4 356 966 läst · 32 058 svar
4357k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Nästan fusk att nämna för jag har inte använt ett enda verktyg (förutom dator).
Men nu har jag fukt- och tempsensorer på alla plan.
RPi4 med Home Assistant och Sonoff Zigbee-sticka.
Aqara-sensorer.
Vinden är mest intressant så klart - kallvind och en sällan använd skorsten.
Men nu har jag fukt- och tempsensorer på alla plan.
RPi4 med Home Assistant och Sonoff Zigbee-sticka.
Aqara-sensorer.
Vinden är mest intressant så klart - kallvind och en sällan använd skorsten.
Funkar det med vilken gateway som helst med Zigbee för att få in olika fabrikat i HomeAssistant?pjgb skrev:
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Snyggt!A atomlab skrev:
Jag hade ambitionen att bygga mina stommar själv också, men frun sa ifrån där. Tycker mitt skåp blev rätt cleant, men ditt var väldigt prydligt!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag fick ju ge mig på väggmonterat avlopp… (inser så här i efterhand att jag borde ha placerat fördelningsskåpet i skåpet bredvid istället så hade det blivit ungefär som hos dig
Jag beställde iaf ett kit från Tollco, men hittade även botteninsatser i aluminium hos Vedum som såg trevliga ut
Har du skvallerrör under skåpet ? Varför inte skvallra ut i skåpet, underlaget är ju gjort för det.richardtenggren skrev:Snyggt!
Jag hade ambitionen att bygga mina stommar själv också, men frun sa ifrån där. Tycker mitt skåp blev rätt cleant, men ditt var väldigt prydligt!
[bild]
Jag fick ju ge mig på väggmonterat avlopp… (inser så här i efterhand att jag borde ha placerat fördelningsskåpet i skåpet bredvid istället så hade det blivit ungefär som hos dig
Jag beställde iaf ett kit från Tollco, men hittade även botteninsatser i aluminium hos Vedum som såg trevliga ut
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Problemet är höjden, utloppet är under skåpbotten, annars hade det varit en given lösningJonatan79 skrev:
Jag har funderat på att låta dem rinna ut under diskmaskinen också, där det finns ett skydd, eller bara plugga dem och sätta en sensor till vattenfelsbrytaren istället.
Jag har inte bestämt mig riktigt, kanske blir en kombo, utlopp i sockeln och sensor.
Typiskt…richardtenggren skrev:Problemet är höjden, utloppet är under skåpbotten, annars hade det varit en given lösning
Jag har funderat på att låta dem rinna ut under diskmaskinen också, där det finns ett skydd, eller bara plugga dem och sätta en sensor till vattenfelsbrytaren istället.
Jag har inte bestämt mig riktigt, kanske blir en kombo, utlopp i sockeln och sensor.
Givetvis plastar du botten och en bit upp. En liten kan vid dörren. Rymmer lätt ett par liter. Glasfiber ftw!A atomlab skrev:
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 204 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 204 inlägg