Mikael_L
@mexitegel, nej. Etanolen förbehåller jag mig själv. ;)
 
Kikat lite på när hustomtarna gjorde de sista smågrejerna på fönstret idag.. frågat lite om "de andra projekten" som jag tagit upp med dem innan.. funderat.. och insett (än en gång) att många bäckar små, blir alltid en jäkla stor å *suck*..

Men man får la prioritera.. golvet i 3:dje (eller fjärde, beroende på hur man ser på saken) rummet som jag hade hoppats på att ev lägga till i samlingen.. får nog vänta några år.. (med tanke på den där jäkla ån / kostnaden för de andra rummen..)..

.. funderar på om man kan temporärt lösa viss rörelse (och förhindra ev mer sackande) i det golvet genom att smälla upp ett par rediga bjälkar "åt fel håll" i källaren.. med några stämpar under.. (för att hjälpa de befintliga golvbjälkarna med lite stöttning alltså).. hm..
 
Mikael_L skrev:
@mexitegel, nej. Etanolen förbehåller jag mig själv. ;)
Du skrev ju att att det var en full bil, så man börjar ju undra ;)
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Mikael_L
Hehe. Nu föll poletten ner. :)

Nästan så det var en hel sedelautomat istället. ;)
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Köpt en ny luftavfuktare då den gamla la av i början av veckan.
 
Gjutit en platta, det blev inte av i går.

Dvs, proffs gjöt plattan, jag fyllde vattentunnan.. :surprised:

Screen Shot 2014-10-31 at 16.30.05.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Idag bestämde jag mig för att göra färdigt vardagsrummet/tv-rummet uppe. Köpte Beckers panelgrund för att göra det enkelt! Plastade och pappade in golv och möbler och tänkte det här borde gå fort....
Några timmar senare, räkna iaf 4 timmar tar färgen slut! Jag har typ 2 meter kvar att måla, suck.

Sjukt jobbigt och det gick inte rolla i "svackan" mellan panelen så där blev de pensel:)
Blir rätt bra hoppas jag!
Vardags 003.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vardags 030.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Glömde tillägga; Nu har man nackspärr de luxe och ont i kroppen!
 
Känner igen det där, fast jag delade upp mina 40 kvm tak i 4 delar, eftersom alla möbler måste vara kvar också, så det tog några veckor men sparade nacke och axlar rätt bra.
 
Det är nog så man borde göra. Men jag har en tendens att villa köra på allt på en gång, men det får man sota för nu hehe.
Hoppas det ser skapligt ut imorgon också, blev lite mörkt på slutet så resultatet kanske är därefter haha:D
 
holmberg87 skrev:
...
Hoppas det ser skapligt ut imorgon också, blev lite mörkt på slutet så resultatet kanske är därefter haha:D
Det kommer säkert att bli snyggt!

Fast den där mossgröna färgen runt kattvindarna tycker jag inte passar in.
Men det är ju en smaksak så klart.

Ett klassiskt sätt att dölja små ofullkomligheter i ytfinishen är att byta till svagare lampor :)

Och självklart vet du ju att du först stryker färg med liten pensel i vinklarna i sponten, och sedan rollar över hela ytan.
Jag vet, bara fånigt att nämna det :surprised:
 
KnockOnWood skrev:
Det kommer säkert att bli snyggt!

Fast den där mossgröna färgen runt kattvindarna tycker jag inte passar in.
Men det är ju en smaksak så klart.

Ett klassiskt sätt att dölja små ofullkomligheter i ytfinishen är att byta till svagare lampor :)

Och självklart vet du ju att du först stryker färg med liten pensel i vinklarna i sponten, och sedan rollar över hela ytan.
Jag vet, bara fånigt att nämna det :surprised:
Va gillar du inte den fina grönfärgen? Jag får väl allt riva ner tapeterna också då :) Jo dom är förjävligt fula, fattar inte hur förra ägarna kunde sätta upp dom..

Svagare lampor är väl ett lite fult knep haha, dagsljuset kommer man inte ifrån:p
Hehe mycket riktigt har jag penslat i sponten, skulle haft pensel på långt skaft så man slipper nackspärren.

Såg nu att färgbutiken inte har öppet imorgon! <Typiskt, hur får man då tag i en till burk färg
 
Y
Glatt åkte jag för köpa brädor inför slutföra takrenoveringen, men möttes bara av massa stängda brädgårdar...

Under många månader så har det saknats några panel-brädor på huset.
Dit med ny papp, nya brädor. När jag städade upp efter mig slog det mig att jag glömt sätta anti-möss-klossarna på insidan.. suck.. fast tänker inte brytaupp för det.
 
KnockOnWood skrev:
Här kanske?
[länk]
Det blev k-rauta ;) 2 burkar slog jag till på!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.