Middagen avslutas med en Kaptenlöjtnant förstås :D

Tyvärr blir det svårt, denna ljuvliga dryck existerar inte längre :(
Elle?
 
Alfredo skrev:
[länk]

Tror jag att du menar. :)
Det är precis den jag lnäkat till men Byggahus behagade visst göra nåt knostigt med lnäken?
 
Kjell_G skrev:
Middagen avslutas med en Kaptenlöjtnant förstås :D

Tyvärr blir det svårt, denna ljuvliga dryck existerar inte längre :(
Elle?
Den är väck ur sortimentet har jag för mig, blir till att blanda själv isf.
 
För att citera Wiki

"Namnet sägs (enligt flaskans baketikett) komma ifrån ett tillfälle då en kapten och en löjtnant beställde in en kaffe efter maten på en restaurang. De kunde dock inte komma överens om vad som skulle drickas till kaffet - den ene önskade Eau-de-Vie och den andre Klosterlikör - varpå bartendern blandade de båda, och en ny likör var uppfunnen.

I praktiken blandades Kaptenlöjtnant dock ursprungligen inte på den billigare Eau-de-vien utan på riktig cognac."

Skål alla :beer:
 
D09 skrev:
Jag tog mig i kragen och slängde alla blandade skruv 

Känns faktiskt lite bättre än att spara allt "kan vara bra o ha"
Det har ju bara tagit plats på hyllan.. Egh några år 
Kände att jag var i behov av lite terapiarbete!
Sen har man kanske lite svårt att slänga flång nya grejjer bara för att man var för lat för att sortera förra gången. ;)
 
Kopplat in duschkabinen i nya badrummet. Äntligen slipper jag duscha i källaren. Ska koppla klart fläkten i veckan så jag får ut fukten effektivt ur badrummet. :)
 
Vinterstängt poolen. Sammanställde också lite driftstatistik och konstaterade att det kostat 2500kWh att hålla 32 grader från maj till en bit in i oktober - det är fasen inte mycket att bråka om....
 
  • Gilla
Drömhus2012
  • Laddar…
MathiasS skrev:
Vinterstängt poolen. Sammanställde också lite driftstatistik och konstaterade att det kostat 2500kWh att hålla 32 grader från maj till en bit in i oktober - det är fasen inte mycket att bråka om....
Inte mer, snacka om billig lyx.
 
D09 skrev:
Jag tog mig i kragen och slängde alla blandade skruv 

Känns faktiskt lite bättre än att spara allt "kan vara bra o ha"
Det har ju bara tagit plats på hyllan.. Egh några år 
Jag gjorde något liknande när vi flyttade från förrförra huset.
Det var på en bilfri ö i skärgården, så öns traktor med släp lastades med bl.a. alla gamla rostfria bra-att-ha-skruv som "råkat" komma med hem från jobbet.
Grannarna var som en flock sparvar när vi körde mot skräpcontainrarna.
Inte en skruv slängdes :)
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
KnockOnWood skrev:
..alla gamla rostfria bra-att-ha-skruv..
F-n nu rev du upp ett gammalt sår. Fästmön som fick med sig flera kilo rostfri skruv när hon, jag och segelbåten gick skilda vägar för många, många år sedan.

Det var fina skruvar.. :(
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Nu när nästan alla löv äntligen behagat blåsa ner, så har jag rensat hängrännorna.
 
Mikael_L
MathiasS skrev:
Vinterstängt poolen. Sammanställde också lite driftstatistik och konstaterade att det kostat 2500kWh att hålla 32 grader från maj till en bit in i oktober - det är fasen inte mycket att bråka om....
Ja de sista doppen i oktober, med ånga från munnen vid utandning, måste ju nästan i sig vara värda hela årskostnaden. :D
 
mycke_nu skrev:
F-n nu rev du upp ett gammalt sår. Fästmön som fick med sig flera kilo rostfri skruv när hon, jag och segelbåten gick skilda vägar för många, många år sedan.

Det var fina skruvar.. :(
Jag ber om ursäkt, och instämmer.
Det var en massa utsorterade spårskruv M5 - M8 som ingen ville ha längre när det skulle vara Philips och Torx.
Samt en massa 1/4", 5/16" och 3/8" skruv med sexkantskalle.
Fina skruv var det. Och de hade absolut varit bra att ha fortfarande.

PS
Vad saknar du mest, fästmön eller segelbåten :confused:
 
  • Gilla
Montören
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.