S
AndersMalmgren skrev:
Swish
känns inte värst säkert

S
Nyfniken skrev:
Jag använder i princip inte kontanter. De få jag har ligger i ungarnas skål till glassbilen.

Nollåttor vettu. :rolleyes:
inga kontanter här heller. inte många yngre som har kontanter heller

Inte? Skulle säga att det är avsevärt mycket säkrare än att gå runt med kontanter på fickan.

Mikael_L
AndersMalmgren skrev:
Swish
Precis.
Ett grustag jag nyttjat lite hade enhetstaxa för släp. Dom hällde på så mycket som man vågade ta av valfri fraktion.
Och sen en hundring, rätt i fickan - swish! :)

• Gilla
Ingenjören och 4 till
  • Laddar…
Igår fick jag en timme över så jag tog och blandade till lite CombiClean och skurade bort svartmögel och annan påväxt på ett par knutar och runt ett par fönster på baksidan. Oj, vad fint det blev när det blev (nästan helt) vitt igen istället för grådaskigt. Nu är det bara vindskivorna och resten av fönstren kvar :)

Mikael_L skrev:
Precis.
Ett grustag jag nyttjat lite hade enhetstaxa för släp. Dom hällde på så mycket som man vågade ta av valfri fraktion.
Och sen en hundring, rätt i fickan - swish! :)
Här hos mig är det 300 för ett lass kompostjord.
Swish!

Har för övrigt inte sett till något kontor på platsen i fråga :)

D09
Lastat kärran med skräp, åkt till tippen som var stängd.

Köpte hem lite bensin till motorsågen istället så man får vara lite macho idag 👍

Skulle montera tak men käkar en glass istället 😄

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Själv lägger man dränering på gräsmattan när det inte regnar, sen går jag in och pysslar med vardagsrummet när skurarna kommer, sen går jag ut igen och gräver och skottar grus, sen in igen och pyssla i vardagsrummet ... ... .. ..
Nu ska jag ut igen haha

Kapat mina murssten lodrätt + gjutit fundament till en stolpe som avslutar muren. Svettigt idag.

Dags att hoppa i poolen.

AndersMalmgren skrev:
Swish
Swish är ett j*vla otyg jag vägrar använda. Vill bankerna att jag ska hjälpa dem att slippa den dyra kontanthanteringen så får de banne mig komma med en lösning som är gratis!

Jag hoppas den där skiten kraschar lika snabbt som cash-korten.

Slutfört tömning av värmesystemet,nedmontering av element och pluggat rören. Samt det som vållade lite huvudbry-påfyllning av systemet. Men det gick bra. Alltid kul att lära sig hur grejerna i huset funkar

Nyfniken skrev:
Swish är ett j*vla otyg jag vägrar använda. Vill bankerna att jag ska hjälpa dem att slippa den dyra kontanthanteringen så får de banne mig komma med en lösning som är gratis!

Jo gratis kan man tycka att allt borde vara. Tycker det är sjukt smidigt att använda om man tex ska splitta en nota på krogen

ullberg
Nyfniken skrev:

Kan du inte vänta med att bli så väldigt irriterad tills det faktiskt börjar kosta något, jag kör swish med gott mod, är fullt medveten om att min bank försöker göra mig "beroende" och kommer göra en ny utvärdering när de faktiskt börjar ta betalt, kanske slutar jag, kanske som en principsak, och kanske tycker jag det är så smidigt att det kan vara värt en krona per transaktion, trots att jag precis som du tycker att allt som minskar den (för banken) dyra kontanthanteringen givetvis _borde_ vara gratis, men så är det ju det där med gungor och karuseller...

jag har rivit ner de sista tapeterna (ska tapetsera om hall nere, hall uppe och vid trappan) ett jäkla skitjobb!
maken har tagit bort kantstenar vid en damm som fanns när vi flyttade hit, jämnat till lite och lagt markduk, så i veckan kommer ett lass med grus så snart har vi världens bästa uteplats istället för en stinkande pöl :)

• Gilla
Fanjunkarn
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.