4 361 009 läst · 32 078 svar
4361k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Dom är nästan identiskaBo.Siltberg skrev:
Claes Ohlson är lite längre och har dubbelt så höga lämnar. Lite mer robusta däck ( om man utgår från att dubbarna gör jobbet he he )
Claes Ohlson är nog snäppet vassare vill jag tro även om det är nästintill exakta kopior på alla detaljer och den på Co. har fått jättebra betyg och finns en reservdelsbas med.
Var nära att köpa den lite större men den lastar Max 250kg och då har jag inte nytta av 450 liters volym istället för julas 145 liters.
( köpte 2 för samma som 1 )
Tänker höja väggarna så en laddning går i
Efter att ha pratat med min gamla kärlek i telefon efter 1 års tystnad, fick jag hopp och energi så har grejat hela dagen.
- Rollat väggar och tak i ett garagerum.
- Gjort hälften av två packningsbyten på gräsklipparens bakaxel
- Plockat av 17kvadrat tegelpannor och lagt på pall.
- Städat bort skräp som låg under pannorna på undertaket. När jag blev som mest vågad brast en läkt under foten så fick jag respekt igen.
- Det är allt skönt att ha traktor med lastare och stor skopa både som lasthjälp och trygghet.
- Det är även himla bra med radiolurar som får än att slappna av från sin höjdrädsla.
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 892 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 892 inlägg
Idag var det svärmors hur som fick min uppmärksamhet. Bytte en gummilist längst ner på garageportarna - inget stort jobb men ack så trött jag var efter, hade nog inte varit något som helst problem om det hade varit mitt eget garage...
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Fräst ur fogar och plockat bort armeringsjärn ovanför de två översta fönstrena på gaveln på huset. Otroligt smidigt med skylift för ändamålet även om det är en gammal modell med begränsad rörlighet. Kändes lite nervigt när övre två metrarna av gavelspetsen stod på totalt fem decimeter fog med fulldjup och en sju decimeter fog med ett djup på några centimeter...
Givetvis regnade det, de bästa vädertimmarna idag spenderades i ett cirkustält med barnen, sedan fick jag kvällen med ösregn. I morgon återstår någon meter omfogning samt att mura i en ny tegelsten.
Givetvis regnade det, de bästa vädertimmarna idag spenderades i ett cirkustält med barnen, sedan fick jag kvällen med ösregn. I morgon återstår någon meter omfogning samt att mura i en ny tegelsten.