Förstärkt golvbjälkar, krysstagat golv, färdigställt avväxlingar, vindpapp och isolering golv.

Blåste rent allt det vita på huset.

ImageUploadedByByggahus.se1402295113.030054.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

4 meters fasadtvätt + 1,7m förlängning + 1m skaft till terasstvätten så gick det att nå allt på huset utan stege.

• Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Coolt!

ullberg
Fyllt på förrådet med meterstockar:
ImageUploadedByTapatalk1402329388.414563.jpg
Skapa konto

Nu har jag inte mindre än 22 tum- /meterstockar som jag vet var de är, det hoppas jag ska räcka över sommaren i alla fall (speciellt som jag mest av allt använder talmetern)

Mikael_L
ullberg skrev:
Nu har jag inte mindre än 22 tum- /meterstockar som jag vet var de är, det hoppas jag ska räcka över sommaren i alla fall
Det låter som att du har barn och låter dom leka med verktygen. :)

ullberg skrev:
Jag tycker de ser ut som tvåmeterstockar. ;) Nä fy, det var nästan göteborgsnivå på den. Jag skäms lite. :surprised:

Dom gula på bilden förstår jag hur dom ska användas, men pinnarna till vänster, är det tänkt som tändved till kaminen tro?

Jag har förövrigt lämnat gult för vitt då jag tycker laserstrålar syns bättre mot vitt.

jag har aldrig riktigt förstått när man kan acceptera så låg mätnoggrannhet att man kan använda måttstock istället för måttband

AndersMalmgren skrev:
jag har aldrig riktigt förstått när man kan acceptera så låg mätnoggrannhet att man kan använda måttstock istället för måttband
De duger bra när man kapar ved. :D

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Mikael_L
Men tumstocken är ju jättebra, bra till åtminstone två saker.
Nåt för barnen att leka sönder och som pinne att röra om i färgen med.

Ja sen kan man naturligtvis sätta en sån i benfickan också, då det fortfarande finns dom som tror att man inte är en riktig snickare utan tumstock. :)

ullberg
@MathiasS: Tändved hade jag inte tänkt på men de är utmärkta som pallningsbrickor, de gula är så förbenat svåra att få av i lagom bitar. En annan fördel (eller inte) med trästockarna är att kolla återstående mängd drivmedel i div fordon där tankmätaren kastat in handduken, de suger upp och byter lite färg (åtminstone om de är lite slitna så lacklagret är bortslitet), de gula är svårt att se på. När jag tänker på det borde stockar som använts till detta bli väldigt bra tändved...

@Mikael_L: nej, det sköter jag faktiskt utmärkt själv (se ovan för exempel), men den stora mängden är iof. bara borta tillfälligt, jag är grym på att lägga ifrån mig stockarna, men så småningom brukar de komma fram, det handlar mest om att mätta gömmorna...

@alfredo: du har nog rätt, måste vara göteborgshumor...

Idag har jag bakat en smaskig..

image.jpg
Skapa konto

..hmm kanske inte var passande i tråden nej haha :p

Okej okej.. Idag har jag vattnat fasaden och trappen två ggr.. Kastat på lite sopor på kärran och funderat på hur jag ska lura ogräset som håller på och växer ifrån mig..

Ps - den var god :rolleyes:

Tvättat bort fågelskit från utemöblerna. Verkar ha fått en invasion av duvor, kajor och skator i år. Sitter precis överallt och skiter. Elände! Just det, slängde en helt full rullebör med elektronik i kretskortsform. Inte visste jag att jag hade SÅ mycket gamla datorkomponenter :)

Fixat färgprover till fasadfärg, fått hem förstärkning till golvbjälkar

M
ullberg skrev:
[bild]
Nu har jag inte mindre än 22 tum- /meterstockar som jag vet var de är, det hoppas jag ska räcka över sommaren i alla fall (speciellt som jag mest av allt använder talmetern)
Det är ju bra att dina tumstockar är större än 22 tum, i alla fall om de utvikta. 22 tum är ju inte mycket mer än en halvmeter. :D

Redigerat av moderator:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.