4 419 649 läst · 32 283 svar
4420k läst
32,3k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Lagt betongplattor runt barnens sandlåda, hämtat ett lass grus och och ett med makadam samt en tombola. Lagt i markisolering i gjutformen till trappan och armerat.
Ska skruva dit två brädstumpar imorgon bitti före vi drar igång och gjuter. Ser verkligen fram emot att få ny trappa till parkeringen och framförallt en riktig källartrapp att gå i .
EDIT: Just det, barnen var med på Beijer och provianterade brädstumpar till deras snickarverkstad också
Ska skruva dit två brädstumpar imorgon bitti före vi drar igång och gjuter. Ser verkligen fram emot att få ny trappa till parkeringen och framförallt en riktig källartrapp att gå i .
EDIT: Just det, barnen var med på Beijer och provianterade brädstumpar till deras snickarverkstad också
Medlem
· Stockholm
· 2 188 inlägg
Skottat fram spygatten vid garaget. Igen. I spöregn.
- Krattat ner fallna äpplen så jag idag kan klippa lite gräs..
- Vi hjälptes åt att försöka binda upp hallonen som vi satte i år.. vissa har nästan vuxit om mig :x (ja, jag är kort haha)
- Babe rev halva balkongen och upptäckte att vissa delar av regeln i väggen tyvärr också var murken.. vi hade hoppats att den skulle klara sig (det andra var ungefär så dåligt som jag trott, men sämre än babe trott..)
- "Fejjat" lite på gästavdelningen då vi får gäster snart Tur att de ska sova i dubbelsängen, för vi har inte hunnit göra några sängben till de andra än hehe..
- Vi hjälptes åt att försöka binda upp hallonen som vi satte i år.. vissa har nästan vuxit om mig :x (ja, jag är kort haha)
- Babe rev halva balkongen och upptäckte att vissa delar av regeln i väggen tyvärr också var murken.. vi hade hoppats att den skulle klara sig (det andra var ungefär så dåligt som jag trott, men sämre än babe trott..)
- "Fejjat" lite på gästavdelningen då vi får gäster snart Tur att de ska sova i dubbelsängen, för vi har inte hunnit göra några sängben till de andra än hehe..
Förberett lite för markrör till utebelysning samt kommande(?) fiberinstallation. Lika bra att peta ner rören när man har firma till att stensätta uppfarten. Hittade en väg att dra markrör in bakom huset så att jag kan få inkommande fiber vid rackskåpet i pannrummet
Så här långt hann de karva i marken idag. Uppfarten är nu nästan dubbelt så bred som tidigare. Murstumpen ute vid trottoaren ryker.
Ännu en gång gjorde kinakärnborrmaskinen sin plikt:
Så här långt hann de karva i marken idag. Uppfarten är nu nästan dubbelt så bred som tidigare. Murstumpen ute vid trottoaren ryker.
Ännu en gång gjorde kinakärnborrmaskinen sin plikt:
Grundstött
· Halland
· 28 353 inlägg
Har monterat golvregeln till en mellanvägg i stallet.
Snart skall de stående reglarna upp också, därefter panel.
De små stegens tyranni :|
Snart skall de stående reglarna upp också, därefter panel.
De små stegens tyranni :|
Medlem
· Stockholm
· 2 188 inlägg
Lagt ner första etappen nya avloppsrör. Förarbete: kanske en vecka. Lägga rör: 10 minuter. Efterarbete: återstår att se.
P
p.lundgren
Husägare
· Värmlänning vilse i Storstockholm
· 750 inlägg
p.lundgren
Husägare
- Värmlänning vilse i Storstockholm
- 750 inlägg
Tagit upp två ventilationshål i lusthuset. Rensat hängrännorna ock kontrollerat att vattnet därifrån rinner bort som det ska. På norrsidan var de fulla med jord och mossa. Och på södersidan är de obefintliga, ska fixas vilket år som helst.