Mina hole-in-one börjar bli rätt slitna efter att ha satt osb och plywood nämligen.
 
mexitegel mexitegel skrev:
Mina hole-in-one börjar bli rätt slitna efter att ha satt osb och plywood nämligen.
Någon skrev i en annan tråd att Biltemas är skörare i plasten. Det var ett tag sedan jag köpte mina men jag kan inte märka någon skillnad mer än färgen.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Funderar annars på renovera dem genom att borra ur centrumet, svarva till en plugg och epoxilimma dit den.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
S
Ett snötäckt bakgård med hus, lyktpelare och pergola under en klar vinterdag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trädgård under renovering med uppgrävd jord, bortlyftade plattor och omkullvält byggmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Wow
  • Gilla
Appendix och 4 till
  • Laddar…
S
Förlåt, jag glömde en bild. :crysmile:
Elektrisk tigersåg av märket AEG som ligger på ett grusigt underlag med sågspån.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Maxizor och 1 till
  • Laddar…
Dörren hade slagit sig lite vilket innebär att det blev en glipa på höger sida.
Hemsnickrad dörr av överblivna golvplank med kurvad överkant och ett make-shift handtag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Regelvirket i dörren består av lite överblivna golvplank.
Träpanel dörr med röd kant och diagonal röd regel, står i ett arbetsrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Men kurvan i överkant måste motarbetas med att sätta en liten hylla som limmades och skruvades. Att nycklar och annat kan hängas upp är bara plus.
Handbyggd dörr av golvplank med överkantshylla och nyckelkrokar, täckt hål och lådhandtag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det hanns med att täcka för hålet ovanför dörren också, samt sätta dit en variant av "handtag" på lådan.
Trätrappor och en hemmagjord träkonstruktion med en dörr som har en övre kurva och en liten inbyggd hylla.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Thomas.M och 16 till
  • Laddar…
Inte hos mig men hos mina föräldrar. Blev riktigt bra (y)

Tre spottar med relativt dold installation. Lite tur att dosan jämte porten hade en tändtråd från astrouret. Samma färg på spottarna som på panelen :)

Tre spottar installerade i taket intill en garageport, med dolda kablar och enhetlig färgsättning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Garageport med tre inbyggda spottar i taket och kablar dolt installerade längs med porten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tre infällda spottar monterade under en mörk takutsprång på ett hus, med synliga ledningar vid sidan av en port.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Garageport upplyst av tre takspottar med dold installation, matchande färg mot mörk panel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Papphammar666 och 5 till
  • Laddar…
Noramasen Noramasen skrev:
Regelvirket i dörren består av lite överblivna golvplank.
Lite sent nu, men sätt hellre stöttan nerifrån-upp (nere vid gångjärn och upp mot yttre, övre hörnet. Det minskar sättning.
 
  • Gilla
Noramasen och 2 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Lite sent nu, men sätt hellre stöttan nerifrån-upp (nere vid gångjärn och upp mot yttre, övre hörnet. Det minskar sättning.
Haha! Det är bara ett resultat av att jag gick lite för fort fram med att kapa av långsidan. Egentligen så skulle strävan gå in mot nedre gångjärnet som du skriver, men med tanke på att jag limmade dessa reglar så tror jag inte att det kommer att innebära något framöver. Att den övre kortsidan blev lite buktad tror jag att det har med limningen att göra, då det ändå under denna var under plant spänn. Och det var innan uppsättning redan svängd. Frågan är kanske vad som ska motverkas för att undvika detta beteende. Har någon tips för detta så tar jag tacksamt emot detta. Eller är det rent av orsaken av att jag gjorde som jag gjort så tar jag också emot ett bra svar på varför det uppkommer. Jag tror förvisso inte att dörren innan uppsättning tänker på att med ett motarbeta mig;)
 
Noramasen Noramasen skrev:
Haha! Det är bara ett resultat av att jag gick lite för fort fram med att kapa av långsidan. Egentligen så skulle strävan gå in mot nedre gångjärnet som du skriver, men med tanke på att jag limmade dessa reglar så tror jag inte att det kommer att innebära något framöver. Att den övre kortsidan blev lite buktad tror jag att det har med limningen att göra, då det ändå under denna var under plant spänn. Och det var innan uppsättning redan svängd. Frågan är kanske vad som ska motverkas för att undvika detta beteende. Har någon tips för detta så tar jag tacksamt emot detta. Eller är det rent av orsaken av att jag gjorde som jag gjort så tar jag också emot ett bra svar på varför det uppkommer. Jag tror förvisso inte att dörren innan uppsättning tänker på att med ett motarbeta mig;)
:crysmile::crysmile: Bara så utomordentligt fånigt att komma med en förklaring att det var ett misstag vid placeringen av strävan då det inte har någon betydelse då när man vänder på dörren så kommer det ändå att bli samma placering:crysmile:. Bara att kapitulera inför faktum att "åldern" tar ut sin rätt;)
 
Spacklat tredje omgången, dags att ta fram slipgrejerna till veckan. Bild från annan vinkel som omväxling.

Renoveringsrum med spacklade väggar och takskyddat med plast, slipverktyg på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
S
TeroM TeroM skrev:
Spacklat tredje omgången, dags att ta fram slipgrejerna till veckan. Bild från annan vinkel som omväxling.

[bild]
Du har missat en massa stora hål i taket.
 
  • Haha
Immobil
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Inte hos mig men hos mina föräldrar. Blev riktigt bra (y)

Tre spottar med relativt dold installation. Lite tur att dosan jämte porten hade en tändtråd från astrouret. Samma färg på spottarna som på panelen :)

[bild] [bild] [bild] [bild]
Berätta mer! :cool:
Jag har nå LED sedan typ 14år som knappt ger "led-belysning" :crysmile:.. jag behöver uppgradera och helst så smidigt som möjligt.
Har en 45-50mm spot i mitten nu.
 
S sinuslinus skrev:
Du har missat en massa stora hål i taket.
Hmmmm, lite fogmassa borde fixa det ... :thinking:
 
Slet ut en garderob.

Renoveringsarbete där en garderob rivits ut, synliga väggspår och byggavfall på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.