Monterat uppstigningstege på skorstenen. Sotaren har aldrig klagat, men jag är kort och når inte upp.

Tyvärr var alla färdiga satser för stege väldigt klumpiga så det fick bli en mer slimmad lösning på fästena.
En uppstigningstege monterad på en skorsten med anpassade, slimmade fästen på ett rött tegeltak.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
  • Gilla
cpalm och 7 till
  • Laddar…
Fått klart utsidan runt nybytta altandörren.
Renoverad altandörr med räddat övre fodret, dold elinstallation och anpassat tröskelbleck på ett hus.
Skapa konto

Lyckades rädda övre fodret.

Nyinstallerad altandörr med ommålat övre foder och dold elektricitet, visar extern och tröskelbleck.
Skapa konto

Tidigare har elen gått utanpå i en gulnande plastkanal, nu blev det dolt.
Nyinstallerad altandörr med dolt eldrag och återanvänt tröskelbleck, hundsvans syns till vänster.
Skapa konto

Det gamla tröskelblecket passade rakt av också. :cool:
Renoverad altandörr med nytt dolt elsystem och befintligt tröskelbleck, uppfräschade vita fodren.
Skapa konto

Insidan kvar, till en annan dag.

• Gilla
boschkenta och 17 till
  • Laddar…
Byggde en vägg imorse.

• Nyligen byggd vägg av gråa betongblock med vattenpass intill och rör ur taket.
    Skapa konto
  • Gilla
boschkenta och 10 till
  • Laddar…
PNO PNO skrev:
Monterat uppstigningstege på skorstenen. Sotaren har aldrig klagat, men jag är kort och når inte upp.

Tyvärr var alla färdiga satser för stege väldigt klumpiga så det fick bli en mer slimmad lösning på fästena.
[bild]
Har alltid förvånat mig över hur ful och klumpig taksäkerhet är. Det är inte en gång som kunden har frågat om de måste ha den där fula takluckan eller landgången på taket.

• Gilla
CatharinaX och 2 till
  • Laddar…
nikasp
Går riktigt långsamt att måla men nu är det baksida och norrgavel kvar bara. Inget som stör sommaren eller ögat. Får bara ihop en timme här och där vilket är frustrerande.

Ska köra samma taktik som förra sommaren och jobba hemma två veckor och måla på ledig tid. Gick åt skogen då, då jag hade så oväntat ofantligt mycket jobb så det blev noll målat. Nya friska takter nu!

Hus med ny målning delvis färdig, stege mot vägg, terrass med grill och möbler.
Skapa konto

• Gilla
Sthlm1891 och 5 till
  • Laddar…
Hade lite spillvirke kvar efter att jag byggde en skärmvägg på vår lilla uteplats för någon månad sen.
Uteplats med skärmvägg, trästolar och hemmagjord blomlåda av spillvirke.
Skapa konto

Så jag satte ihop en låda att ha blommor i.

• Gilla
Halkan63 och 15 till
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Hade lite spillvirke kvar efter att jag byggde en skärmvägg på vår lilla uteplats för någon månad sen.
[bild]
Så jag satte ihop en låda att ha blommor i.
Snyggt, passar in fint. (y)

• Gilla
Pjoder och 1 till
  • Laddar…
Börjat måla golvet i uthuset.
För mer än 10 år sedan så välte en kruka kallasfalt i hörnet så försökte slipa bort det men det gick inte så bra.
Drog på färgen över med resultatet att det klibbade rejält där den gamla asfalten är så får nog leva med ett mörkt hörn och hoppas att det någon gång i framtiden ska torka :rofl:
Nymålat golv i grönt med ojämn täckning och kvarvarande fläck av asfalt i hörnet.
Skapa konto

• Gilla
Jiji och 1 till
  • Laddar…
Stressa lugnt som man säger..andra strykningen och fönster foder på g.

