D09
Hämtat en vända ved 😄😄😄😄

Ny rutin som gör det lättare att hämta 👍👍👍

Älskar när man kan finlira

Kör latmansknepet och ställer bingen direkt utanför pannrummet. Slipper man hantera veden 2 gånger 😄

Målet är att försöka behålla vedboden fylld så långt det går.

Bokat Elgubbe till nästa vecka..

D09 skrev:
Hämtat en vända ved 😄😄😄😄
Finns det på allvar någon ved kvar någonstans i landet? Seriöst alltså?

• Gilla
MagicFingers och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
D09 Har du varit här också !!!

skog2.jpg

;) :p

• Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
D09
Mikael_L skrev:
D09 Har du varit här också !!!

[bild]

;) :p
Vafan... Fick jag inte med mig allt?

😜

• Gilla
Appendix och 3 till
  • Laddar…
Får nog kolla vedboden när jag kommer hem efter jobbet så den inte gapar tom... :)

• Gilla
D09
  • Laddar…
Dalbotös skrev:
Får nog kolla vedboden när jag kommer hem efter jobbet så den inte gapar tom... :)
Behöver jag va rädd om mina pelletssäckar? om veden börjar sina... ;)

ullberg
Redigerat:
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Remne skrev:
Behöver jag va rädd om mina pelletssäckar? om veden börjar sina... ;)
ImageUploadedByByggahus.se1411813133.397485.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Läs denna så är du säker 😇

Tagit ned gammal brun säckvävsliknande tapet i klädkammare och bakom väv visar sej en mörk fläck. Väggen angränsar till badrummets duschörna. Hantverkare anländer och konstaterar vattenläcka, kniven skär in i murken spån o isolering. Vattenskada att faktum!
Arbetet som skulle vara klart på en dag har nu avstannat i väntan på rapport och dom fr försäkringsbolaget 😣 Vi har ingen aning om vad som väntar nu i tid och merkostnader!!!! ImageUploadedByByggahus.se1411823252.767680.jpg
Skapa konto

LillaHon skrev:
...Vattenskada att faktum!
...Vi har ingen aning om vad som väntar nu i tid och merkostnader!!!![/ATTACH]
Det är väl ingen högoddsare att gissa att det blir dyrt tyvärr :p

Kanske du kan spackla över och klistra upp en snygg fasadtapet, som ett vattenfall t.ex.
vattenfall.jpg
Skapa konto

Sälj sedan till någon som inte är Bygga Husare.
Man kan väl inte hävda dolt fel om det är visat med foto på Internet?

LillaHon skrev:
Tagit ned gammal brun säckvävsliknande tapet i klädkammare och bakom väv visar sej en mörk fläck. Väggen angränsar till badrummets duschörna. Hantverkare anländer och konstaterar vattenläcka, kniven skär in i murken spån o isolering. Vattenskada att faktum!
Arbetet som skulle vara klart på en dag har nu avstannat i väntan på rapport och dom fr försäkringsbolaget 😣 Vi har ingen aning om vad som väntar nu i tid och merkostnader!!!![bild]
Tråkigt!!!

Ser ut lite som ett svart hål. Kanske äter det upp sig själv om du väntar lite?

• Gilla
KnockOnWood och 3 till
  • Laddar…
Y
  • Har flyttat saker från garagegolvet till lådor, nya hyllor och den tomma verktygstavlan! *nice*
  • Lossat den dekorbräda jag limmade 02 på natten och börjat förbereda inför nytt försök.
I övrigt har jag registrerat räkningar, samlatihop kvitton som låg spritt i bilen, fylltpå spolarvätska, grejat med radiobilen, startat disk- samt tvättmaskinen...Samt funderat på om jag ska våga vinkelsåga blivande badrumsdörren som kostade massor.

• Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Yrrol skrev:
  • Har flyttat saker från garagegolvet till lådor, nya hyllor och den tomma verktygstavlan! *nice*
  • Lossat den dekorbräda jag limmade 02 på natten och börjat förbereda inför nytt försök.
I övrigt har jag registrerat räkningar, samlatihop kvitton som låg spritt i bilen, fylltpå spolarvätska, grejat med radiobilen, startat disk- samt tvättmaskinen...Samt funderat på om jag ska våga vinkelsåga blivande badrumsdörren som kostade massor.
Hur gick dejten? 😇

Y
D09 skrev:
Hur gick dejten? 😇
Hon kom inte... Fast en annan kom, och några andra ville träffas med. Märks att det börjar bli höst. Så nu gäller det att färdigställa badrummet så man kan fresta dom med bubbelbad utan lösa saker på golvet osv. :p

• Gilla
Kjell_G och 1 till
  • Laddar…
Yrrol skrev:
Hon kom inte... Fast en annan kom, och några andra ville träffas med. Märks att det börjar bli höst. Så nu gäller det att färdigställa badrummet så man kan fresta dom med bubbelbad utan lösa saker på golvet osv. :p
Är det inte lite för "på" att bjuda in förstagångers-dejter till bubbelbadskväll?
Med eller utan lösa saker på golvet.

Har du inga etsningar eller en frimärkssamling att locka med till första träffen :cool:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.