Totem skrev:
Icke. Brukar bli en fin snöhög på tomten.
(y)
 
Korvgubbe
Totem skrev:
Känner igen det där. Jag är ensam om slunga på min gata och får många avundsjuka blickar.. ;) Dessutom så räcker det med att en går ut och skottar (eller klipper gräset) så är snart hela gatan ute och pysslar. Villalivet är intressant ur många aspekter.
Visst är det så, livet i villaförorten är ett enda långt psykologiskt krig!
 
  • Gilla
vojma och 1 till
  • Laddar…
Korvgubbe skrev:
Visst är det så, livet i villaförorten är ett enda långt psykologiskt krig!
Så jävla skönt att slippa det där :)
Visst vi bor med i ett villaområde men ett av de äldre här i stan med mycket blandad befolkning rent åldersmässigt.
Och alla sköter sig själva.
Kan tänka mig att det är värre i nybyggarland där alla är 30+ och har helt perfekta liv med ett evigt leende på läpparna :)
 
  • Gilla
Enk Projektet och 1 till
  • Laddar…
Beträffande pensionärer, så har jag två grannhus som det bor pensionärer i. De är ca 75 år. Jag brukar hjälpa dem med snöröjningen. De åker inte bil på vintern och det är en gång och två bilplatser per hus, så det är snart gjort och röja av. I gengäld så har jag bevakning av huset fixat plus att det brukar bli lite fikabröd som tack för hjälpen.
Grannsamverkan då det är som bäst. ;)
 
Redigerat:
  • Gilla
Wirre740 och 8 till
  • Laddar…
Alltid trevligt att kunna hjälpa sina gamla grannar :) tyvärr kan de inte återgälda tjänsten när man själv fått ryggskott. :-/
 
sunqan skrev:
Alltid trevligt att kunna hjälpa sina gamla grannar :) tyvärr kan de inte återgälda tjänsten när man själv fått ryggskott. :-/
Så är det, men de kan hjälpa till med att hålla koll på området. Och en fika är inte helt fel när man har jobbat med snöslungan på uppfarten deras. Man får heller inte glömma att de antagligen har hjälpt samhället på något sätt då de var yngre.
 
  • Gilla
sunqan och 2 till
  • Laddar…
D09
Totem skrev:
Så är det, men de kan hjälpa till med att hålla koll på området. Och en fika är inte helt fel när man har jobbat med snöslungan på uppfarten deras. Man får heller inte glömma att de antagligen har hjälpt samhället på något sätt då de var yngre.
Du är en klok människa :)
 
Korvgubbe skrev:
Idag har jag skottat snö, och inte nog med det utan när jag var färdig med skyffeln tog jag fram sopborsten och gjorde riktigt fint. Man kunde riktigt höra hur pensionärerna i området muttrade surt inne vid sina köksbord för har någon på gatan ansträngt sig så måste de genast ut och göra minst lika fint, annars ser det ju ut som om de bor i ett rumänskt tiggarläger! :wow:(y)
Pluspoäng de luxe hos oss tidningsbud/brevbärare 👍👍👍
 
Börjat riva husets enda "fungerande" badrum. Bakom äckliga tapeter döljer sig äckel. Och mögel. Misslyckats med att montera isär befintlig duschkabin så imorgon blir det nog invigning av tigersågen.
 
Grävt för garagegrund samt väg in till denna och börjat fylla på med 0-200 massor på vägen :)
 
Reglat en källarvägg med plåtreglar, samt limmat skenorna på golvet längs vägg nr2.
Rätt trevliga att arbeta med, känns lite svajjiga, men får förlita mig på rapporterna jag läst att det blir bättre när man börjar sätta skivor.
Känns lite overkligt, det första som blir gjort i källaren på de 6,5år vi bott här. :confused:
 
Fick på topplacken på tre innerdörrar och några radiatorer.
 
Det fick bli pulka i pulkbacken på förmiddagen. På eftermiddagen blev det lite snickrat och på kvällen fest.
 
D09
Lillgrabben har kalas idag så det blev att gå upp tidigt och sopa vägen rent från snö.. Igen... =P
 
Spacklat väggar och tak i källaren. Börjar nu se en ände på hall projektet i källaren :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.