4 385 840 läst · 32 166 svar
4386k läst
32,2k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
De befintliga är 2-glas (delningsbara) SP-fönster från husets byggår (-75). De nya jag kikar på är "SP balans" i aluminium.S sinuslinus skrev:
"Inte helt kärnfriska" innebär att de antagligen kommer vara på fallrepet inom 10 år i bästa fall även om de underhålls med ny färg etc. Vissa är dessutom lagade en gång innan för att förlänga livet.
Byt alla, du kommer bara att reta dig på det annars.mexitegel skrev:De befintliga är 2-glas (delningsbara) SP-fönster från husets byggår (-75). De nya jag kikar på är "SP balans" i aluminium.
"Inte helt kärnfriska" innebär att de antagligen kommer vara på fallrepet inom 10 år i bästa fall även om de underhålls med ny färg etc. Vissa är dessutom lagade en gång innan för att förlänga livet.
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 237 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 237 inlägg
Aha, 70-tal. Riv skiten.mexitegel skrev:De befintliga är 2-glas (delningsbara) SP-fönster från husets byggår (-75). De nya jag kikar på är "SP balans" i aluminium.
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 589 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 589 inlägg
Har många bollar i luften nu;
- sätter lister i vardagsrummet (2 kvar) + bättringsmålning
- foga mellan golv och marmorskiva i vardagsrummet
- river kök, hall och badrum ner till regelstommen
- ska börja montera utvändig vindslucka imorgon, så planerat för detta
- organisera garaget inför köksleveransen
- bygger tillfälliga väggar för att kunna leva samtidigt
- sätter lister i vardagsrummet (2 kvar) + bättringsmålning
- foga mellan golv och marmorskiva i vardagsrummet
- river kök, hall och badrum ner till regelstommen
- ska börja montera utvändig vindslucka imorgon, så planerat för detta
- organisera garaget inför köksleveransen
- bygger tillfälliga väggar för att kunna leva samtidigt
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hemma igen. Så jag avslutade målandet av plåttaket på gamla garaget (började i våras) och bytte en dörr. Den nya cirkelsågen med skena gjorde kapandet av dörren väldigt enkelt.
Skönt att ha en vass hyvel, smala listen mot bokhyllan behövde putsas och göras några mm smalare längst ned.
Våra enkla byggen av stolpar för soltak över altanen och hängstolen med mera fick lite lasyr så nu ser de snygga ut. Inte bara som några reglar man smällt upp…
Skönt att ha en vass hyvel, smala listen mot bokhyllan behövde putsas och göras några mm smalare längst ned.
Våra enkla byggen av stolpar för soltak över altanen och hängstolen med mera fick lite lasyr så nu ser de snygga ut. Inte bara som några reglar man smällt upp…
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Börjat bygga innerväggar i rummet i ladan.
Det ska bli ett "ingångsförråd" istället för garderoberna som stod där innan. Det blir lite bättre väggar att ställa bokhyllor mot och när tak och övriga väggar är klara kan vi sätta in en LLVP istället för direktelen som sitter där nu.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Det ska bli ett "ingångsförråd" istället för garderoberna som stod där innan. Det blir lite bättre väggar att ställa bokhyllor mot och när tak och övriga väggar är klara kan vi sätta in en LLVP istället för direktelen som sitter där nu.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 277 inlägg
Logga in
Skapa konto
Målat de blyinfattade fönsterna, innan var de härligt 70talsbruna, de enda fönsterna på markplan som inte målats av förra ägarna
Lyfte dem rejält, och de färgade glasen syns betydligt bättre. Körde färgborttagning på handtagen som nu ser ut som nya.
I vintras tänkte några fåglar att det var en bra idé att hacka hål i fasaden. Mindre begåvade som de är hackade de upp i nytt hål när de insåg att det inte var ett träd utan en vind de kommit in i.
Jag hade äntligen tid att smälla upp byggställningen för att komma åt de skadade plankorna sju meter upp på fasaden, och tog mig en tur till bygghandeln.
Pris för T-panel 120 mm bred år 2013: 36:- / lm
Pris år 2022 för samma: 119:- / lm
Jag hade äntligen tid att smälla upp byggställningen för att komma åt de skadade plankorna sju meter upp på fasaden, och tog mig en tur till bygghandeln.
Pris för T-panel 120 mm bred år 2013: 36:- / lm
Pris år 2022 för samma: 119:- / lm