4 381 919 läst · 32 157 svar
4382k läst
32,2k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Monterat uppstigningstege på skorstenen. Sotaren har aldrig klagat, men jag är kort och når inte upp.
Tyvärr var alla färdiga satser för stege väldigt klumpiga så det fick bli en mer slimmad lösning på fästena.
Tyvärr var alla färdiga satser för stege väldigt klumpiga så det fick bli en mer slimmad lösning på fästena.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Fått klart utsidan runt nybytta altandörren.
Lyckades rädda övre fodret.
Tidigare har elen gått utanpå i en gulnande plastkanal, nu blev det dolt.
Det gamla tröskelblecket passade rakt av också.
Insidan kvar, till en annan dag.
Logga in
Skapa konto
Lyckades rädda övre fodret.
Logga in
Skapa konto
Tidigare har elen gått utanpå i en gulnande plastkanal, nu blev det dolt.
Logga in
Skapa konto
Det gamla tröskelblecket passade rakt av också.
Logga in
Skapa konto
Insidan kvar, till en annan dag.
Har alltid förvånat mig över hur ful och klumpig taksäkerhet är. Det är inte en gång som kunden har frågat om de måste ha den där fula takluckan eller landgången på taket.PNO skrev:
Går riktigt långsamt att måla men nu är det baksida och norrgavel kvar bara. Inget som stör sommaren eller ögat. Får bara ihop en timme här och där vilket är frustrerande.
Ska köra samma taktik som förra sommaren och jobba hemma två veckor och måla på ledig tid. Gick åt skogen då, då jag hade så oväntat ofantligt mycket jobb så det blev noll målat. Nya friska takter nu!
Ska köra samma taktik som förra sommaren och jobba hemma två veckor och måla på ledig tid. Gick åt skogen då, då jag hade så oväntat ofantligt mycket jobb så det blev noll målat. Nya friska takter nu!
Logga in
Skapa konto
Börjat måla golvet i uthuset.
För mer än 10 år sedan så välte en kruka kallasfalt i hörnet så försökte slipa bort det men det gick inte så bra.
Drog på färgen över med resultatet att det klibbade rejält där den gamla asfalten är så får nog leva med ett mörkt hörn och hoppas att det någon gång i framtiden ska torka
För mer än 10 år sedan så välte en kruka kallasfalt i hörnet så försökte slipa bort det men det gick inte så bra.
Drog på färgen över med resultatet att det klibbade rejält där den gamla asfalten är så får nog leva med ett mörkt hörn och hoppas att det någon gång i framtiden ska torka
Logga in
Skapa konto
Du får hitta på en spökhistoria som förklaring.Lill72 skrev:Börjat måla golvet i uthuset.
[bild]
2 dagars hårt slit!
Soligt igår och allt flöt på bra men tog lite längre tid än beräknat.
Farsan dök upp på eftermiddagen och hjälpte till. Vi hann jämna av jorden, lägga på nästan all markduk och få ut en del makadam innan det var dags att ta kväll. Båda barnen (7 och 9) samt sambo fick prova att köra grävmaskinen!
Idag har vi i nästan ständigt duggregn slitit med att få på tillräckligt med makadam och jämna av. Gick åt mycket mer än vad jag trodde men jag beställde ett fullt bil och släp (ca 40-44t) och där finns ett par ton kvar. Alla utom tre kantelement är på plats och imorgon lägger vi ut isolering, golvvärmeslang och armeringsnät. Förhoppningsvis hinner vi klart så vi kan gjuta på tisdag!
Soligt igår och allt flöt på bra men tog lite längre tid än beräknat.
Logga in
Skapa konto
Farsan dök upp på eftermiddagen och hjälpte till. Vi hann jämna av jorden, lägga på nästan all markduk och få ut en del makadam innan det var dags att ta kväll. Båda barnen (7 och 9) samt sambo fick prova att köra grävmaskinen!
Idag har vi i nästan ständigt duggregn slitit med att få på tillräckligt med makadam och jämna av. Gick åt mycket mer än vad jag trodde men jag beställde ett fullt bil och släp (ca 40-44t) och där finns ett par ton kvar. Alla utom tre kantelement är på plats och imorgon lägger vi ut isolering, golvvärmeslang och armeringsnät. Förhoppningsvis hinner vi klart så vi kan gjuta på tisdag!
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 589 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 589 inlägg
Jag rekommenderar inte jobb på vinden nu, lite väl varmt, då var det skönare nere i källaren!
Fick upp expansionskärlet och rev bort lite av den gamla rördragningen och dit med lite nytt! Nu sitter det en klaffbackventil istället för den tidigare fjäderbelastade.
Blir nog klar med rördragningen för frikylan imorgon, gick bet på några böjar.
Tur vi hittat en grym röris, vi mötte honom på väg in mot stan igår kväll, så jag ringde upp och frågade om han hade lite 28-rör, en klämringskoppling och en ny Vatette-klämring. Han stannade på närmsta bussficka och sprang ut i skåpet och letade fram grejorna, så jag vände och mötte upp honom. Då jag även glömt hyra en 15-pressback så fick jag med mig det också.
Fick upp expansionskärlet och rev bort lite av den gamla rördragningen och dit med lite nytt! Nu sitter det en klaffbackventil istället för den tidigare fjäderbelastade.
Logga in
Skapa konto
Tur vi hittat en grym röris, vi mötte honom på väg in mot stan igår kväll, så jag ringde upp och frågade om han hade lite 28-rör, en klämringskoppling och en ny Vatette-klämring. Han stannade på närmsta bussficka och sprang ut i skåpet och letade fram grejorna, så jag vände och mötte upp honom. Då jag även glömt hyra en 15-pressback så fick jag med mig det också.
Håll HÅRT i honom!richardtenggren skrev:Jag rekommenderar inte jobb på vinden nu, lite väl varmt, då var det skönare nere i källaren!
[bild]