4 404 996 läst · 32 223 svar
4405k läst
32,2k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Idag har jag lagat/ersatt maskätet/ruttet ben på utdragssoffa
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
P
p.lundgren
Husägare
· Värmlänning vilse i Storstockholm
· 750 inlägg
p.lundgren
Husägare
- Värmlänning vilse i Storstockholm
- 750 inlägg
Påbörjat steg 2 i operation "rädda lusthus". Dvs börjat täta taket så att det inte kommer in vatten uppfrån. Jag har tidigare i veckan rensat bort plasten i väggarna så att huset kan andas ordentligt.
Börjat borsta fasaden på framsidan.
Insett att jag kan måla om den för mindre än 150 spänn: 10 liter rödfärg på Rusta, 99 kronor, plus pensel 50 kr. Känns dock som om jag vill ha något lite dyrare. 600 totalt kanske? Allt är billigare än karln det stod om i tidningen, han hade inte målat huset sedan det byggdes på 80-talet, nu skulle det målas om för 90 000. Med hantverkare då visserligen, men iallafall.
Insett att jag kan måla om den för mindre än 150 spänn: 10 liter rödfärg på Rusta, 99 kronor, plus pensel 50 kr. Känns dock som om jag vill ha något lite dyrare. 600 totalt kanske? Allt är billigare än karln det stod om i tidningen, han hade inte målat huset sedan det byggdes på 80-talet, nu skulle det målas om för 90 000. Med hantverkare då visserligen, men iallafall.
Har dragit el och nätverk i hallen på övervåningen. I morgon är det dags att slå igen väggar och tak, skönt!!
Jag målade om alla mina dörrar och fönster på 90-talet - knappt 25 grejerAnna_H skrev:Börjat borsta fasaden på framsidan.
varav en del ordentligt stora - gjorde det extremt nogrannt med skrapning
mm - nu har jag funnit att jag bara kan lägga på linolja typ var tredje eller
fjärde år eller så på det jag målade på 90-talet så blir det fräscht igen ... .
Jag har lagat/ersatt maskätet/ruttet ben på soffa (som är
arvegods från nära levande släkting så måste vårdas )
arvegods från nära levande släkting så måste vårdas )
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Efter veterinärbesök med vovven Så fick jag plockat fram röjsågen och toppas av lite gräs
Insåg att ungar och hund dragit fram pinnar o bröte så lillgrabben fick vara med o samla ihop så pappa kan klippa gräset
Sen plockade vi lite körsbär och vinbär..
Nu en öl till mig
Igår så råkade jag ut för ett skämt.
En granne hjälpte till med sin hyrmaskin och flyttade mina sandhögar igårkväll under min lisebergsbesök
Vid 20:00 får jag ett irriterat sms utan avsändare att "nu får du lägga av för vi ska sova"
Jag går igång och försöker reda ut för vad det är för gnälljöns då alla grannar varit väldigt toleranta under alla år och tvärtom.
Visade sig vara en vännina till min sambo som var besök och skulle roa sig
Insåg att ungar och hund dragit fram pinnar o bröte så lillgrabben fick vara med o samla ihop så pappa kan klippa gräset
Sen plockade vi lite körsbär och vinbär..
Nu en öl till mig
Igår så råkade jag ut för ett skämt.
En granne hjälpte till med sin hyrmaskin och flyttade mina sandhögar igårkväll under min lisebergsbesök
Vid 20:00 får jag ett irriterat sms utan avsändare att "nu får du lägga av för vi ska sova"
Jag går igång och försöker reda ut för vad det är för gnälljöns då alla grannar varit väldigt toleranta under alla år och tvärtom.
Visade sig vara en vännina till min sambo som var besök och skulle roa sig
Jag har en t24, men saknar vikter fram så jag kan inte backa ner utan att tippa bakåt :/ och vändplats saknadespalbin skrev:
Men skulle säkert lyckas om man gav sig på det men det skulle inte vara något riskfritt jobb
Nu ligger sanden på plats och skyfflarna ska göra sista knycket
Höll på där o skyfflade när jag inser att lillgrabben har full koll på hur man kopplar in, sätter på och använder vattenslangen 🙀
Medlem
· Stockholm
· 2 188 inlägg
Köpt grejer till tillfälliga köket och rivit lite mer i taket i teknikrummet. Kärrat ut betongkross så mycket som jag törs lägga i släpet.