4 367 335 läst · 32 112 svar
4367k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Anlitat elektrikern att fixa ny elkabel och ny elcentral i uthuset. Från en salig blandning brytare i en gammal central till nya grejer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Började sommar projektet. Få den glasade altanen mindre stinkande.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Logga in
Skapa konto
Vi har äntligen fått tag på mer virke! Förra sommarens projekt byggdes med 145x34 virke och efter 1/4 av projektet sa leverantören att det var slut på virke, men att det snart kom in mer. Det var i mitten av sommaren och några månader senare, sen höst, kom det in 1 (!) pall.
Tyvärr var den pallen helt förstörd, samtliga plank var skadade, så vi bestämde oss för att avvakta till våren. Nu har vi hämtat ungefär hälften av den återstående mängd plank som vi behöver, hoppas få tid att hämta resten under veckan.
Till saken hör att NP Nilsson där vi handlar hade fel på lagersaldot, men det såg ut som att Byggmax hade rätt variant i lager, dessutom lite billigare. Vi började gå igenom den alldeles nya pallar av virke, och konstaterade att jag är alldeles för kräsen. NP hade virke som egentligen var för kort, men vi var villiga att kompromissa - och när vi kom dit visade det sig att de faktiskt hade rätt längd, så slutet gott, allting gott - ja, förutom för plånboken då.
Börjar så smått med förra årets projekt att måla om huset. Demidekk Ultimate i färg Skiffer (mörkare grå) blir det och jag bröt första färgburken i maj förra året… kom aldrig till skott pga massor av jobb på jobbet och samma lika nu. Tar det lättaste först och siktar på att hinna halva huset så semestern får bli semester.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Husägare
· Stockholm
· 130 inlägg
Husägare
· Klagshamn
· 278 inlägg
Husägare
· Stockholm
· 130 inlägg
Husägare
· Trelleborg
· 630 inlägg
Slöa sommardagar ?vcx skrev:Idag har jag gjort en ställning för hängmattan jag köpte tidigare i veckan. Använde spillvirke som blivit över från altanbygget (och som förhoppningsvis inte kommer till användning längre fram) för att hålla samma budget nivå som mattan (120. Det som är kvar att göra är att fixa till upphängningen och se om jag kan hitta lite mer spillvirke till fötterna.
Annars är jag väldigt nöjd och vet var jag kommer spendera slöa sommardagar!
[bild]
Jag förstår inte vad du menar