4 364 063 läst · 32 091 svar
4364k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Svurit åt gräsklipparen och gjort en prototyp på snickarglädje till gavlarna på huset byggt 1911
Det är 28*70 som jag kommer rita av på plats och fräsa av så att det kommer i liv med vidskivorna. Skruvlimmas fast bakifrån..
Bytt min 5L acetylentub mot en 10L, skaffat kopparrör. Gjort klart det sista röret till duschblandaren, skruvat upp duschblandaren. Slagborrat mig genom en vägg i källaren, kapat rör, lött 2 vinklar, kopplat in vatten till badrummet. Testat att spola muggen, testat duschblandaren. Ska provskitas ikväll..
Nu ska jag kolla när kompisen sjunger i progarmmet Idol..
Nu ska jag kolla när kompisen sjunger i progarmmet Idol..
MUSS skrev:
Min bråkar bara om jag öppnar gasen aningen för snabbt, kranen måste smygas upp.erik_n skrev:
Stannade för övrigt ett par gånger i somras men efter att ha kört igenom en kolsyrepatron så funkar den helt ok igen, snart dags att byta gastub igen då det har blivit riktig mygginvasion här.
Kolsyrepatroner köpte jag i trepack på Biltema för 56kr.
Ska ni kasta bort era maskiner så får ni gärna kasta dom åt mitt håll
En härlig arbetsdag, sen kalas för grannens unge, bära ut ett vattenfilter och sen direkt till Göteborg för ett 2 Tim Hapkidopass 😄 helt slut nu...
En hundpromenad och inse hur svårt det är att hinna med huset när semestern är slut 😭😭😭
En hundpromenad och inse hur svårt det är att hinna med huset när semestern är slut 😭😭😭
Tänkte få färdigt altanen igår men hann bara sätta upp en liten sketen kortling. Dagen gick istället åt till att starta om vattensystemet för vår fritidshussamfällighet med 200 stugor då tankarna var tomma. Sex timmar senare hade alla vatten igen men något altanbygge blev det inte.
Nytt försök idag.
Nytt försök idag.
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
KOW: Det är 300 säckar pellets
Dock ljög jag lite, jag får plats med drygt 220-230 säckar i pannrummet resten får vara i ett annat förråd! Därför måste dom sista säckarna hanteras 2ggr
Omräknat blir det 4,8ton och nånstans kring 7kubik!
Dock ljög jag lite, jag får plats med drygt 220-230 säckar i pannrummet resten får vara i ett annat förråd! Därför måste dom sista säckarna hanteras 2ggr
Omräknat blir det 4,8ton och nånstans kring 7kubik!