4 494 714 läst · 32 422 svar
4495k läst
32,4k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Jag gjorde klart mitt varmlufts eldraster till öppnaspisen.
Tanken är att dels ska veden brinna bättre och ryka mindre samt att rören hjälper till att värma luft ut till rummet.
Vet inte hur bra det kommer att fungera det får jag se snart då jag ska testa köra en brasa bara för att
Tanken är att dels ska veden brinna bättre och ryka mindre samt att rören hjälper till att värma luft ut till rummet.
Vet inte hur bra det kommer att fungera det får jag se snart då jag ska testa köra en brasa bara för att

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Logga in
Skapa konto
Uppreglat i undertaket i hallen mot köket tidigare i veckan.
Spikat spontad plank 200*22. Men i en kvalité som inte var till salu egentligen men då det enbart fanns denna och var bl.a. postningsplank så gick det bra ändå. (Blev gratis) Efter en massa arbete med handöverfräsen så fick det ändå bli ett superresultat som herr Mediokrates skulle ansett.
Sista planken har not efter sidan och skulle användas till de planken som är ovanför trappansatsen och som har en lutning uppåt på ca 6° på grund av att det är lite dåligt med utrymme i torpet. Dessa plank fick en fjäder som trycktes in i noten.
Och vidare så fick det bli en planka i framkant som avslut på golvet. Sitter utan spik, men för säkerhets skull så drogs det dit en ändå. Kommer kanske att hitta en annan variant där då den är lite avrundad än så länge i underkant. Kanske en typ av spegel eller vad vet jag?
Och det sista för dagen var att ta fram golvet med klinkern. Och efter sidan så stötte jag på en liten överraskning, Skar bort cellplast och fogskum och fram kommer ett hål!! Jaja! jag får väl bygga en typ av isolerlåda som kommer att gå längre ut på golvet än jag tänkt från början.
Det får bli morgondagens bestyr. Eller vad säger du Alice?

Logga in
Skapa konto
Spikat spontad plank 200*22. Men i en kvalité som inte var till salu egentligen men då det enbart fanns denna och var bl.a. postningsplank så gick det bra ändå. (Blev gratis) Efter en massa arbete med handöverfräsen så fick det ändå bli ett superresultat som herr Mediokrates skulle ansett.

Logga in
Skapa konto
Sista planken har not efter sidan och skulle användas till de planken som är ovanför trappansatsen och som har en lutning uppåt på ca 6° på grund av att det är lite dåligt med utrymme i torpet. Dessa plank fick en fjäder som trycktes in i noten.

Logga in
Skapa konto
Och vidare så fick det bli en planka i framkant som avslut på golvet. Sitter utan spik, men för säkerhets skull så drogs det dit en ändå. Kommer kanske att hitta en annan variant där då den är lite avrundad än så länge i underkant. Kanske en typ av spegel eller vad vet jag?

Logga in
Skapa konto
Och det sista för dagen var att ta fram golvet med klinkern. Och efter sidan så stötte jag på en liten överraskning, Skar bort cellplast och fogskum och fram kommer ett hål!! Jaja! jag får väl bygga en typ av isolerlåda som kommer att gå längre ut på golvet än jag tänkt från början.
Det får bli morgondagens bestyr. Eller vad säger du Alice?

Logga in
Skapa konto
Räknas det med möbler? Våra soffor är ganska gamla (14 år), men sköna ännu, tyvärr har lädret sett slitet ut på sistone. Jag har blandat egen läderfärg (haft från förr för att betsa trä med) och skred till verket.
Blandade mahogny och svart tills det såg bra ut. Sofforna fick en rödare ton än original.
Här kan man se halva soffan innan behandling:

Lilla soffan färdig

Och nån dag sen fixade jag stora soffan:

Jag har behandlat dom efteråt med en carnauba+bivax blandning (egettillverkat som vanligt). Redo för 14 år till tro...
Blandade mahogny och svart tills det såg bra ut. Sofforna fick en rödare ton än original.
Här kan man se halva soffan innan behandling:

Lilla soffan färdig

Och nån dag sen fixade jag stora soffan:

Jag har behandlat dom efteråt med en carnauba+bivax blandning (egettillverkat som vanligt). Redo för 14 år till tro...
Inviger bastunsurris skrev:
Varit lugnt alldeles för länge här hemma så bestämde för att bygga en bastu ute i skjulet. Målet var att endast lägga pengar på ett bastuaggregat. Tak och bänkar är byggt av ohyvlat virke som jag haft liggandes, restan är "original". Nu återstår bara att eggregat innan man kan värme sig lite i kylan
[bild][bild]

Logga in
Skapa konto
Har en likadan. Tycker den fungerar utmärkt men färgen på min håller inte så bra som jag skulle vilja. Håller din bra eller är den helt ny? Min är rätt ful på sidorna om man tittar på den i bra ljus. I bastuskymningsljus märks det dock inte så i praktiken spelar det kanske ingen större roll.surris skrev:
Den är helt ny så vet inte. Men funkar väldigt bra iaf! Trevligt pris med så.Alfredo skrev:
Tjänster
Populärt i forumet
-
Vad har ni gjort med era hus idag?
Övrigt husrelaterat -
Funkisvilla 1933 - toalett
Övrigt husrelaterat -
Typ av material i 1930-tals villas hall
Övrigt husrelaterat -
Köp av fastighet med befintligt hyreshus på.
Övrigt husrelaterat -
70-tals hus, platta på mark, syllar bytt -00 men nu hög fuktkvot igen?
Övrigt husrelaterat