Surfade in på Regionens hemsida och upptäckte att vår gård blivit rödlistad som värdefull kulturmiljö.

Det kan aldrig vara bra..

mycke_nu skrev:
Surfade in på Regionens hemsida och upptäckte att vår gård blivit rödlistad som värdefull kulturmiljö.

Låter oroväckande.
Du får berätta vad det innebär för dig när du vet mer...jag är nyfiken.

JPW skrev:
Satt upp en hylla i källarväggen. Borrade sista hålet och *POP* stannade borrmaskinen samtidigt som källaren blev svart...! Direktträff mitt i ett elrör 😕.
tråkigt. Hade det gått att lista ut? typ rakt ovanför ett uttag?

Mikael_L
D09 skrev:
Sett grusbacken regna bort

Gått med hacka för att hitta dikena igen :/
Detta hade jag glömt, men du har ju faktiskt två ständigt återkommande favoritsysselsättningar ... :D

• Gilla
Nyfniken och 1 till
  • Laddar…
ullberg
D09 skrev:
Sett grusbacken regna bort

Gått med hacka för att hitta dikena igen :/
Mikael_L skrev:
Detta hade jag glömt, men du har ju faktiskt två ständigt återkommande favoritsysselsättningar ... :D
Du (D09) skulle inte överväga en beläggning av MJOG (oljegrus) eller Y1G? Även om det kostar är ju tiden (och ibland material) du lägger på återställning gratis heller... Kanske finns fler grannar som har problem så ni kan dela på etableringskostnaden?

/U

D09
ullberg skrev:
Du (D09) skulle inte överväga en beläggning av MJOG (oljegrus) eller Y1G? Även om det kostar är ju tiden (och ibland material) du lägger på återställning gratis heller... Kanske finns fler grannar som har problem så ni kan dela på etableringskostnaden?

/U
Ha ha jo, måste göras något ..

Ska kolla med banken om man kan fixa det en gång för alla ;) dvs höja och asfaltera.

Men man ska ha råd också även om man tjänar på lång sikt

mycke_nu skrev:

Grattis!

D09
mycke_nu skrev:

Borde man inte bli informerad om sånt?

mycke_nu skrev:

I värsta fall får du se till att bygga upp en bra relation till berörd tilldelad byggnadsantikvarie.

Passa på att riva det du ev tänkt ta bort innan du officiellt tagit till dig informationen om rödlistningen *tips* ...förstår om byggvårdsromantiker reagerar men det är i slutändan ditt hem.

Redigerat:
mycke_nu skrev:

Var glad så länge den inte blir q-märkt i detaljplanen ... ;)

Iof gårdagens jobb men kämpar på med vindväv och glespanel mellan skurarna :cool:

• 1408524036006.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 1408524024926.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
D09 och 2 till
  • Laddar…
D09
Inhandlat innertak, golv etc

Men mest skjutit luftgevär 😆🔫

Korvgubbe
D09 skrev:
Inhandlat innertak, golv etc

Men mest skjutit luftgevär ����
På bygghandeln då? Jag ser framför mig hur du gömmer dig mellan isoleringsbalarna och alla som inte kan lasta och surra sina släp korrekt får sig en ärta. (y)

• Gilla
Kromo och 1 till
  • Laddar…
Bo.Siltberg skrev:
tråkigt. Hade det gått att lista ut? typ rakt ovanför ett uttag?
Jodå, som salt i såren så var det rakt ovanför en brytare. Finns inga förmildrande omständigheter.

Skurade ur soptunnan ordentligt med HD-grön och det var nödvändigt, innan luktade det inte nybakt kanelbulle om den precis:eek:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.