4 367 090 läst · 32 112 svar
4367k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Skruva uttaget i träpanelen, det finns ju moteringshål i metallramen.holmberg87 skrev:[bild]
En fråga till er mer kunniga; Sista bilden, hade köpt distansringar till eldosorna men det blev jävel att få dit dom, fattade inte hur dom skulle skruvas för det enda hål de gick skruva i skulle stålramen på bilden fästas i...
Hursom tog jag extra långa skruvar och fäste i befintliga dosan vilket betyder att det är lite mellanrum ca 20mm som panelen där det inte är en plastring.
Är detta okej? Eller måste det vara en plastring där?
Skulle byta två termostatventiler i källaren, lossade skiten i tvättstugan, tror fan att röret lossade i taket med, gick inte få fast redigt heller, det har alltså suttit halvlöst sen 1958, gick väl bra tills jag lossade vid elementet. Aja, det var en sån hylsa med en kontramutter kan man säga, blev att limma skiten med loxeal 58.11 som jag snodde från förra jobbet. Sen skulle jag gå till garaget och göra samma sak, då visar det sig att just på det elementet så är rören lite grövre så det sket sig visst. Aja, tog bort ett rör i pannrummet som stått och läckt och skruvat i en plugg.
Lösvirkesbyggare
· Gävleborgs
· 2 426 inlägg
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Idag har jag skruvat fast ljuddämparen på hustruns åkgräsklippare. Den trillade av för en vecka sedan.
Folk i byn har undrat om vi har byggt ett nytt Cape Kennedy p.g.a. allt oljud.
Kostnad: En 5/16" skruv 26 kronor.
Tid: 10 minuter.
Nu låter lilla Stiga Primo som en merca igen
Folk i byn har undrat om vi har byggt ett nytt Cape Kennedy p.g.a. allt oljud.
Kostnad: En 5/16" skruv 26 kronor.
Tid: 10 minuter.
Nu låter lilla Stiga Primo som en merca igen
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Vi har strikt uppdelning av ansvarsområden och befogenheter.ullberg skrev:
Hustrun: Klippa gräs, köpa och plantera prydnadsblommor, rensa katt-toaletter och städa i hönshus.
Jag: Laga gräsklippare, slå i spik, så dill, och bestämma vårt förhållande till ISIS och Ryssland.
Dessutom hänger jag tvätten
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Ska ju köpa automatisk klippare nästa år så jag kollar marknaden. Vad är det för modell på klippare? De ser väldigt stora ut? Dessutom ser det ut som begränsningstråden sitter ovan mark - det verkar lite opraktiskt? Är din granne nöjd - det ser ut som gräset är rätt högt?
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Märket på de här klipparna är Limousin.mexitegel skrev:
De är helt självgående och behöver inte laddas (vete katten hur det fungerar).
Modellen är Camilla, och serienumren på dessa är 228, 250, 481 och 489.
Vi har kombinerat begränsningstråden med staket. Praktiskt så inte grannens hästar kommer in och bråkar.
Ja de har lite svårt att klippa gräs som redan vissnat. Å andra sidan har de en automatgödslingsfunktion, så det växer bra. Men det är nog en tanke att en del gräs får gå i frö så gräsmattan självsår sig.
Grannen har inget att invända, de har egen gräsmatta med egna problem
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg