Idag har man lagt markduk för det sista av infarten/parkeringen/kommande garagebygge!
Beställde också 16 ton bärlager 0-32 eftersom åtgången på grus aldrig verkar ta slut :)

Bjuder väl på att berätta min "lilla" tabbe också..
Tog hem 33 ton 0-32 för att anlägga en grusplan och höja nivån lite och täntke att lite stenmjöl 0-11 blir perfekt som slitlager så jag tog hem 16 ton sådant och bad chauffören tippa på allt infarten.
MEN när jag schaktat ut bärlagret insåg jag att det räcker inte! Och så slår tanken mig att vart fasen tippade jag stenmjölet... Jo självklart i vägen så jag fick gladeligen skotta bort 16 ton 2 meter åt sidan så lastbilen kunde komma in med mer bärlager(y)

jojjeblom skrev:
Skurade ur soptunnan ordentligt med HD-grön och det var nödvändigt, innan luktade det inte nybakt kanelbulle om den precis:eek:
Men inte f-n luktade det nybakade kanelbullar efter heller eller? ;)

• Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Y
  • Fusklagade ett tak med presenning. "det är bara tillfälligt" tänktes om och om igen, men vem försöker jag lura...
  • Rensade stuprännor.
  • Monterade euro+sms adapter på traktorns lastare samt grejade med bilen.

Borde:
- ringa elektrikern.. (felsökning i systemet plus inkoppling av en ny paxfläkt)
- ringa rörmokaren.. (inget varmvatten i lgh i andra huset, inte poppis att duscha kallt haha)
- ringa snickaren.. (ska få hjälpa till med ett större fönsterbyte i uthuset & se över golvet/bjälklaget i vårt hus..)
- ringa larmnissarna och försöka reda upp överlåtelsen av larmet..

Har gjort (?):
- Inget av ovanstående..
- Köpt gamla möbler på loppis..

:rolleyes:

Nä, nu har jag suttit o degat i soffan med datorn i knät alldeles för många dar (är iofs utbränd, så energikvoten är ju inte enorm), men att-göra-listan blir bara längre o längre. I söndags rensade jag rabatterna på framsidan, flyttade div plantor, lyfte på trappstenarna till trappstegen vid grinden o rensade bort allt ogräs där. Ingen vits att lägga grus eller dylikt där, för det försvinner när de plogar vägen på vintern.
Ska fortsätta kampen mot ogräset i grusgången (tips mottages gladeligen!) o störa mig på att hela gruspartiet framför o bredvid huset måste grävas om pga lutningen är helt fel (lutar mot huset, ca 2dm höjdfel). Ska kolla vad det kostar att hyra en minigrävare en helg o gräva om alltihop, lägga avloppsränna o sen lägga nytt grus efter konsten alla regler.
Måste komma ihåg att ringa min bror som är murare så han får komma hit o mura igen ett hål i grunden där det nu sitter glasblock o slangarna från LV-värmepumpen går in o pumpen måste dessutom lyftas för att få nya ben, stå på gjutplintar o en plåt till kondensvattnet, så det kan rinna bort från huset o inte ner i källaren som nu :p

bettan240 skrev:
Ska fortsätta kampen mot ogräset i grusgången (tips mottages gladeligen!)
Vägsalt!

D09
Uttråkad..

Har ingen ork/ lust till att snickra idag

Regnar ute..

Gick och tände vedpannan istället.. Roligaste jag kunde komma på för stunden =P

D09 skrev:
Borde man inte bli informerad om sånt?
Har ett svagt minne av att det var någon trevlig kvinna här och fotograferade.

Måste sluta tala med sådana..

• Gilla
D09
  • Laddar…
Påbörjade att sätta staketspjälorna tätare runtom altanräcket då chefen under sommarens solande tyckte insynen var för stor, gjorde en sektion av 8 under eftermiddagen men så tråkigt var det så jag gick in och drack öl ist:)

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Slipat en dörrkarm till i källaren. Bara en kvar nu!

Lagt golv i hundkojan

jojjeblom skrev:
Påbörjade att sätta staketspjälorna tätare runtom altanräcket då chefen under sommarens solande tyckte insynen var för stor, gjorde en sektion av 8 under eftermiddagen men så tråkigt var det så jag gick in och drack öl ist:)
Vi är många som gärna vill hjälpa till!
Förvarna regeringen och tala om vart vi skall åka för att bedöma insynen :)

Skål på dig!

• Gilla
jojjeblom
  • Laddar…
D09
Hämtat en vända ved 😄😄😄

D09 skrev:
Hämtat en vända ved 😄😄😄
Ingen är förvånad... :cool:

• Gilla
Kromo och 2 till
  • Laddar…
mycke_nu skrev:
Måste sluta tala med sådana..
Trevliga kvinnor?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.