4 367 295 läst · 32 112 svar
4367k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hörnet längst in i carporten, trappa upp till lågt men rymligt förråd (jaja, all återvinning till trots, lite kan man väl spara?)
Panel 22*170 på Z-regel (egentligen glespanel!) hattprofil ska på.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Biltema-hjul som sägs tåla tjugo kg/st i nederkant och två likadana infällda i översta trappsteget. Jag lyfte dörren själv, nåja, baxade är mer korrekt så den väger nog inte mer än 40-50 (är ju rätt klen egentligen) enligt hastig skattning mha av densitet på gran. Funderar nu på att sätta ytterligare hjul på väggen så dörren kan dras ut jhelt om man behöver. Kan ju avlasta de andra hjulen också.
Logga in
Skapa konto
Styrskena i överkant är glespanel och råspont enligt devisen man tager vad man haver. Mellan dessa går fyra rundstavar 15mm som är fästa i dörrens översta regel.
Logga in
Skapa konto
Nu får ni använda fantasin och tänka grönt, helheten kommer att bli suverän. Visar sig dörren bli trög att öppna/stänga så blir även det en vinst - slut på hamstringen i det utrymmet
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 893 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 893 inlägg
Jag tror det gäller stora delar av östkusten, jag ägnade gårdagen åt att gräva ur och jämna av maken i den öppna delen båthuset (som hamnat en bit upp på land på grund av landhöjningen). Jag tror inte jag kunde valt en sämre dag.mycke_nu skrev:
Tur det inte finns någon insyn för allt (ja _allt_) jag hade på mig var ett par skor och arbetshandskar, och ändå rann svetten så mycket att det var svårt att avgöra om jag nyss hade arbetat eller svalkat mig i havet...
Medlem
· Östergötland
· 452 inlägg
Rensat hängrännor och som belöning fick jag ett getingstick .
Nudiststränder finns ju men nudistbyggarbetsplatser hoppas jag dröjer.ullberg skrev:Jag tror det gäller stora delar av östkusten, jag ägnade gårdagen åt att gräva ur och jämna av maken i den öppna delen båthuset (som hamnat en bit upp på land på grund av landhöjningen). Jag tror inte jag kunde valt en sämre dag.
Tur det inte finns någon insyn för allt (ja _allt_) jag hade på mig var ett par skor och arbetshandskar, och ändå rann svetten så mycket att det var svårt att avgöra om jag nyss hade arbetat eller svalkat mig i havet...
Spolat av trädäcket och baden-badenstolarna från brända och svedda barr trots 5 mil till branden bara för att inse att det går inte bort utan att skrubba. Resten av dagen tillbringar hela familjen inomhus eftersom röken kommer hitåt igen. Äppelpaj på g för tillfället.
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 893 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 893 inlägg
Jag nästan räknade med att den kommentaren skulle komma. Det togs av någon anledning mycket få (inga) bilder men om det är det ekivoka man är ute efter kan man alltid kolla in den här märkliga tråden där det förekommer en annan märklig tomte:Remne skrev:
http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=240310
Redigerat:
Fem mil, då har du ju hela 25 timmar på dig innan branden når fram, hastigheten på den var visst 2 km/h läste jag.Drömhus2012 skrev:
ullberg skrev:
Fan ullberg, satte kaffet i halsen av den skrattattacken