4 367 247 läst · 32 112 svar
4367k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 527 inlägg
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 527 inlägg
Skurade tak och väggar i lilltoan i källaren som förberedelse för målning, putsning etc. Tyckte taket var skapligt torrt och fick för mig att det nog gick att rolla det en vända med takfärg. Icke, gamla färgen lossnade från betongen, allt blev skit och jag blev sur på mig själv för att det alltid går åt helvete när man försöker skynda på saker.
Fick iaf packat upp kartongen med kabelkanaler beställda från Tyskland. Allt till belåtenhet, kanske börjar monteringen i pannrummet i morgon. Makalöst att det lönar sig att skicka tvåmeterspaket från der Bundesrepublik...
Fick iaf packat upp kartongen med kabelkanaler beställda från Tyskland. Allt till belåtenhet, kanske börjar monteringen i pannrummet i morgon. Makalöst att det lönar sig att skicka tvåmeterspaket från der Bundesrepublik...
phl skrev:
Får man fråga vart du beställer ifrån?
Själv är jag på jakt efter råttorna i huset, rev panel i tvättstugan idag och hittade massor av gotta.
Finns lite bilder och mer information i tråden nedan..
http://www.byggahus.se/forum/ovrigt-husrelaterat/226455-rattor-moss-i-hus-4.html#post1902100
Rivit ur gamla badrumsgolvet (så nu får även jag hoppa på golvbjälkarna), samt beställt en massa VVS från Rinkaby rör.
Dessutom varit upp på vinden och konstaterat att det känns ovanligt fuktigt där, måste vara den här "vintern" som gör det. Någon annan som också märkt av det?
Dessutom varit upp på vinden och konstaterat att det känns ovanligt fuktigt där, måste vara den här "vintern" som gör det. Någon annan som också märkt av det?
Redigerat:
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 893 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 893 inlägg
Kanske inte så mycket med huset, men jag skulle såga med min gamla sladdlösa sticksåg, men den kom inte ens en vända upp och ner innan den plötsligt låste sig och vägrade röra sig. Så det blev lite SSS (sticksågsservice):
Om någon har åsikter kring ordningen på bänken så säger jag som en gamling med lite vildare frisyr än jag: "If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?" EDIT: och ja, jag fick ihop den och den funkar igen...
/U
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Om någon har åsikter kring ordningen på bänken så säger jag som en gamling med lite vildare frisyr än jag: "If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?" EDIT: och ja, jag fick ihop den och den funkar igen...
/U
Redigerat:
Fixat i källaren hela dagen. Monterat en massa kabelkanaler (egentligen allergisk mot dito men det är snyggare än tio klamrade kablar bredvid varandra). Spacklat och slipat dörrkarmar , fixat gårdagens misslyckade takmålning, pillat med larmet. Tyvärr många timmar kvar innan det blir fason på det hela.