richardtenggren
FredrikR FredrikR skrev:
Med risk för lite vingel, jag har bott vid båda röda prickarna. :geek:
[bild]
Haha ja, kartan är ju lite till åren också, är en sovjetisk karta över Gävle, får tillägga att jag köpte den för några år sedan som en kul grej. Ska vara bra noggrannhet på djupmarkeringarna i vattnet sägs det :thinking:

Den norra pricken ser bra ut, mitt på stan och rätt sida ån ;)
Den södra ser ut att ligga vid Gävles motsvarighet till området ni har norr om högskolan, så inte hängt där något :cool:
 
  • Haha
FredrikR
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Haha ja, kartan är ju lite till åren också, är en sovjetisk karta över Gävle, får tillägga att jag köpte den för några år sedan som en kul grej. Ska vara bra noggrannhet på djupmarkeringarna i vattnet sägs det :thinking:

Den norra pricken ser bra ut, mitt på stan och rätt sida ån ;)
Den södra ser ut att ligga vid Gävles motsvarighet till området ni har norr om högskolan, så inte hängt där något :cool:
Jägargatan närmast macken som låg där, Texaco eller Statoil med Hemköp strax bakom
Ruddamsgatan skulle andra pricken illustrera, tog sikte på p-huset längs Staketgatan där jag hade en plats sista tiden, ligger alldeles före tunneln under järnvägen.

Bra noggrannhet på djupet säger du?! :oops::cool:
 
Vilket kladd att hålla på med! 2 komponentsgucka gjorde inte saken bättre heller då öppningstiden var 45min hur man nu fan kan göra något liknande. Imorgon kan jag iaf sätta upp våderna.
 
  • Ombyggnad, badrum under konstruktion, isoleringsskivor, byggmaterial, oavslutade väggar, litet fönster, spackel och verktyg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
P-plats och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren
FredrikR FredrikR skrev:
Jägargatan närmast macken som låg där, Texaco eller Statoil med Hemköp strax bakom
Ruddamsgatan skulle andra pricken illustrera, tog sikte på p-huset längs Staketgatan där jag hade en plats sista tiden, ligger alldeles före tunneln under järnvägen.

Bra noggrannhet på djupet säger du?! :oops::cool:
Då bodde du nog ändå på rätt sida vägen om jag förstått det rätt, tydligen viktigt däromkring. :)
Kanske ett OK? Tvättade bilen där i onsdags (y)

Precis, haft kontor på Rudedammsgatan, fast andra sidan Kungsgatan/Rådmansgatan

För att vara lite OT, så har jag påbörjat bygget av sista lampan :p
Modell av blomma i papper, genomskinliga ark, designobjekt, inomhus, kreativitet, bordsdekoration, papperskonst.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
tveksamt och 2 till
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Då bodde du nog ändå på rätt sida vägen om jag förstått det rätt, tydligen viktigt däromkring. :)
Kanske ett OK? Tvättade bilen där i onsdags (y)

Precis, haft kontor på Rudedammsgatan, fast andra sidan Kungsgatan/Rådmansgatan

För att vara lite OT, så har jag påbörjat bygget av sista lampan :p
[bild]
Betänk att detta var 2000.
Golvet gungade på HangLoose (Söderhielmska) och grottan på Olearys på Söder kokade.:love: Åt min första kebabtallrik med mos (grymt!).
Nu känner jag mig nästan lite gammal....:oops:

Snygga lampor är det Umage?

Med huset vankas avloppsrengöring, kluckar både i köksvasken och ena handfatet uppe. :rolleyes:
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
richardtenggren
FredrikR FredrikR skrev:
Betänk att detta var 2000.
Golvet gungade på HangLoose (Söderhielmska) och grottan på Olearys på Söder kokade.:love: Åt min första kebabtallrik med mos (grymt!).
Nu känner jag mig nästan lite gammal....:oops:

Snygga lampor är det Umage?

Med huset vankas avloppsrengöring, kluckar både i köksvasken och ena handfatet uppe. :rolleyes:
Haha ja då började jag 4an :rolleyes:

Ja precis, vi gick loss på deras ”kott”-serie och idag fick vi hem en smidig pall till köket från dem också :giggle:
 
  • Älska
FredrikR
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Haha ja då började jag 4an :rolleyes:

Ja precis, vi gick loss på deras ”kott”-serie och idag fick vi hem en smidig pall till köket från dem också :giggle:
Nu blev jag att känna mig ännu äldre. :crysmile:
Vi har några Eos, tror jag dom heter. (y)
 
  • Gilla
sinuslinus och 1 till
  • Laddar…
tttomten tttomten skrev:
Blev ett tak över trappen. Tog sisådär en 15 år att montera.
Gillar de där skärmtaken från GOP.... (y)
 
  • Gilla
tttomten
  • Laddar…
Fick leverans av lite bockad rostfri plåt efter jobbet idag och kunde inte hålla mig utan smet ut med några öl i garaget och började att bygga skydd för värmerören.

Metallprofiler på betonggolv i verkstad. Rostfritt stål. Materialhantering eller projektförberedelse.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Rostfritt stålplåt vid vägg, kopparledningar, liten kamin, ojämn betongyta, gul tejp på golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
fremax och 12 till
  • Laddar…
Mycket stiligt! Indrustristandard hemma är det bästa
 
A atomlab skrev:
Mycket stiligt! Indrustristandard hemma är det bästa
Jobbar som projektledare inom tillverkningsindustrin och brukar ha lite väl höga krav då och då...
...hemma är det dock ännu värre!?! :rofl:
 
P-plats P-plats skrev:
Jobbar som projektledare inom tillverkningsindustrin och brukar ha lite väl höga krav då och då...
...hemma är det dock ännu värre!?! :rofl:
Tycker jag inte!

Den där plåten håller väl inte för en L120 som kör på.med gafflar. Påkörningsskydd behövs mao! ;)
 
  • Haha
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
Började städa ut förrådet efter renoveringen
Hittade en gömma i maskinskåpet som jag hade glömt bort känns som det kan bli en bra kväll:D
 
  • Ölburkar på hylla bland verktyg och teknisk utrustning i en oorganiserad förrådsmiljö.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Haha
landan81 och 11 till
  • Laddar…
S
Inrett min man cave eller vad man ska kalla det istället för grovkök/ grovingång.
En sluss där man kan sanera av sig trädgårdslorten, skölja grönsaker från trädgården samt en plats att förodla plantor (förutom vardagsrummet och tvättstugan).

Kanske lite overkill med storköksinredning men vad ska man med golvbrunn till om man inte kan/ får vara lite vårdslös med vattnet.

Vitt kaklat rum, rostfritt ståldiskbänk, hyllor, grått golv, diskho, modern köksinredning, osammanhängande.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett tomt rum med rostfri arbetsbänk, handfat, plankhyllor och grått kakelgolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
frollic123 och 16 till
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Inrett min man cave eller vad man ska kalla det istället för grovkök/ grovingång.
En sluss där man kan sanera av sig trädgårdslorten, skölja grönsaker från trädgården samt en plats att förodla plantor (förutom vardagsrummet och tvättstugan).

Kanske lite overkill med storköksinredning men vad ska man med golvbrunn till om man inte kan/ får vara lite vårdslös med vattnet.

[bild] [bild]
snyggt perfekt till fiske och smådjurs slakt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.