Blev väckt av cremab... gått igenom hela utbyggnaden, hur var när, ångbroms, vindväv, flextejp... sprutisolering :confused: mycket jobb kvar och några små funderingar... idag fortsätter takjobbet :rolleyes:

ImageUploadedByByggahus.se1407224620.207092.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hörnet längst in i carporten, trappa upp till lågt men rymligt förråd (jaja, all återvinning till trots, lite kan man väl spara?)
Panel 22*170 på Z-regel (egentligen glespanel!) hattprofil ska på.
ImageUploadedByByggahus.se1407224903.503734.jpg
Skapa konto
ImageUploadedByByggahus.se1407224921.140820.jpg
Skapa konto

Biltema-hjul som sägs tåla tjugo kg/st i nederkant och två likadana infällda i översta trappsteget. Jag lyfte dörren själv, nåja, baxade är mer korrekt så den väger nog inte mer än 40-50 (är ju rätt klen egentligen) enligt hastig skattning mha av densitet på gran. Funderar nu på att sätta ytterligare hjul på väggen så dörren kan dras ut jhelt om man behöver. Kan ju avlasta de andra hjulen också.
ImageUploadedByByggahus.se1407225378.549237.jpg
Skapa konto

Styrskena i överkant är glespanel och råspont enligt devisen man tager vad man haver. Mellan dessa går fyra rundstavar 15mm som är fästa i dörrens översta regel.
ImageUploadedByByggahus.se1407225553.322401.jpg
Skapa konto

Nu får ni använda fantasin och tänka grönt, helheten kommer att bli suverän. Visar sig dörren bli trög att öppna/stänga så blir även det en vinst - slut på hamstringen i det utrymmet ;)

• Gilla
Crebel
  • Laddar…
mycke_nu skrev:
Väldigt vilket kasst väder ni har på fastlandet.

33 grader och sol i Visby igår.

Orkade inte ens äta glass.

:cool:
Vad gjorde du i Visby???

ullberg
mycke_nu skrev:
Väldigt vilket kasst väder ni har på fastlandet.

33 grader och sol i Visby igår.

Orkade inte ens äta glass.

:cool:
Jag tror det gäller stora delar av östkusten, jag ägnade gårdagen åt att gräva ur och jämna av maken i den öppna delen båthuset (som hamnat en bit upp på land på grund av landhöjningen). Jag tror inte jag kunde valt en sämre dag.

Tur det inte finns någon insyn för allt (ja _allt_) jag hade på mig var ett par skor och arbetshandskar, och ändå rann svetten så mycket att det var svårt att avgöra om jag nyss hade arbetat eller svalkat mig i havet...

• Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Rensat hängrännor och som belöning fick jag ett getingstick :(.

Noseone skrev:
Vad gjorde du i Visby???
Latade mej. :)

ullberg skrev:
Jag tror det gäller stora delar av östkusten, jag ägnade gårdagen åt att gräva ur och jämna av maken i den öppna delen båthuset (som hamnat en bit upp på land på grund av landhöjningen). Jag tror inte jag kunde valt en sämre dag.

Tur det inte finns någon insyn för allt (ja _allt_) jag hade på mig var ett par skor och arbetshandskar, och ändå rann svetten så mycket att det var svårt att avgöra om jag nyss hade arbetat eller svalkat mig i havet...
Nudiststränder finns ju men nudistbyggarbetsplatser hoppas jag dröjer. ;)

• Gilla
Drömhus2012
  • Laddar…
D09
Hämtat en vända "ved" och slängt in i vedboden.

Skrapat backen med skrållan.

Rena puckelpisten 🙀

Spolat av trädäcket och baden-badenstolarna från brända och svedda barr trots 5 mil till branden bara för att inse att det går inte bort utan att skrubba. Resten av dagen tillbringar hela familjen inomhus eftersom röken kommer hitåt igen. Äppelpaj på g för tillfället. :)

ullberg skrev:
Tur det inte finns någon insyn för allt (ja _allt_) jag hade på mig var ett par skor och arbetshandskar.
är det nu man ska skriva... "pics or it didn't happen"....???? ;) ;);)

• Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
ullberg
Remne skrev:
Jag nästan räknade med att den kommentaren skulle komma. Det togs av någon anledning mycket få (inga) bilder men om det är det ekivoka man är ute efter kan man alltid kolla in den här märkliga tråden där det förekommer en annan märklig tomte:

http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=240310

;)

Redigerat:
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Drömhus2012 skrev:
Spolat av trädäcket och baden-badenstolarna från brända och svedda barr trots 5 mil till branden bara för att inse att det går inte bort utan att skrubba. Resten av dagen tillbringar hela familjen inomhus eftersom röken kommer hitåt igen. Äppelpaj på g för tillfället. :)
Fem mil, då har du ju hela 25 timmar på dig innan branden når fram, hastigheten på den var visst 2 km/h läste jag.

ullberg skrev:
Jag nästan räknade med att den kommentaren skulle komma. Det togs av någon anledning mycket få (inga) bilder men om det är det ekivoka man är ute efter kan man alltid kolla in den här märkliga tråden där det förekommer en annan[/] märklig tomte:

[länk]

;)

Fan ullberg, satte kaffet i halsen av den skrattattacken (y)

b8q skrev:
Fem mil, då har du ju hela 25 timmar på dig innan branden når fram, hastigheten på den var visst 2 km/h läste jag.
2km/h... Jag hoppas att brandbekämpningen går bra då så jag slipper fundera på det. Man är i alla fall inte i riskområdet (ännu?!:confused: )

Remne skrev:
Vanligtvis, ja. Men i detta fallet tvekar jag. ;)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.