4 368 551 läst · 32 114 svar
4369k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
I torsdags kom jag hem till en hög med böcker på golvet. Bokhyllan hade delvis rasat, oklart vad som skett men idag fixade och donade jag lite.
Använde en gammal hävstångsprincip för att få ut den från väggen (lurigt att göra ensam annars) och borrade några håll för att skruva fast små vinkeljärn som ersatte de gamla som gett vika.
Visst, det syns men ingen märker av det.
Använde en gammal hävstångsprincip för att få ut den från väggen (lurigt att göra ensam annars) och borrade några håll för att skruva fast små vinkeljärn som ersatte de gamla som gett vika.
Visst, det syns men ingen märker av det.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Återanvänder stolphållare och gamla 95x95-stolpar med viss modifiering. Det blev ingen riktig kjol på nya trallen så jag vill ha liggande staketribbor som går nedanför. Trär upp hållaren (efter att ha kapat ur botten) och jackar stolpen. Tre kvar
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Då grundmålningen avslöjade lite brister i spacklingen så gick jag på med finspackel och har idag slipat. Så hinner fixa det sista nu ikväll så kan jag måla imorgon.
Jobbigt ljust på förmiddagen så var svårt att få till något släpljus!
Här skulle Persbrandt och Malmberg trivas!
Jobbigt ljust på förmiddagen så var svårt att få till något släpljus!
Logga in
Skapa konto
Här skulle Persbrandt och Malmberg trivas!
Rev, för en månad sen , ner den konstiga innerväggen med TV-hål och ytterpanel:
.. så i en månad har det sett ut som total skit:
Idag har det äntligen börjat flyga upp fräscht gips över det gamla:
Hinner nog klart på lunchen imorgon
Logga in
Skapa konto
.. så i en månad har det sett ut som total skit:
Logga in
Skapa konto
Idag har det äntligen börjat flyga upp fräscht gips över det gamla:
Logga in
Skapa konto
Hinner nog klart på lunchen imorgon
Slipat altanen, även staketet.
Oljat staketet med gråpigmenterad olja samt trallen med vanlig klar terassolja.
Hyrde en slipmaskin med borstar under, typ styv piasavakvast! Smidig, jämn och bra avverkning, trots lite kupiga trallbrädor
Oljat staketet med gråpigmenterad olja samt trallen med vanlig klar terassolja.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Hyrde en slipmaskin med borstar under, typ styv piasavakvast! Smidig, jämn och bra avverkning, trots lite kupiga trallbrädor
Vi flyttade in såpass sent förra året att uterummet mest varit kallförråd men nu när sommarn ändå är på gång ville vi ha nånstans att hänga.
Målade väggarna, satte upp mysbelysning, prydnader, byggde blomlåda, nya gardiner. Ser faktiskt väldigt inbjudande ut nu. Har ingen riktig före-bild för detta då det inte fanns med någon i annonsen och vi aldrig tog nån. Men vi tog en innan vi målade om men efter vi röjt bort och stoppad dit nya bordet och lite stolar och hundsängar vi hade övers.
Har väl tänkt att jag ska byta ut gamla eluttag och ta bort telefonjacket (?!) som sitter ett av hörnen, men får väl se om det blir nästa år då
eventuellt att vi också ska byta gräsmattan till en grå, dels för att vi såklart målade på den men också för att vi inte riktigt gillar färgen
Målade väggarna, satte upp mysbelysning, prydnader, byggde blomlåda, nya gardiner. Ser faktiskt väldigt inbjudande ut nu. Har ingen riktig före-bild för detta då det inte fanns med någon i annonsen och vi aldrig tog nån. Men vi tog en innan vi målade om men efter vi röjt bort och stoppad dit nya bordet och lite stolar och hundsängar vi hade övers.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Har väl tänkt att jag ska byta ut gamla eluttag och ta bort telefonjacket (?!) som sitter ett av hörnen, men får väl se om det blir nästa år då
eventuellt att vi också ska byta gräsmattan till en grå, dels för att vi såklart målade på den men också för att vi inte riktigt gillar färgen