4 419 649 läst · 32 283 svar
4420k läst
32,3k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Min fd VD säger alltid: 'Det är bråttom, så nu tar vi det lugnt.'Dalbotös skrev:
Han syftar på att man gör de största misstagen när man anstränger sig för att höra något som fort som möjligt.
När jag blir hetsas av kollegor att ta genvägar har jag ett liknande. Kort och gott: 'Rätt. Inte fort.'
Mycket klokt där Nyfniken, önskar att fler av mina nuvarande chefer såg det på detta sättet. Jobbar ju ändå med flygplansmotorer...Nyfniken skrev:
Kalla mig naiv, men flygplansmotorer är nog mindre oberäkneliga än barn i 4-6års åldern, som dessutom lätt kommer på kant med varann.Dalbotös skrev:
På jobbet försöker jag dessutom behålla lugnet, både fysiskt och inombords.
Om du tänkt åka i ett flygplan de närmaste 20-30 åren så tror jag faktiskt inte att du vill veta.FredrikR skrev:
Dränerar långsida av verkstad vilket var trivsamt arbetsamt tills jag insåg att det gjutits en 40cm tjock armerad betongplatta som måste bilas bort för röret och singlet. 130J är inte mycke att bila med om man jämför med monstren på 400-500J. Tack o lov att det finns radio i hörselskydden, bilning är inte favoritbiten av renovering så att säga...
Grundstött
· Halland
· 28 353 inlägg
Grundstött
· Halland
· 28 353 inlägg
Otur!
Glöm inte att jorda hyllan.
Och jordfelsbrytare
Glöm inte att jorda hyllan.
Och jordfelsbrytare