Sista spiken till mini-uteförrådet är satt. Bara en dörr som fattas. Satte upp slangupprullarn också på tegelväggen.
ImageUploadedByByggahus.se1404210680.366986.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

vesa1981 skrev:
Pratat med 10 olika takstolsleverantörer för att kärringen i hemmet (alias jag) glömt att beställa takstolar i tid innan semestern och vårat bygge sätter igång... antingen vänta till augusti eller betala 9000 kr extra utan frakt och få leverans om 2 veckor... ångest på hög nivå :mad:
Antar att du kollat med: http://www.arlandasnickeri.se/
Vi fick snabb leverans av de förra året, dock lite tidigare på att beställa än vad du verkar vara! =)

//Niklas

Edit: Såg att de hade semesterstängt redan!

Redigerat:
vesa1981 skrev:
Pratat med 10 olika takstolsleverantörer för att kärringen i hemmet (alias jag) glömt att beställa takstolar i tid innan semestern och vårat bygge sätter igång... antingen vänta till augusti eller betala 9000 kr extra utan frakt och få leverans om 2 veckor... ångest på hög nivå :mad:
Tja, men vad är 9.000 kr?
En vecka i Grekland för två? Bara att fundera och prioritera alltså :)

Korvgubbe
KnockOnWood skrev:
Tja, men vad är 9.000 kr?
En vecka i Grekland för två? Bara att fundera och prioritera alltså :)
Precis, det torde vara betydligt enklare att skaffa fram 9000 kronor extra i ett senare skede än att skaka fram ett par veckors tid...

Campar skrev:
Antar att du kollat med: [länk]
Vi fick snabb leverans av de förra året, dock lite tidigare på att beställa än vad du verkar vara! =)

//Niklas

Edit: Såg att de hade semesterstängt redan!
Jo vi har pratat med dom om leverans men semesterstängt till 25 Juli så det är bara att bita i det sura äpplet och acceptera läget... blir en lugn sommar och fullspäckad höst :D

Korvgubbe skrev:
Precis, det torde vara betydligt enklare att skaffa fram 9000 kronor extra i ett senare skede än att skaka fram ett par veckors tid...
Vi valde att vänta, eller sambon bestämde att ekonomiskt är det bättre att vänta... och jag är sur... men men vad gör det om 100 år :surprised:

Idag fixade jag några TV-antenner - en VHF till Hörby (den vänstra)
- en UHF till Bornholm (den mittersta) - och en UHF till Karlshamn
(den högra) - alla inställda med instrument - endast Karlshamn-an-
tennen användes (tittar jag just nu på) - alla skall "mixas samman"
med en mastförförstärkare innan de tas i bruk slutgiltigt - nu har jag
bara en gammal joiner/splitter utan justering/mixing-möjligheter på
taket med enbart Karlshamns-antennen ansluten ... .

DSC00401.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
palbin skrev:
Idag fixade jag några TV-antenner - en VHF till Hörby (den vänstra)
- en UHF till Bornholm (den mittersta) - och en UHF till Karlshamn
(den högra) - alla inställda med instrument - endast Karlshamn-an-
tennen användes (tittar jag just nu på) - alla skall "mixas samman"
med en mastförförstärkare innan de tas i bruk slutgiltigt - nu har jag
bara en gammal joiner/splitter utan justering/mixing-möjligheter på
taket med enbart Karlshamns-antennen ansluten ... .

[bild]
Då kan du börja odla på taket, finns väl näring i fågelbajs? ;-)

Kört iväg en kärra jord.

Armerat och börjat forma etapp 2 av källartrappan.

Målar om väggarna i badrummet utanför det direkta "plaskutrymmet". Av någon obegriplig anledning lät förra ägarna göra ett duschrum av delar av ett sovrum, men lät bli att renovera hela rummet. Så det såg för djä... ut. Nu har vi skrapat och målat om taket med våtrumsfärg och nu är det väggarnas tur.Kommer att avsluta med ny lampa i badrummet.

Kört ytterligare en vända med jord samt köpt marksten. Soptunnorna ska få en egen parkering 😃 Åkte även på att beställa en ny vinkelslip för att kunna kapa markstenen samt lite asfalt.

D09
Hjälpt grannen med att försöka få upp en maskin ur diket,.. Satt som berget och skrållan ( t24 ) orkade inte...

Beställt kaliumempragnat eller vad det heter :)

D09 skrev:
...
Beställt kaliumempragnat eller vad det heter :)
kaliumpermanganat?

Vad skall du göra, elda upp Skrållan :confused:

D09
KnockOnWood skrev:
kaliumpermanganat?

Vad skall du göra, elda upp Skrållan :confused:
Har en cylinderformad bomb i källaren, senaste isis modellen från calidius :)

Men den skulle på sin höjd göra en repa på Skrållan som är järnskrotens moder :)

Ändå imponerad över skrållans dragkraft när man fäster draglinan fram och bakunder traktorn... Den andra maskinen vägde väl +2 ton och sjunkt ner i gyttja :) Trodde den skulle komma med efter ett tag :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.