4 373 368 läst · 32 130 svar
4373k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Husägare
· Trelleborg
· 632 inlägg
Nu är snart all panel uppe
Fick frugan att brun tjära vindskivor och knutbrädor
Fick frugan att brun tjära vindskivor och knutbrädor
Satte en kant på altanen. Var lite osäker på stående trall men hade mycket korta bitar över och ingen lust att köpa mer virke. Så jag testade och det blev helt ok tycker jag, det är inte som att resten av altanen är något mästerverk. Vi ska ändå plantera buskar framför ”nästa år”
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Slipade till fyrkantsnyckel från insex 8
Skruvar till liebladet som jag ville slipa hade fyrkantiga hål, storlek strax under 1/4 tum.
Fick till hyfsad egg och började slå en yta som varit gräsmatta men i år fick växa (det är inte min mark utan kommunens).
Varit mycket fjärilar och insekter där i sommar.
Dock jobbigt slå med lie för en otränad, så jag använde häcksaxen som slåtterbalk.
Skruvar till liebladet som jag ville slipa hade fyrkantiga hål, storlek strax under 1/4 tum.
Fick till hyfsad egg och började slå en yta som varit gräsmatta men i år fick växa (det är inte min mark utan kommunens).
Dock jobbigt slå med lie för en otränad, så jag använde häcksaxen som slåtterbalk.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Precis det här behöver jag också göra. Borde egentligen köpa en ny lie, men pallar inte med att köpa en vettigare än den jag har för 30 kvm om året.K Kjell_G skrev:Slipade till fyrkantsnyckel från insex 8
Dock jobbigt slå med lie för en otränad, så jag använde häcksaxen som slåtterbalk. [bild][bild][bild]
Hur fäster man upp en sån pjäs, är det dolda konsoler så man bara hänger upp taket på eller är allt i ett enda stycke?Ramnemark skrev:
Vi har funderat på något liknande men har tegelfasad så det krävs lite extra tänkande gällande infästningen.
Man fäster en skena i väggen, typ som metod-kök. Sen var där 5st hål efter man hängt upp den för att låsa. Så skenan kan man fästa i läkt eller reglar och de andra blir bara i panelen. Taket är inte så tungt som det ser ut, kanske 20 kgJ JonasJN skrev:
På mitt eget hus köpte jag ett svart tak från Designtak som är mer slimmat.
Ser kanon ut, de har kampanj 20% nu såg jag så beställer nog likadant i eftermiddag förutsatt att 800mm djup räcker där hemma 👍Ramnemark skrev:Man fäster en skena i väggen, typ som metod-kök. Sen var där 5st hål efter man hängt upp den för att låsa. Så skenan kan man fästa i läkt eller reglar och de andra blir bara i panelen. Taket är inte så tungt som det ser ut, kanske 20 kg
På mitt eget hus köpte jag ett svart tak från Designtak som är mer slimmat.
Kämpar hos morsan, skottat grus och ramat in gången.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto