får motverkas med fogmassa när allt torkat, tillfällig lösning blev en kil som får agera droppnos.

• Gilla
D09
  • Laddar…
Skruvat upp några skivor OSB i lilltjejens blivande rum. Tagit emot leveransen med våra nya fönster. Rivit ner dekorationstegel på fönsterväggen i köket. Resten ryker en annan gång. Det här vara bara för att installationen av fönstren ska gå smidigt och bli så snyggt som vi har tänkt oss. Städat lite i garaget och lastat en kärra som ska till tippen. Burit in ett par kubik ved. Ja det var väl vad jag han med på eftermiddagen och kvällen 😄

Det tar sig! Men ful färg på isoleringen... Hmfr
DSC_0434.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

holmberg87 skrev:
Det tar sig! Men ful färg på isoleringen... Hmfr
[bild]
Det är väl inte isoleringen du ska titta på ;) .. hade för mig att jag hört någonstans att den var bra till annat.. :D

Looking good!

• Gilla
holmberg87
  • Laddar…
Haft snickare här som har påbörjat fönsterbytet. 8/19 enheter på plats. Skulle tro att alla resterande kommer på plats imorgon och sen är det finliret kvar 😃

Snigla skrev:
Det är väl inte isoleringen du ska titta på ;) .. hade för mig att jag hört någonstans att den var bra till annat.. :D

Looking good!
Haha ja den kanske har en annan funktion egentligen :p

Väntar på att få pelletsbrännaren fixad....han är bara en timme sen nu, men så är det alltid när man stressar hem från jobbet.....:thumbdown:

palbin skrev:
93.7 % måste vara effektiviteten/verkningsgraden eller?
Förbränningsverkningsgraden vill jag minnas är den fullständiga benämningen, eftersom det finns ett gäng olika 😀

D09
Märkt upp träd på tomten inför kommande avverkning :)

Mikael_L
Aha, lite tom plats kvar i veboa ... ;)

• Gilla
D09
  • Laddar…
Satt lite lister och nattbelysningen på plats.
20141014_220620.jpg
Skapa konto

• IMG_20141014_220735.jpg
    Skapa konto
D09
Uppe tidigt idag och kombinerade lämning av ungar med att hämta en vända ved innan jobbet 😄😄😄😄

D09
Mikael_L skrev:
Aha, lite tom plats kvar i veboa ... ;)
Om man ruskar om vedboden med traktorn så får man mer plats 😎

• Gilla
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.