Packat en lyttlåda, annars mest sysselsatt med en rejäl flunsa.
 
Var ner i källaren och mätte lite för kommande lekrum, film, spel och musik är tanken. Få se om även en LEGO hörna kan få plats när det väl blir klart. :)
6h33 min kvar på jobbet till jullov, om allt går planenligt.
 
Fick ett ryck efter frukostkaffet och gick ner och målade taket och rören i pannrummet en andra gång. Tog sedan cykeln till färghandlaren neråt på gatan för att köpa en hink silikatfärg till väggarna. Tror ni inte att de svek mig!? Inte öppet lillejulafton =/
 
ullberg
phl skrev:
Fick ett ryck efter frukostkaffet och gick ner och målade taket och rören i pannrummet en andra gång. Tog sedan cykeln till färghandlaren neråt på gatan för att köpa en hink silikatfärg till väggarna. Tror ni inte att de svek mig!? Inte öppet lillejulafton =/
Frukostkaffe, där sa du något, nu fattar jag varför jag har ont i huvudet. Inte alls bra med semester, man tappar alla vanor...

Annars har jag inte byggt på huset, men väl byggt pusselbitar till vad som i sin enkelhet måste vara det dyraste pussel jag någonsin ägt, tur att jag inte försöker sälja min tid som snickare, det skulle nog ingen ha råd med...
 
Lekt med spis och ugn och tillverkat morotslåda, kålrotslåda, revbensspjäll och vildsvinsskinka.
Rödbetssallad och mimosasallad gjordes även den i huset fast utan ugn.
Brunkål, rödkål, köttbullar, gravad lax samt rökt lax avklarades i fredags.
Jansson kvar att tillverka samt gubbröra sen får huset vila under julafton.
För er som tycker det fattas ett och annat så beror det på att detta är enbart det jag ska ha med mig bort på julafton :)
Plus en bit rökt ål då.
Man får passa på att äta ål innan den blir helt utrotad!
Eller exporterad bort egentligen som alla med förstånd förstår.

Efter jul ska det dock spacklas så det skvätter runt mig :D
 
Satte in julskinkan i ugnen vid nio i morse.
Den är snart klar:D
 
Det är rätt man ska baka julskinka i låg temperatur.
Egentligen samma temp som man vill köttet ska få som färdigt, men jag stressar min på 100 grader nu :)
 
Och gör samma med revbenen ni som ska ha såna.
Har hört rykten om att det finns mindre intelligenta personer som kokar revbenen först ??!!!
Men hoppas det är en hörsägen och illasinnat rykte bara.
Koka bort det gottiga fettet?
Hur tänkte man där?
Men är förhoppningsvis bara en skröna.
 
Skinka i påse, påse i ugnen.
 
Låter för lätt?
Är det sån där korvskinka då?
 
Gick ut i skogen för att ta hem granris.... Hittade ingen gran så det vart tall o enris istället:(
 
Mikael_L
Har hunnit med lite av varje.
Jag har sågat och ansat och burit in granen som jag fixade hem igår.
Den blev klädd ganska mycket utan min medverkan, ljusslingan fick jag väl dit.

Jag har satt upp invändiga dörrsmygar vid ytterdörren. Som jag sågade till det sista på, slipade och målade med grund + 1'a färdiglagret i förrgår kväll och igår. Men nu sitter dom fina vita smygarna äntligen där och välkomnar våra julgäster med en aningens snyggare entré.

Jag har också fixat till bunten med VP-slang som har legat i en total oreda i den blivande mediacentralen och dragit antennkabel och två nätverkskablar dit.
Och så har jag djupdykt i mats nätverksskola och lite i kjells faktasidor
och lite övrig googling för att få grepp om A-standarden resp B-standarden.
För jag fattade nada av mina uttag och patchpanelen, tills det plötsligt stod glasklart hur det funkade och hur dessa var uppmärkta.
Inget är svårt när man väl förstår det. :)

Så har jag slutligen, nyss, kopplat mitt livs allra första nätverksuttag + i patchpanelen.
Och det funkade faktiskt, just detta inlägg har färdats genom detta stora genombrott för mig och vårt hus. :D som bevis på att det funkar ... :cool:
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Har röjt i huset idag. Det har varit extremt mycket på jobbet ett tag nu så allt halkar efter hemma, jobbade 74 timmar förra veckan. :screwy:

Skönt med lite byggahus-surf efter städningen medans naviboten dammsuger.
 
Redigerat:
Mikael_L skrev:
För jag fattade nada av mina uttag och patchpanelen, tills det plötsligt stod glasklart hur det funkade och hur dessa var uppmärkta.
Inget är svårt när man väl förstår det. :)

Så har jag slutligen, nyss, kopplat mitt livs allra första nätverksuttag + i patchpanelen.
Och det funkade faktiskt, just detta inlägg har färdats genom detta stora genombrott för mig och vårt hus. :D som bevis på att det funkar ... :cool:
Med Kjelles guider + höksyn + hjärnkirurgfinmotorik och en j....a röta så brukar det gå bra:D
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.