Dalbotös skrev:
Jag har ett ganska rakt motsatt, fick höra det av en chef till mig för några år sedan och tycker ta mig sjutton det blir bättre för varje år som går - "Man hinner nästan hur mycket som helst bara man inte gör sig någon brådska." :)
Min fd VD säger alltid: 'Det är bråttom, så nu tar vi det lugnt.'

Han syftar på att man gör de största misstagen när man anstränger sig för att höra något som fort som möjligt.

När jag blir hetsas av kollegor att ta genvägar har jag ett liknande. Kort och gott: 'Rätt. Inte fort.'

• Gilla
Johan-
  • Laddar…
Nyfniken skrev:
Min fd VD säger alltid: 'Det är bråttom, så nu tar vi det lugnt.'

Han syftar på att man gör de största misstagen när man anstränger sig för att höra något som fort som möjligt.

När jag blir hetsas av kollegor att ta genvägar har jag ett liknande. Kort och gott: 'Rätt. Inte fort.'
Mycket klokt där Nyfniken, önskar att fler av mina nuvarande chefer såg det på detta sättet. Jobbar ju ändå med flygplansmotorer...

Dalbotös skrev:
Mycket klokt där Nyfniken, önskar att fler av mina nuvarande chefer såg det på detta sättet. Jobbar ju ändå med flygplansmotorer...
Kalla mig naiv, men flygplansmotorer är nog mindre oberäkneliga än barn i 4-6års åldern, som dessutom lätt kommer på kant med varann. ;)

På jobbet försöker jag dessutom behålla lugnet, både fysiskt och inombords.

FredrikR skrev:
Kalla mig naiv, men flygplansmotorer är nog mindre oberäkneliga än barn i 4-6års åldern, som dessutom lätt kommer på kant med varann. ;)

På jobbet försöker jag dessutom behålla lugnet, både fysiskt och inombords.
Om du tänkt åka i ett flygplan de närmaste 20-30 åren så tror jag faktiskt inte att du vill veta. ;)

• Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Tvättat en dörrkarm samt slipat en tredjedel av den samma sedan blev det tråkigt. Skynda långsamt eller nåt :)

KnockOnWood skrev:
[länk]

Happy hunting!
I slutänden kanske, jag vågar ju knappt öppna en vinflaska haha..
Just nu funderar jag på om jag får plats i hålet så jag kan jaga fanskapet ;)

Dränerar långsida av verkstad vilket var trivsamt arbetsamt tills jag insåg att det gjutits en 40cm tjock armerad betongplatta som måste bilas bort för röret och singlet. 130J är inte mycke att bila med om man jämför med monstren på 400-500J. Tack o lov att det finns radio i hörselskydden, bilning är inte favoritbiten av renovering så att säga...

Snigla skrev:
I slutänden kanske, jag vågar ju knappt öppna en vinflaska haha..
Just nu funderar jag på om jag får plats i hålet så jag kan jaga fanskapet ;)
Det räcker ju om du stoppar ner handen/armen.
Men det behövs nog långa armar :p

KnockOnWood skrev:
Det räcker ju om du stoppar ner handen/armen.
Men det behövs nog långa armar :p
Skicka dit polisen - lagens långa arm vettu 😉

• Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Haha.. (y)

Satt upp en hylla i källarväggen. Borrade sista hålet och *POP* stannade borrmaskinen samtidigt som källaren blev svart...! Direktträff mitt i ett elrör 😕.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Otur!

Glöm inte att jorda hyllan.
Och jordfelsbrytare :cool:

D09
Sett grusbacken regna bort

Gått med hacka för att hitta dikena igen :/

Y
* bytt tätlist på 3 fönster - blev ingen skillnad ljudmässigt
* monterat en stång i garderob
* städat

Slipat klart en dörrkarm, städat lite på uppfarten.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.