4 366 271 läst · 32 106 svar
4366k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 17 288 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 17 288 inlägg
Monterat lampor i det nymålade rummet.
Problemet är den där härvan av kabel uppe vid kroken, jag vet inte vad jag ska göra av den. Det finns ingenstans att gömma den. Man skulle kunna korta av den i ena änden men då försvinner europluggen som jag gärna vill ha då det ser lite snyggare ut vid väggen. Ett alternativ annars är ju att byta till vanligt VU (på tvären) och stickpropp med sidoinföring på den avkortade kabeln.
Jag funderar på att klippa bort en bit i mitten. Som extra bonus försvinner den fula sladdströmbrytaren då. För att skarva tänkte jag köra dubbla lager krympslang (vit). Är det en rimlig lösning?
Jag vill inte montera öppningsbara europluggar om jag kan undvika det med tanke på att de är otillåtna. Å andra sidan är krympslangslösningen inte helt koscher heller med tanke på dragavlastning.
Någon som har något bra förslag?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Problemet är den där härvan av kabel uppe vid kroken, jag vet inte vad jag ska göra av den. Det finns ingenstans att gömma den. Man skulle kunna korta av den i ena änden men då försvinner europluggen som jag gärna vill ha då det ser lite snyggare ut vid väggen. Ett alternativ annars är ju att byta till vanligt VU (på tvären) och stickpropp med sidoinföring på den avkortade kabeln.
Jag funderar på att klippa bort en bit i mitten. Som extra bonus försvinner den fula sladdströmbrytaren då. För att skarva tänkte jag köra dubbla lager krympslang (vit). Är det en rimlig lösning?
Jag vill inte montera öppningsbara europluggar om jag kan undvika det med tanke på att de är otillåtna. Å andra sidan är krympslangslösningen inte helt koscher heller med tanke på dragavlastning.
Någon som har något bra förslag?
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 17 288 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 17 288 inlägg
Tror inte det. Det är rätt billiga lampor så jag gissar att det är typ fastgjutet. Jag har rätt dålig erfarenhet av att försöka öppna sådana fabriksmonterade lamphållare. Trångt att arbeta är det också, öppningen nertill är väldigt liten.
Samtidigt är väl det enda rimliga lösningen. Insåg just att det blir en rätt lång bit krympslang på en ev skarv.
Samtidigt är väl det enda rimliga lösningen. Insåg just att det blir en rätt lång bit krympslang på en ev skarv.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 632 inlägg
Vit, självhäftande kabellist? Först in till väggen och sen i takvinkeln? Misstänker att det finns en enmansjury vars estetiska preferenser inte är oviktiga i frågan.
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 17 288 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 17 288 inlägg