4 434 221 läst · 32 308 svar
4434k läst
32,3k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
http://sv.wikipedia.org/wiki/Kaptenlöjtnant_(likör)Kjell_G skrev:
Grundstött
· Halland
· 28 353 inlägg
För att citera Wiki
"Namnet sägs (enligt flaskans baketikett) komma ifrån ett tillfälle då en kapten och en löjtnant beställde in en kaffe efter maten på en restaurang. De kunde dock inte komma överens om vad som skulle drickas till kaffet - den ene önskade Eau-de-Vie och den andre Klosterlikör - varpå bartendern blandade de båda, och en ny likör var uppfunnen.
I praktiken blandades Kaptenlöjtnant dock ursprungligen inte på den billigare Eau-de-vien utan på riktig cognac."
Skål alla
"Namnet sägs (enligt flaskans baketikett) komma ifrån ett tillfälle då en kapten och en löjtnant beställde in en kaffe efter maten på en restaurang. De kunde dock inte komma överens om vad som skulle drickas till kaffet - den ene önskade Eau-de-Vie och den andre Klosterlikör - varpå bartendern blandade de båda, och en ny likör var uppfunnen.
I praktiken blandades Kaptenlöjtnant dock ursprungligen inte på den billigare Eau-de-vien utan på riktig cognac."
Skål alla
Kände att jag var i behov av lite terapiarbete!D09 skrev:
Sen har man kanske lite svårt att slänga flång nya grejjer bara för att man var för lat för att sortera förra gången.
Vinterstängt poolen. Sammanställde också lite driftstatistik och konstaterade att det kostat 2500kWh att hålla 32 grader från maj till en bit in i oktober - det är fasen inte mycket att bråka om....
Grundstött
· Halland
· 28 353 inlägg
Jag gjorde något liknande när vi flyttade från förrförra huset.D09 skrev:
Det var på en bilfri ö i skärgården, så öns traktor med släp lastades med bl.a. alla gamla rostfria bra-att-ha-skruv som "råkat" komma med hem från jobbet.
Grannarna var som en flock sparvar när vi körde mot skräpcontainrarna.
Inte en skruv slängdes
Ja de sista doppen i oktober, med ånga från munnen vid utandning, måste ju nästan i sig vara värda hela årskostnaden.MathiasS skrev:
Grundstött
· Halland
· 28 353 inlägg
Jag ber om ursäkt, och instämmer.mycke_nu skrev:
Det var en massa utsorterade spårskruv M5 - M8 som ingen ville ha längre när det skulle vara Philips och Torx.
Samt en massa 1/4", 5/16" och 3/8" skruv med sexkantskalle.
Fina skruv var det. Och de hade absolut varit bra att ha fortfarande.
PS
Vad saknar du mest, fästmön eller segelbåten