4 364 063 läst · 32 091 svar
4364k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Fått halvdåligt samvete för en myrstack. Grannen har haft grävare för poolbygge och passade på att jämna till allmänningen, mest för att en gräsmatta inte ska vara så lockande för huggormarna som gärna kommer på besök! Jag ville helst haft kvar nåt ängsliknande men böjde mig (lätt) för kommande barnbarn?
Grävarn tog ett djupt tag och flyttade stacken några meter men jag antar att det blir svårt för de stackarna
Grävarn tog ett djupt tag och flyttade stacken några meter men jag antar att det blir svårt för de stackarna
Husägare
· Västernorrland
· 2 494 inlägg
Tapetserat 2 barn rum. Satt upp "nyans cover" tapet. Målat!
P
p.lundgren
Husägare
· Värmlänning vilse i Storstockholm
· 750 inlägg
p.lundgren
Husägare
- Värmlänning vilse i Storstockholm
- 750 inlägg
Rivit upp den rent ut sagt för dåliga plattsättningen jag gjorde igår. Den skulle bara ligga över vintern för att soptunnan inte skulle behöva stå i leran, men jag blev så förbannad av att se det att jag inte hade överlevt vintern. Bara att göra om och göra mer rätt.
Administrator
· Skåne
· 7 845 inlägg
Medlem
· Västragötaland
· 1 035 inlägg
Funderar på om man borde ta all frukt som man inte kan ta vara på och ge till tiggarna i storstäderna? Nu bor jag ju inte i en storstad längre och har heller inga fruktträd på vår nya tomt.... Pengar har jag aldrig vågat ge men jag tänker att mat borde väl vara välkommet?
Har delat ut kors o tvärs ha haMarlen Eskilsson skrev:
Till grannar, släktingar , vänner, kollegor m.m
Siktar på att fixa must av det nästa år
Vore kul med lite vin / cider av egna äpplen
Har ett träd kvar att ruska i he he sen får ungarna samla in på nytt
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Skicka frukten till Bulgariska ambassaden. De blir säkert glada.mariatherese skrev:
De har ju inte råd att köpa bussbiljetter hem åt sina medborgare.
För det kan väl inte var att de inte vill ha hem dem?
Medlem
· Västragötaland
· 1 035 inlägg
Det må så vara. Men jag tror inte att tillgången på svensk sur fallfrukt kommer att vara det som gör att de stannar eller inte. Tanken på att en människa får lite nytta av det istället för skatorna och råttorna är lite trevlig tycker jag. Fast jag skall inte sätta mig på några höga hästar - på den tiden då jag ägde två fruktträd så gjorde jag inte så... men tanken slog mig nu.
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg