richardtenggren richardtenggren skrev:
Ambitiöst och snyggt!
Jag som tyckte det var ambitiöst att göra hörnen av två panelbrädor som gerades och limmades med dominos… :D
Den tanken slog mig också. Men det här gick också bra. Enda är att gubbarna på sågverket skulle troligen mörda mig om dom bara visste. Blir dock en jvla massa spill. Men nu får det kapas upp och eldas för att hålla lite värme i vinter.
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Skruvat ihop en massa ribbor till altanen.[bild][bild]
Snyggt! Och ser väldigt bra ut med det där breda planket på golvet.
 
  • Gilla
sinuslinus
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Skruvat ihop en massa ribbor till altanen.[bild][bild]
Mycket tjusigt! Vad är det för träslag i ribborna?
 
  • Gilla
sinuslinus
  • Laddar…
Blev en låsklapp till den nya porten
En träport med horisontella plank och en nyligen installerad låsklapp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nybyggd träport med korsade brädor och synlig låsklapp monterad på grusunderlag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
TorOdd och 13 till
  • Laddar…
Nu händer det grejor!
Två dagars montering, på måndag hoppas vi att det är så pass klart så dom kan komma o mäta för bänkskiva!

Kök under montering med svarta skåp utan bänkskiva, utsikt mot trädgård genom fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Pågående köksmontering med grå skåp och lådor utan bänkskiva, synlig golvvärme, och en trädgårdsutsikt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Köksrenovering pågår med nyinstallerade svarta skåpstommar utan bänkskiva framför fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
TorOdd och 13 till
  • Laddar…
S
M mrmlz skrev:
Mycket tjusigt! Vad är det för träslag i ribborna?
Accoya. Samma som trallen.
Det blir silvergrått sen.
 
S
Lexington Lexington skrev:
Nu händer det grejor!
Två dagars montering, på måndag hoppas vi att det är så pass klart så dom kan komma o mäta för bänkskiva!

[bild]
[bild]
[bild]
Jag tycker Ballingslöv har fin stil på köken. Det där kommer se jättefint ut färdigt. Vad blir det för bänkskiva?

Har ni friskluftsventil i köket?
 
richardtenggren
Lexington Lexington skrev:
Nu händer det grejor!
Två dagars montering, på måndag hoppas vi att det är så pass klart så dom kan komma o mäta för bänkskiva!

[bild]
[bild]
[bild]
Lägger ni golvet efter köket är monterat? :)
 
S sinuslinus skrev:
Jag tycker Ballingslöv har fin stil på köken. Det där kommer se jättefint ut färdigt. Vad blir det för bänkskiva?

Har ni friskluftsventil i köket?
Bänkskivan blir någon komposit som liknar någon beige-grå kalksten, fråga inte vad den heter :D Ska tåla allt!
Suttit en ventil där innan men igensatt.
När vi flyttade in i huset va det dåligt med ventilation överallt, tagit upp en i varje rum nu, tyckte dock det va dumt i köket men frun insisterade!
 
Redigerat:
richardtenggren richardtenggren skrev:
Lägger ni golvet efter köket är monterat? :)
Ja, det är väl så man gör? Endast golv under diskmaskin, kyl o frys. Eller vad tänker du?
 
  • Gilla
Immobil
  • Laddar…
richardtenggren
Lexington Lexington skrev:
Ja, det är väl så man gör? Endast golv under diskmaskin, kyl o frys. Eller vad tänker du?
Jag tänkte mer på ordningen, men har nog inte funderat så mycket på det. I de fall jag monterat kök innan har ju golvet redan varit där så. :)

Har inte bestämt själv hur jag ska göra, vi kör ju på massivt trägolv, så det känns smidigast att lägga det innan stommarna är på plats. Sen kanske jag inte lägger det under stommarna, utan kör på plyfa där för att få samma nivå. :)

Hur mycket har ni flyttat ut köket? Tänkte flytta ut vårt ca 100 :)
 
  • Gilla
Lexington och 1 till
  • Laddar…
Aha, vi lägger parkett o det ska ligga flytande, massivt är väl annorlunda.

Fönsterväggen blir 70 djup, kortsidan normala 60!
 
Hur kommer det bli runt fönstren? Ser ut som att skåpen redan täcker för. Kommer ni åt att fodra osv? (..och att öppna fönstren ens? Bilderna kanske förvirrar mig på nåt sätt? :))
 
  • Gilla
sunqan
  • Laddar…
omdirigerad omdirigerad skrev:
Hur kommer det bli runt fönstren? Ser ut som att skåpen redan täcker för. Kommer ni åt att fodra osv? (..och att öppna fönstren ens? Bilderna kanske förvirrar mig på nåt sätt? :))
fönstren hamnar något under skåp/bänkskiva, bänkskivan kommer gå upp 5 cm på väggen.

Modernt kök med mörkgrå skåp och bänkskiva som går upp på väggen under två fönster och svarta pendellampor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


kommer bli tajt med handtag men finns någon cm till godo!
 
  • Gilla
Anderscurl och 1 till
  • Laddar…
Jag fifflade dit en variant av lösning på problemet med att kondensvatten från värmepumpen gärna vill hitta in i krypgrunden.
Värmepump med en hemmagjord svart trattledning ner i ett orange rör för att avleda kondensvatten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Inte så snyggt dessvärre men enkelt och billigt. Hoppas nu bara att det går som jag tänkt. Annars får jag väl göra om och göra rätt.
 
  • Gilla
TorOdd och 12 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.