Fotografen Fotografen skrev:
En sak med plasthandtag: börjar det brinna smälter de av värmen, och man kommer inte ut!
Ett metallhandtag blir varmt, men man får upp dörren. Byt ut dem!
Intressant input, har aldrig tänkt på det! Även fast jag anser mig väl förberedd med 7 brandvarnare, brandsläckare, brandfilt och evakueringsstege på övervåningen.

Nu när jag tänker efter är det nog plasthandtag på döttrarnas rum och gästtoan också, pust, blir att byta ut snarast möjligt.

• Gilla
  • Älska
Dan_Johansson och 4 till
  • Laddar…
Taklist på plats, hörnlister likaså.

Taklisterna var jävliga att få dit, men det syns förhoppningsvis inte så mycket hur dåligt montaget är :oops:

• Vitt paneltak med monterade taklister och hörnlister i ett rum under renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Lintto1 och 9 till
  • Laddar…
richardtenggren
FredrikR FredrikR skrev:
Ja den är lättflyttad. (y)
Du var ju sparsam med klammern ;)

Jag rev en gammal matning till garaget idag, där hade man roat sig med c-c 200 mm på klammern, samt använt spårskruv! :surprised: :(

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:

Jag rev en gammal matning till garaget idag, där hade man roat sig med c-c 200 mm på klammern, samt använt spårskruv! :surprised: :(
Ja det blev glest och få, med väggfix i tanken. :cool:
Prio att få igång värmen.

• Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
S
jonmo jonmo skrev:
Blott 16 månader efter inflytt fick jag upp en hasp på toadörren.
Blev du påkommen? ;)

richardtenggren richardtenggren skrev:

Standardmått ju :cool:

• Haha
FredrikR
  • Laddar…
richardtenggren
Ramnemark Ramnemark skrev:
Standardmått ju :cool:
Jo kanske sant, men enerverande när man ska riva och det är övermålade spårskruvar ;)

• Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Blev du påkommen? ;)
Nej, men jag lyckades äntligen ta mig ut.

Fick äntligen tummen ur och skruvade dit kabelskyddet efter den nya kabeldragningen till garaget. Skönt att kunna fylla igen den gropen.
Nu ska jag bara vänta på bättre tider så kan jag lägga tillbaka markstenen igen.

Vad använder man för verktyg för att göra snygga uttag i marksten för kabelskydd?
Kabelskydd monterat i grop bredvid gult hus och marksten som saknas för återläggning.
Skapa konto

Kabelskydd monterat längs husväggen under avlyfta markstenar i väntan på återläggning.
Skapa konto

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Fick äntligen tummen ur och skruvade dit kabelskyddet efter den nya kabeldragningen till garaget. Skönt att kunna fylla igen den gropen.
Nu ska jag bara vänta på bättre tider så kan jag lägga tillbaka markstenen igen.

Vad använder man för verktyg för att göra snygga uttag i marksten för kabelskydd?
[bild]
[bild]
Vet inte, men med en diamantslipskiva till en rondell borde man kunna slipa till ett hyffsat snyggt uttag i markstenen tycker jag. Har dock inte provat själv

• Gilla
tveksamt och 1 till
  • Laddar…
Det funkar bra, gjort så många gånger.

• Gilla
tveksamt
  • Laddar…
Köpt ny bastukamin, bränner in den utomhus enligt instruktionerna.

z7FEZFYl.jpg

• Gilla
Jiji och 7 till
  • Laddar…
Efter fotona på min elementinstallation i blivande snickarboa kände jag mig tvungen att göra nåt för att rentvå mitt rykte... ;)
En elektrisk central med säkringar och mätare i en kartong, redo för installation.
Skapa konto

Beställde igår lunch från Elbutik.se, fanns att hämta ut idag efter jobbet. :ok:
Mätaren kostade snudd på lika mycket som centralen, men som vi ofta säger på jobbet "att mäta är att veta.." :geek:

• Gilla
Kjell_G och 4 till
  • Laddar…
M MrDizzy skrev:
Vet inte, men med en diamantslipskiva till en rondell borde man kunna slipa till ett hyffsat snyggt uttag i markstenen tycker jag. Har dock inte provat själv
mexitegel mexitegel skrev:
Det funkar bra, gjort så många gånger.
Perfekt! Äntligen en (legitimt) bra anledning att köpa ett nyttigt verktyg!

• Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Har genererat en massa tomkartonger:
Kökgolv med utspridda tomma kartonger och köksinredning i bakgrunden.
Skapa konto

Behövde göra nått av innehållet så det råkade bli en möbel av nått slag:
Hemmagjord grön möbel i ett kök med utspridda kartonger och byggmaterial på golvet.
Skapa konto

Imorrn tar jag handtag samt kopplar ihop de två luckorna till sista öppningen. Nu är det för sent att ens fundera på att tänka.

• Gilla
Dan_Johansson och 11 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.