4 364 704 läst · 32 093 svar
4365k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 2 538 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 2 538 inlägg
Flyttade tillbaka sonens grejer efter att ha renoverat hans rum (lite fönsterdelar kvar att måla men det är för kallt ute för att måla med öppet fönster så det får vänta ett tag).
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Men så fint! Skulle du kunna lägga upp en lite närmare bild på panelen? Har ni gjort den eller fanns den från början?Düsseldorff skrev:
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 2 538 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 2 538 inlägg
Tack!Jiji skrev:
Panelen sattes upp för 116 år sedan (föregående ägare har uppenbarligen varit sjuka pedanter så allt finns dokumenterat). Jag tar närbilder och återkommer.
Men om du vill veta hur den är byggd så är det tunt plank på sniskan (horisontellt). Sen är "utsmyckningen" byggd utanpå med falsade plank vertikalt och högst upp horisontellt. På det en golvlist längst ned och en bröstlist högst upp.
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 2 538 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 2 538 inlägg
Här kommer lite närbilder. Vet inte hur givande det är dock... Som du kan se på närbilderna är den väldigt ojämn på sina ställen. Det är konsekvensen av 116 års slitage. Personligen tycker jag att det är charmigt men det finns säkert folk som skulle vilja slipa ner ojämnheterna.Jiji skrev:
Edit: Att färgen ser så mycket ljusare ut beror på att jag körde med hård blixt för att alla ojämnheter skulle synas maximalt.
Edit: Golvet är åtminstone 121 år gammalt, men förmodligen betydligt äldre. Dessutom uppenbarligen ett undergolv från början. Såvitt vi vet dock övergolv i åtminstone 52 år.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Jättefint!Düsseldorff skrev:Här kommer lite närbilder. Vet inte hur givande det är dock... Som du kan se på närbilderna är den väldigt ojämn på sina ställen. Det är konsekvensen av 116 års slitage. Personligen tycker jag att det är charmigt men det finns säkert folk som skulle vilja slipa ner ojämnheterna.
Edit: Att färgen ser så mycket ljusare ut beror på att jag körde med hård blixt för att alla ojämnheter skulle synas maximalt.
Edit: Golvet är åtminstone 121 år gammalt, men förmodligen betydligt äldre. Dessutom uppenbarligen ett undergolv från början. Såvitt vi vet dock övergolv i åtminstone 52 år.
[bild] [bild] [bild] [bild]
Tack för att du tog dig tid, och tack för bra bilder.
Jag gillar ojämnheterna. Jag tycker också om att det syns att andra har bott i ett hus före mig. Det påminner mig om att andra ska bo i det efter mig.
Så var det dags att få på väderskyddet på skorstenen. Men det skedde under gårdagskvällen hegentligen, fast på grund av att det var svartare ute än inne i en kolbo under en mulen vinterkväll så blev det ingen bild på spektaklet. Men nu hann jag med i alla fall. -Fast kanske den skulle varit röd ändå? Men det finns möjlighet framöver att fixa om det känns manande då. Ska ändå under sommaren få på färg på de galvade garneringsdelarna som sig böres,
och då får vi se?
Logga in
Skapa konto