KnockOnWood skrev:
De finaste radiostyrda bilarna högst upp når han väl inte än :D
Nja, det är skrotbilarna som står längst upp :)
 
Rivit en vägg så matplats och vardagsrum blir mer öppen.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Bytt tre fönster. Skall dreva och sätta fönsterbleck i morgon.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Reglar innerväggar och sätter osb och gips!
Snacka om tungt och tråkigt jobb:sly:
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
ullberg
Skyfflat ner en halv kubik högklassig jord från taket på ett av uthusen, även ett plåttak kan agera kompost om man bara lämnar det tillräckligt länge (gissar att det var decennier sedan någon gjorde detta om någonsin)...

/U
 
  • Gilla
niklasn och 1 till
  • Laddar…
D09
ullberg skrev:
Skyfflat ner en halv kubik högklassig jord från taket på ett av uthusen, även ett plåttak kan agera kompost om man bara lämnar det tillräckligt länge (gissar att det var decennier sedan någon gjorde detta om någonsin)...

/U
Kompost på taket? :)

Edit: det stora allmänintresset bönar och ber om en bild ha ha
 
Redigerat:
Jag tänkte samma men frågade inte :)
 
ullberg
D09 skrev:
Kompost på taket? :)

Edit: det stora allmänintresset bönar och ber om en bild ha ha
Ja, förvisso en oavsiktlig kompost baserad på decenniers lövnedfall (vi har inte ägt det så många år men det har liksom inte blivit läge).

Skulle givetvis tänkt pics or it didn't happen innan jag började sprida ut materialet i markerna och på "riktiga" komposten, men så här ser högen ut f.n, när jag också blandat ut den lite med löven som låg på toppen...

ImageUploadedByByggahus.se1375607372.768046.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Allt låg på denna yta, ett knappa decimetern jämntjockt lager över topparna på sinusplåten, dock var de översta centimetrarna oförmultnat så jag räknade bort ett par cm i uppskattningen...

ImageUploadedByByggahus.se1375607486.912802.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


De där stenarna (som jag antar fyller en viktig funktion i konstruktionen, så innan jag kollat närmre låter jag de ligga kvar) var helt inbäddade, bara toppen på den största stack upp lite
 
  • Gilla
Ingenjören och 4 till
  • Laddar…
Ullberg, mycket obetänksamt att skyffla ner jorden!

Takodling är superinne nu, överallt från New York till Sundbyberg :D
 
Skapligt mycke! :)
 
D09
Skulle skrapa ihop min bortregnade backe med traktorn...

Ville inte dra på starten, tog isär skiten och satte ihop.. Ville inte..

Desperat provade jag veven som aldrig funkat innan.. 1 litet klick och så startade den direkt 😄😄😄

Kom av mig såpass att den startade att jag glömde bränslekranen.. 😁😁😁

Nu vill den inte starta längre

Tror den vill sola lite till så den får vila tills ikväll
 
  • Gilla
Nyfniken och 2 till
  • Laddar…
Inte hunnit med huset, var tvungen att byta mina däck på bilen, fick punktering igår så jag åkte och krängde på fyra nya istället. :(
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Spacklat, slipat o spacklat igen.
Fruktansvärt roligt att slipa, önskar de fanns mer slip damm för mina ögon o mun :)
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
La in 27 kvm golv i kök och matplats igår så i morse värkte ryggen en del så idag fick bli en mellandag. Fick i alla fall satt ihop tre st socklar till köksskåpen med hjälp av min nyinköpta Dübel-Profi från Hornbach. Lite småkul att tappa när man har en jigg men det var jobbigt att kapa ner spånskiveremsor till sockelbitar med cirkelsåg och hemmagjord skena (köpte ett 60x250 hyllplan på Hornbach och lät dom kapa det i 19 cm remsor så jag slapp det grovjobbet). Men just nu finns inte budget till en kap/ger. Och så fick jag gjort det mesta av hallgolvet också.

Äntligen tronar några av köksskåpen på socklarna, skönt att man börjar ana ett kök efter två veckors slit.
 
  • Gilla
Kjell_G och 1 till
  • Laddar…
Fick ta en sväng till min käre far ikväll och titta till min kamin:)
Himla praktiskt att ställa den där på förvaring och få tillbaka den blästrad och ny svärtad(y)
uploadfromtaptalk1375641654202.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
mariatherese och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.