4 361 009 läst · 32 078 svar
4361k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Min lokala bygghandel har 28x170.Yrrol skrev:Målat väggar och tak i garaget med en bättre roller.
Kollat pris vad pannor, läkt och lockpannor skulle kosta till stugan, åkte vidare till nästa säljare som sänkte totalsumman rätt bra.
Frågade efter ½ tjocka brädor, fick då oväntade frågan "gamla ½ eller dagens ½" dvs 25mm eller 22mm.... Hur kan man ens kalla båda för ½ och hur ska jag lyckas fåtag på 25mm måntro... nåväl..
Tja, entumsbräder är ohyvlade, och blir 22mm efter hyvling. Så du får först fråga dig vilken yta du vill ha, och om du är orolig för stickor i händerna.Yrrol skrev:Målat väggar och tak i garaget med en bättre roller.
Kollat pris vad pannor, läkt och lockpannor skulle kosta till stugan, åkte vidare till nästa säljare som sänkte totalsumman rätt bra.
Frågade efter ½ tjocka brädor, fick då oväntade frågan "gamla ½ eller dagens ½" dvs 25mm eller 22mm.... Hur kan man ens kalla båda för ½ och hur ska jag lyckas fåtag på 25mm måntro... nåväl..
Sen är ohyvlat virke svårt att få tag i, då de flesta inte vill befatta sig med sådant, lättast att hitta på någon bondsåg.
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 24 401 inlägg
Vagnen på Jula kostade 1000:- på Clas för sådär 10 år sedan. Och den tål minsann regn o rusk, inte tal om annat, om det nu är samma vagn. Har kört denna fullastad med timmer efter trädgårdstraktorn utan problem.