4 364 253 läst · 32 091 svar
4364k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Nej vi har inte kollat faktiskt.. Har bara sett vid närmare inspektion att det flyger ut en och en annan geting därifrån. Ibland ser man ingenting. Det ligger rätt högt upp så man måste stå på stege och vi.. är fegisar.
Fick nya garageporten installerad igår så nu börjar garaget bli lite mera färgkoordinerat igen. Nu går utsidan i grått och vitt från att ha varit brunt med vita knutar. Porten är alltså vit istället för brun, snyggare, tätare och med motordriven öppning. Nu återstår bara lite målning av foder.
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 527 inlägg
Monterat smygar på 12 fönster.
Herregud vad det dammar när man fräser MDF inomhus!
Upptäckt att jag är dum i huvudet och att dom jäkla pvc fönstrena har gångjärn som hamnar för nära smygen så man inte kommer åt att måla.
För säkerhets skull är smygarna limmade så det är inget kul att ta bort dom heller...
Herregud vad det dammar när man fräser MDF inomhus!
Upptäckt att jag är dum i huvudet och att dom jäkla pvc fönstrena har gångjärn som hamnar för nära smygen så man inte kommer åt att måla.
För säkerhets skull är smygarna limmade så det är inget kul att ta bort dom heller...
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Osis!hantverkare1 skrev:
När de byggde mitt hus fräste de och målade smygbrädorna före de monterades (med sättlim).
Duktiga förutseende snickare från Polen
Går det inte att skydda gångjärnen med en tejpbit när du målar?
Men du, jag har ännu mer otur när jag tänker...hantverkare1 skrev:
I garaget har jag monterat mina tyska Meeth-fönster så tight i regelstommen så jag inte ens får plats med en smyg, upptäckte jag förrförra veckan. morr ...
:x
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 527 inlägg
Tanken från början var att måla dom innan men när jag stått i 3 timmar och klyvt, fräst och sågat mdf:en var jag så in i h-e uttråkad och bara tanken på att ställa mig och måla gjorde mig illamående.KnockOnWood skrev:
Det går säkert att skydda dom med tejp men sånt pilljobb klarar inte mitt tålamod.
Inte idag iaf
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 527 inlägg
Smart!Mikael_L skrev:
Funkar inte ens med masonit? Lite bökigt att spika foder om du ska ha det men men
Jo, något tunt funkar, men inte den 16mm MDF jag tänkt mig.
Det finns väl en 6 mm MDF? Som borde funka som smyg här. Men sen tänkte jag mig att ha foderlöst, dvs bara släppa ut smygen ca 5 mm och låta den vara ett smalt "foder".
Men jag ska kanske strunta i detta, och sätta invändiga foder på dessa tre fönster istället.
Det finns väl en 6 mm MDF? Som borde funka som smyg här. Men sen tänkte jag mig att ha foderlöst, dvs bara släppa ut smygen ca 5 mm och låta den vara ett smalt "foder".
Men jag ska kanske strunta i detta, och sätta invändiga foder på dessa tre fönster istället.