Beställt golv!
Ska byta kök i september och är extremt långa leveranstider på trägolv just nu, av vår lokala golvfirma fick vi höra leveransdatum i november på det golv vi ville ha (kährs-golv).
Leta febrilt på nätet och hittade till slut en som kunde leverera på 4-6 veckor. När leveransbekräftelsen kom stod det 5-10 arbetsdagar :surprised:
Kollade också lite prisstatistik, just detta golv har gått upp med 54% dom senaste två åren.
Så nu är man 32' fattigare :cry:

• Gilla
Simon Carlsson1 och 3 till
  • Laddar…
richardtenggren
Nu är detta några dagar sedan, men hade ett rörutlopp för ap:n i taket som stört mig, även om det sitter dolt. Sprang då på denna finurliga pryl på elbutik.se, Dutts Clip. Gick tidigare i tankarna på att designa något eget och printa, men nu behövs inte det. Lär komplettera med en 18 mm borr så går det nog smidigare också.

https://www.elbutik.se/product.html/dutts-clips-flexslang-16mm

• Gilla
Korvgubbe och 1 till
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
3.999:- plattformen har jag på 1,80 m höjd och det är nog högsta läget för att det ska kännas säkert.

Mer info hos Jula:
[länk]
Så de går alltså att stå på 1.8m höjd?

T Titagurgi skrev:
Så de går alltså att stå på 1.8m höjd?
Ja. 1,78 för att vara exakt.

Äntligen fått fingrarna ur att börja måla om huset. Från rött till Olivlund.

Vad lite färg gör skillnad...

• Ett hus halvmålat i nyanser av rött och Olivlund med synlig trädgård och del av bil.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 11 till
  • Laddar…
Tillfällig fönsterskyddning med plast och träreglar på ett hus, placerad framför en stege.
Skapa konto

Gjorde ett tillfälligt "fönster" så det skyddar lite från regn medan fönsterbågarna får färg.
Tillfälligt fönsterskydd med plastfilm och tejpade kanter på en träram under målning.
Skapa konto

• Gilla
Sthlm1891 och 5 till
  • Laddar…
Alltså hantverkare!:mad:
Har hela veckan försökt få tag på grävaren som ska göra grunden till uteplatsen. Dock helt utan resultat. Eftersom vi vill ha plattan gjuten så vi kan ha midsommarfest på uteplatsen tog jag saken i egna händer och lyckades hyra en maskin över helgen.
Kubota grävmaskin L4484 på en lastbilstrailer redo att användas för schaktarbete till en uteplats.
Skapa konto

Tar kanske lite längre tid än om proffs gjort jobbet men vad ska man göra?
Uppgrävd tomt under balkong förberedd för gjutning av uteplatsens grund.
Skapa konto
Schaktad mark för grundläggning av uteplats, med gräshög och redskap synliga.
Skapa konto

Hann schakta av en del ikväll. Lite knepigt under balkongen men det ska gå!
Kul att köra lite grävare igen!:cool:

• Gilla
cpalm och 13 till
  • Laddar…
Med svenskt midsommarväder kommer du ju inte behöva vattna plattan i alla fall :crysmile:

• Haha
Appendix och 5 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Med svenskt midsommarväder kommer du ju inte behöva vattna plattan i alla fall :crysmile:
Det brukar vara så ja, men än så länge säger prognosen fint väder i Blekinge så man kan alltid hoppas att jag behöver vattna plattan manuellt.:crysmile:

• Älska
mexitegel
  • Laddar…
Snart färdigschaktat! Får låna grannens traktor med tippkärra så jag slipper larva mig så mkt… Nyss schaktad yta nära en byggnad med en grävmaskins skopa i förgrunden och en spade på marken.
Skapa konto

• Gilla
sinuslinus och 1 till
  • Laddar…
S
altaxis altaxis skrev:
Snart färdigschaktat! Får låna grannens traktor med tippkärra så jag slipper larva mig så mkt…[bild]
Bra idé, sluta larva dig nu innan duggregnet dränker dig. ;)

• Haha
altaxis
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Bra idé, sluta larva dig nu innan duggregnet dränker dig. ;)
Duggregn? Här skiner solen (fast det duggade lite i förmiddags).

Satt upp sista taklisten vid (nyinstallerad) fläkt. Thermex Harwich II. 1200mm.
Satt den uk 900mm ovan bänk. Klockrent att kunna ”stå” under.

• Modernt kök med Thermex Harwich II fläkt installerad ovanför spisen, cirka 900 mm över bänkskivan.
    Skapa konto
  • Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
altaxis altaxis skrev:
Alltså hantverkare!:mad:
Verkar som om just grävare är det släkte som flest klagar på.
De har brutalt mycket att göra sommarmånaderna och vekar ofta skita i åtaganden mot privatpersoner om en större beställare ringer. Oftast verkar grävare vara en enda gubbe som har sin grävskopa han åker runt med.

Solpanelsinstallatörer verkar iofs vara en bra "runner up"... Överhettad bransch med många amatörer.

Appendix Appendix skrev:
Verkar som om just grävare är det släkte som flest klagar på.
De har brutalt mycket att göra sommarmånaderna och vekar ofta skita i åtaganden mot privatpersoner om en större beställare ringer. Oftast verkar grävare vara en enda gubbe som har sin grävskopa han åker runt med.

Solpanelsinstallatörer verkar iofs vara en bra "runner up"... Överhettad bransch med många amatörer.
*Med många oseriösa aktörer :)

• Älska
Appendix
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.