Hittat en råtta i upplösningstillstånd i bastuhinken i fritidshuset.
Jag kommer aldrig se på den hinken på samma sätt igen.
 
  • Metallhink med trähandtag innehållande vatten och rester av en sönderfallande råtta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Wow
  • Gilla
  • Ledsen
Riggen och 8 till
  • Laddar…
richardtenggren
Dags att byta ishink inför sommaren då! :)
 
  • Gilla
  • Haha
Ursviken och 1 till
  • Laddar…
Düsseldorff
Flyttade tillbaka sonens grejer efter att ha renoverat hans rum (lite fönsterdelar kvar att måla men det är för kallt ute för att måla med öppet fönster så det får vänta ett tag).
Renoverat ungdomsrum med dubbelfönster, notställ och gitarr på sängen, halvmålade väggar och trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverat sovrum med en säng, fotbollsspel och ouppmålad fönsterdel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
mattias1343 och 12 till
  • Laddar…
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Flyttade tillbaka sonens grejer efter att ha renoverat hans rum (lite fönsterdelar kvar att måla men det är för kallt ute för att måla med öppet fönster så det får vänta ett tag).
[bild] [bild]
Men så fint! Skulle du kunna lägga upp en lite närmare bild på panelen? Har ni gjort den eller fanns den från början?
:heart:
 
  • Gilla
LoweW
  • Laddar…
Düsseldorff
Jiji Jiji skrev:
Men så fint! Skulle du kunna lägga upp en lite närmare bild på panelen? Har ni gjort den eller fanns den från början?
:heart:
Tack!

Panelen sattes upp för 116 år sedan (föregående ägare har uppenbarligen varit sjuka pedanter så allt finns dokumenterat). Jag tar närbilder och återkommer.

Men om du vill veta hur den är byggd så är det tunt plank på sniskan (horisontellt). Sen är "utsmyckningen" byggd utanpå med falsade plank vertikalt och högst upp horisontellt. På det en golvlist längst ned och en bröstlist högst upp.
 
  • Gilla
  • Älska
LoweW och 1 till
  • Laddar…
Düsseldorff
Jiji Jiji skrev:
Skulle du kunna lägga upp en lite närmare bild på panelen?
Här kommer lite närbilder. Vet inte hur givande det är dock... Som du kan se på närbilderna är den väldigt ojämn på sina ställen. Det är konsekvensen av 116 års slitage. Personligen tycker jag att det är charmigt men det finns säkert folk som skulle vilja slipa ner ojämnheterna.

Edit: Att färgen ser så mycket ljusare ut beror på att jag körde med hård blixt för att alla ojämnheter skulle synas maximalt.

Edit: Golvet är åtminstone 121 år gammalt, men förmodligen betydligt äldre. Dessutom uppenbarligen ett undergolv från början. Såvitt vi vet dock övergolv i åtminstone 52 år.
Närbild på ojämnt trägolv och vitmålade rörledningar, med stark kontrast som framhäver ojämnheter i golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild av ett gammalt ojämnt trägolv med synliga slitage och ljusare färg på grund av hård blixt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på ett ojämnt gammalt trägolv med synligt slitage och en stark blixt som framhäver ojämnheterna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på ett gammalt, vitmålat trägolv med ojämnheter och slitage, belyst med hård blixt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
hobbs och 7 till
  • Laddar…
Raskus Raskus skrev:
Hittat en råtta i upplösningstillstånd i bastuhinken i fritidshuset.
Jag kommer aldrig se på den hinken på samma sätt igen.
Utmärkt hink, en sån kunde jag behövt förra hösten
 
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Här kommer lite närbilder. Vet inte hur givande det är dock... Som du kan se på närbilderna är den väldigt ojämn på sina ställen. Det är konsekvensen av 116 års slitage. Personligen tycker jag att det är charmigt men det finns säkert folk som skulle vilja slipa ner ojämnheterna.

Edit: Att färgen ser så mycket ljusare ut beror på att jag körde med hård blixt för att alla ojämnheter skulle synas maximalt.

Edit: Golvet är åtminstone 121 år gammalt, men förmodligen betydligt äldre. Dessutom uppenbarligen ett undergolv från början. Såvitt vi vet dock övergolv i åtminstone 52 år.
[bild] [bild] [bild] [bild]
Jättefint!
Tack för att du tog dig tid, och tack för bra bilder.
Jag gillar ojämnheterna. Jag tycker också om att det syns att andra har bott i ett hus före mig. Det påminner mig om att andra ska bo i det efter mig. :love:
 
  • Gilla
  • Älska
hobbs och 6 till
  • Laddar…
Så var det dags att få på väderskyddet på skorstenen. Men det skedde under gårdagskvällen hegentligen, fast på grund av att det var svartare ute än inne i en kolbo under en mulen vinterkväll så blev det ingen bild på spektaklet. Men nu hann jag med i alla fall. -Fast kanske den skulle varit röd ändå? Men det finns möjlighet framöver att fixa om det känns manande då. Ska ändå under sommaren få på färg på de galvade garneringsdelarna som sig böres, Nyinstallerat väderskydd på tegelskorsten ovanpå rödfärgat hus med tegeltak och byggnadsställning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
och då får vi se?
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 8 till
  • Laddar…
surris
Då var skethusstolen på plats, badrummet börjar kännas komplett!

Nu är det bara badkaret som saknas, men det får vänta ett tag till..
Nyinstallerad toalett i ett nyrenoverat badrum med vägg i vit metrokakel och svartvitt golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
hobbs och 24 till
  • Laddar…
surris surris skrev:
Då var skethusstolen på plats, badrummet börjar kännas komplett!

Nu är det bara badkaret som saknas, men det får vänta ett tag till..
[bild]
Wow! Jättefint badrum!
 
  • Gilla
surris
  • Laddar…
Alla reglar ditskruvade, nu blir det städning nästa.
Nyinstallerade träreglar på ett golv med verktyg och dammiga betongplattor i ett renoveringsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
jockeping och 6 till
  • Laddar…
OestlundJ OestlundJ skrev:
Alla reglar ditskruvade, nu blir det städning nästa.
[bild]
Det ser ut som att du satt extra reglar på en del ytor. Ska det in extra tunga grejer där?
 
Dheri Dheri skrev:
Det ser ut som att du satt extra reglar på en del ytor. Ska det in extra tunga grejer där?
Det stämmer, har satt dit extra reglar där kaminen ska stå och där det ska stå en tyngre soffa. Vet ej om det behövs men det rekommenderas.
 
  • Gilla
LoweW och 1 till
  • Laddar…
OestlundJ OestlundJ skrev:
Alla reglar ditskruvade, nu blir det städning nästa.
[bild]
Vad är det reglarna vilar på? Ser ut som vp-rör :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.