Langat hantar åt mannen som installerat nytt järnfilter och avhärdare.

Det hade satt sig en del guck i ledningen från det att det gamla filtret gick sönder:
Handfat med brun beläggning efter byte av järnfilter och avhärdare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Wow
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Satt lite kantsten med hjälp av farsgubben så vi kan få en ny fin uppfart!
Person som lägger kantsten längs en blivande uppfart, verktyg och byggmaterial synliga på gräsmattan.
Skapa konto

• Gilla
Sthlm1891 och 6 till
  • Laddar…
JA”Snabbe” JA”Snabbe” skrev:
Satt lite kantsten med hjälp av farsgubben så vi kan få en ny fin uppfart!
[bild]
Varför använder farsgubben min tvättbalja till murbruket??

• Gilla
  • Haha
kulle och 1 till
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Varför använder farsgubben min tvättbalja till murbruket??
Det är faktiskt inte murbruk utan en bit av staketsockeln i molekyler som ligger däri. Använde det som fyllnadsmaterial efter att jag grävt lite för djupt på några ställen. :D

JA”Snabbe” JA”Snabbe” skrev:
Det är faktiskt inte murbruk utan en bit av staketsockeln i molekyler som ligger däri. Använde det som fyllnadsmaterial efter att jag grävt lite för djupt på några ställen. :D
I ärlighetens namn är det faktiskt inte min tvättbalja heller, bara en likadan. Himla bra tvättbalja dessutom. :thinking:

• Haha
JA”Snabbe”
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
[bild] Färdig trossbotten och spånskivor. Nu är det bara för oss att glida in och lägga golv, måla tak, spackla, slipa och måla väggar, golvlister, taklister, byta takarmatur, måla dörrfoder, dörr, fönsterfoder och inreda. Två heltidsarbetande, 3 barn, noll barnvakt. Ses 2026. :rolleyes:
Men det är iaf ”klart”.. ;):geek:(y) (pepp pepp)

C Cicaro skrev:
Tagit ner spartrappen och börjat riva inför kommande stor köksombyggnad. Nu får sambon tillslut prov på vad det innebär att önska något stort som påverkar halva huset [bild][bild]
nu börjar sambon förstå. Men idag har halva köket blivit bottnat med flytspackel. Glömde dock fota

surris
Nyligen kaklat badrum med gråa subway-kakelplattor och synliga installationskablar.
Skapa konto

Fortsätter med kaklingen. När man känner "nu har jag gjort färdigt nåt pilligt" så fortsätter det bara :geek:
Vägg med nyinstallerade kakelplattor runt ett fönster i ett pågående renoveringsprojekt.
Skapa konto

• Gilla
Kristina byggerska och 16 till
  • Laddar…
Rickard.
Trodde jag avslutade en kall och snöig Valborgs med ett varmt bad och en whisky men tydligen så slutade jag gårdagen i källaren med en kofot i handen.
Vägg med vattenskada och synligt isoleringsmaterial i ett duschutrymme.
Skapa konto

Efter lite stök idag såg det bättre ut men man får nog acceptera att vi inte klarade oss från att göra om badrummet tills barnen vuxit ur att "behöva" ett badkar uppe. Av alla ställen för läckage är ändå ett duschutrymme inte det värsta ;)
Upptaget golv i duschutrymme visar rörledningar och isolering, tecken på renoveringsarbete efter läckage.
Skapa konto

Redigerat:
  • Ledsen
Lintto1 och 6 till
  • Laddar…
Börjat spackla och spärrmåla i gubbens blivande mancave. Stundtals hade jag 3 minions till hjälp. :love: Vägg under renovering med påbörjat spacklingsarbete och spärrmålningsfläckar.
Skapa konto
Pågående spackling och spärrmålning runt fönster i renoveringsprojekt, med synligt målarverktyg.
Skapa konto
Pågående väggspackling och grundmålning runt ett fönster med pall och spacklehink.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Snigla och 4 till
  • Laddar…
A
Nu börjar jämställdheten komma nånvart, spackla på bara....:love:

• Haha
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Handyman 1 skrev:
Nu börjar jämställdheten komma nånvart, spackla på bara....:love:
Du menar att 4 människor av kvinnligt kön som jobbar åt en man för att han ska kunna sitta med en öl framför sin dator i lugn och ro är ett steg i rätt riktning? :crysmile: Tveksamt om alla håller med.

• Gilla
  • Haha
GladanS och 12 till
  • Laddar…
Målat tak och grundmålat väggarna i hallen.

• Nygrundmålat tak och väggar i en hall med trätrappa och en stege med färgburkar.
    Skapa konto
  • Ny målad tak och grundmålad väggar i en hall med trätrappa och renoveringsmaterial.
    Skapa konto
  • Gilla
Snigla och 2 till
  • Laddar…
Lexington Lexington skrev:
Börjat riva trall!
Ska in en rund 3 m pool till barnen o trallen ska förlängas hela vägen till det svarta planket tar slut!
Poolen är en ovanmarkspool, men ska sänkas ner så den bara sticker upp 50 cm över trallen, totalhöjd 120!
Mycket förarbete kvar innan det blir handgrävning, runt 5 kubik ska bort.

Som vanligt glömde jag före bild så fick bli en gammal!
Bambun skickas vidare till föräldrar o svärföräldrar!

[bild]
[bild]
Allt trä borta och ca hälften urgrävt!
Fem lass till tippen idag!

Halvt urgrävd trädgård med en skottkärra, omgivet av delvis demonterad trädäck och häck.
Skapa konto

Trädäck delvis demonterat med synlig jord och verktyg, beredd för fortsatt renovering.
Skapa konto

• Gilla
Snigla och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.