Ps:Häcken bortskänkes med om nån vill ha den :)

• Enradshus med grönt tak och fasad i behov av andra strykningen, omgivet av en frodig grön häck.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Haha
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Lill72 Lill72 skrev:
Börjat måla golvet i uthuset.
För mer än 10 år sedan så välte en kruka kallasfalt i hörnet så försökte slipa bort det men det gick inte så bra.
Drog på färgen över med resultatet att det klibbade rejält där den gamla asfalten är så får nog leva med ett mörkt hörn och hoppas att det någon gång i framtiden ska torka :rofl:
[bild]
Du får hitta på en spökhistoria som förklaring.;)

• Gilla
Gman och 1 till
  • Laddar…
Jiji Jiji skrev:
Du får hitta på en spökhistoria som förklaring.;)
Bra idé! :D Kanske hänger vårt hörn ihop med hörnet i The Blair Witch Project :seenoevil:

• Gilla
  • Älska
Skrutten18 och 2 till
  • Laddar…
2 dagars hårt slit!
Soligt igår och allt flöt på bra men tog lite längre tid än beräknat.
Grundarbete för hus med utlagd markduk och makadam, en grävmaskin, och person som arbetar i bakgrunden.
Skapa konto

Farsan dök upp på eftermiddagen och hjälpte till. Vi hann jämna av jorden, lägga på nästan all markduk och få ut en del makadam innan det var dags att ta kväll. Båda barnen (7 och 9) samt sambo fick prova att köra grävmaskinen!

Idag har vi i nästan ständigt duggregn slitit med att få på tillräckligt med makadam och jämna av. Gick åt mycket mer än vad jag trodde men jag beställde ett fullt bil och släp (ca 40-44t) och där finns ett par ton kvar. Alla utom tre kantelement är på plats och imorgon lägger vi ut isolering, golvvärmeslang och armeringsnät. Förhoppningsvis hinner vi klart så vi kan gjuta på tisdag!

Byggplats med jämnad mark och pålagd makadam, kantelement och grävmaskin i bakgrunden.
Skapa konto
Byggarbetsplats med jämnad mark, markduk, grus, kantelement, grävmaskin och en katt som sitter på en isoleringsplatta.
Skapa konto

• Gilla
Maddlox och 11 till
  • Laddar…
richardtenggren
Jag rekommenderar inte jobb på vinden nu, lite väl varmt, då var det skönare nere i källaren!
Fick upp expansionskärlet och rev bort lite av den gamla rördragningen och dit med lite nytt! Nu sitter det en klaffbackventil istället för den tidigare fjäderbelastade.
Blir nog klar med rördragningen för frikylan imorgon, gick bet på några böjar.
Ny rörinstallation med klaffbackventil och expansionskärl i en källare.
Skapa konto

Tur vi hittat en grym röris, vi mötte honom på väg in mot stan igår kväll, så jag ringde upp och frågade om han hade lite 28-rör, en klämringskoppling och en ny Vatette-klämring. Han stannade på närmsta bussficka och sprang ut i skåpet och letade fram grejorna, så jag vände och mötte upp honom. Då jag även glömt hyra en 15-pressback så fick jag med mig det också. :D

• Gilla
  • Älska
Halkan63 och 17 till
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Jag rekommenderar inte jobb på vinden nu, lite väl varmt, då var det skönare nere i källaren!
Fick upp expansionskärlet och rev bort lite av den gamla rördragningen och dit med lite nytt! Nu sitter det en klaffbackventil istället för den tidigare fjäderbelastade.
Blir nog klar med rördragningen för frikylan imorgon, gick bet på några böjar.
[bild]

Tur vi hittat en grym röris, vi mötte honom på väg in mot stan igår kväll, så jag ringde upp och frågade om han hade lite 28-rör, en klämringskoppling och en ny Vatette-klämring. Han stannade på närmsta bussficka och sprang ut i skåpet och letade fram grejorna, så jag vände och mötte upp honom. Då jag även glömt hyra en 15-pressback så fick jag med mig det också. :D
Håll HÅRT i honom!

• Gilla
Skrutten18 och 6 till
  • Laddar…
Appendix Appendix skrev:
Oftast verkar grävare vara en enda gubbe som har sin grävskopa han åker runt med.
Hoppas han har en grävmaskin att sätta grävskopan på. Annars blir det ganska ineffektivt arbete... :geek:

• Gilla
  • Wow
raveper och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.