b8q skrev:
Skicka mig gärna ett PM med namn på den smidesverkstan! Sist jag besökte en lokal plåtis för att få ett 2,3 m långt vanligt vitt överbleck till ett fönster så gick det på ca 600 kr...
Oj! 600kr...Visserligen så köpte jag utan kvitton och jag gör även andra affärer med ägaren, men den rostfria plåten är inte så dyr som man kan tro. Jag har själv en liten svets och smides rörelse på sidan om mitt ordinarie arbete, så jag kan ta reda på vad en polerad rostfri plåt kostar. Dock så kan jag inte klippa och bocka plåt över 1,3 meters bredd då jag inte har maskiner för det. Hur som helst, jag fick ett bra pris...
 
  • Gilla
Darth Peter
  • Laddar…
Mikael_L
OK.
Jag trodde du hade hittat någon lagerförd färdig plåtprofil någonstans.
 
Skottat snö, för första gången här utan någon traktor att ta till och det är ju hysteriskt tråkigt.
 
Jag letade efter det först, men hittade inget färdigt lagerfört. Men jag skulle tro att det hade blivit betydligt dyrare än plåtverkstan. Även om det hade varit med kvitton.
 
Då var plywoodskivan upphängd. Det var dock på håret att barnen hann lägga sig innan jag hann med att dra fram borrhammaren. Tanken är att jag ska fästa router, accesspunkt, telefondosa osv i skivan istället för att perforera betongväggen. Sådana prylar har ju en tendens att bytas ut titt som tätt så utan skivan hade väggen sett ut som en schweizerost om 10 eller så.
uploadfromtaptalk1389899071867.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Fortsatt röja i garaget. Varit till återvinningen med en massa halvtomma färgburkar som stått i flera år. Vad med skit man samlar på sig. Man tror att det är bra och ha, men blir aldrig använt igen. I morgon skall nya element och avfuktare monteras.
 
Insåg att jag fuskat med mellanslipningen när jag grundat innerdörrarna ett par gånger. Fram med slipmaskinerna, bort åkte flera kvällars sprutmålning. Ska man nu göra det själv får det fan bli bra. Fick dragit över tre dörrar en ny vända med slipgrunden.
 
Tittat på min "att göra" lista.....fanns ingen som kändes motiverande nog.... så jag lyssnade klart på en ljudbok istället.....
 
  • Gilla
Farfalle
  • Laddar…
Invigde det nya kylskåpet vi fått gratis numera.
Miljövänligt och vädigt många A och + :D


SDC12876.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
nypon och 1 till
  • Laddar…
Korvgubbe
Idag har jag skottat snö, och inte nog med det utan när jag var färdig med skyffeln tog jag fram sopborsten och gjorde riktigt fint. Man kunde riktigt höra hur pensionärerna i området muttrade surt inne vid sina köksbord för har någon på gatan ansträngt sig så måste de genast ut och göra minst lika fint, annars ser det ju ut som om de bor i ett rumänskt tiggarläger! :wow:(y)
 
  • Gilla
Wirre740 och 1 till
  • Laddar…
Årets premiärtur med slungan avklarad. Kom 15 cm snö i natt.
 
Korvgubbe skrev:
Idag har jag skottat snö, och inte nog med det utan när jag var färdig med skyffeln tog jag fram sopborsten och gjorde riktigt fint. Man kunde riktigt höra hur pensionärerna i området muttrade surt inne vid sina köksbord för har någon på gatan ansträngt sig så måste de genast ut och göra minst lika fint, annars ser det ju ut som om de bor i ett rumänskt tiggarläger! :wow:(y)
Känner igen det där. Jag är ensam om slunga på min gata och får många avundsjuka blickar.. ;) Dessutom så räcker det med att en går ut och skottar (eller klipper gräset) så är snart hela gatan ute och pysslar. Villalivet är intressant ur många aspekter.
 
Totem skrev:
Känner igen det där. Jag är ensam om slunga på min gata och får många avundsjuka blickar.. ;) Dessutom så räcker det med att en går ut och skottar (eller klipper gräset) så är snart hela gatan ute och pysslar. Villalivet är intressant ur många aspekter.
Är du en sån där som slungar ut snön på gatan?
 
Blindnit skrev:
Är du en sån där som slungar ut snön på gatan?
Icke. Brukar bli en fin snöhög på tomten.
 
Totem skrev:
Känner igen det där. Jag är ensam om slunga på min gata och får många avundsjuka blickar.. ;) Dessutom så räcker det med att en går ut och skottar (eller klipper gräset) så är snart hela gatan ute och pysslar. Villalivet är intressant ur många aspekter.
Blir det bara runt 1 plus så smälter snön perfekt på min trottoar.
Perfekt att fjärrvärmeledning går precis under, önskar bara den läckte lite mer värme :D
 
  • Gilla
Totem
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.